Navigatie denkt dat ik in Frankrijk zit

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius Wagon rijk is.
Plaats reactie
piet
Lid
Lid

ma 19 sep, 2016 8:01

Heb sinds kort een tweedehands Prius Wagon (2012), met een vreemd probleem. Mijn navigatiesysteem denkt dat ik hier een kilometer of 300/400 vandaan zit! :shock:
Is er een truc om dit weer goed te krijgen? Of moet ik hiervoor naar een dealer? Dank!

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

ma 19 sep, 2016 9:17

Je ziet dat wel eens bij GPS als er een hele slechte dekking is en je een heel eind verplaatst hebt zonder de GPS aan te zetten. Blijft hij dit aangeven, ook als je een uur gereden hebt?
Probeer anders een een tijdje de accu te ontkoppelen om daarme het systeem te resetten.
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 19 sep, 2016 11:08

accu ontkoppelen is de enige snelle oplossing om de gps ontvanger te resetten.
Heb je daarna nog steeds een mis aanduiding dan ligt het vrijwel zeker aan je navigatiesysteem, die berekent je positie niet meer goed.
PPI aug 2012 executive arctic blue

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

ma 19 sep, 2016 11:14

Lost het probleem zich niet op als je een navigatie adres binnen nederland instelt?
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

piet
Lid
Lid

ma 19 sep, 2016 13:14

TonVH schreef:Lost het probleem zich niet op als je een navigatie adres binnen nederland instelt?
Nee, helaas niet.
Accu ontkoppelen zal ik eens proberen.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 19 sep, 2016 13:38

Ontvangt het systeem wel überhaupt GPS signaal.

Kun je zien op het MFD links bovenaan in het kaartscherm; daar staat het GPS symbool en eventueel (indien van toepassing) het TMC signaal (die twee hebben overigens niets met elkaar te maken).

Uiteraard alleen als het betreffende signaal wordt ontvangen.

Het staat mij vaag bij dat je "ergens" in het servicemenu ook kunt zien of er sattelietontvangst is en zo ja hoeveel sattelietsignalen binnenkomen. Je moet er minimaal 3 hebben om een betrouwbare positieberekening mogelijk te maken (kruispeiling).
Toyota Prius II HSD Business Edition 2008, Pure White, parkeersensoren vóór en achter en Philips DRL (afgeleverd 19-11-2008).

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

ma 19 sep, 2016 14:18

Bianco schreef:Het staat mij vaag bij dat je "ergens" in het servicemenu ook kunt zien of er sattelietontvangst is en zo ja hoeveel sattelietsignalen binnenkomen. Je moet er minimaal 3 hebben om een betrouwbare positieberekening mogelijk te maken (kruispeiling).
Dat is nog wel een goeie.
Om in het service menu te komen: zet de auto in de acc stand (twee keer op de aan/uit knop drukken), dan moet je de info-tel knop op je navigatie (rechterkant) indrukken en gelijktijdig je koplampen 3x aan en uit zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=0inz6ed4RY8
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

piet
Lid
Lid

di 20 sep, 2016 9:39

Bianco schreef:Ontvangt het systeem wel überhaupt GPS signaal.

Kun je zien op het MFD links bovenaan in het kaartscherm; daar staat het GPS symbool en eventueel (indien van toepassing) het TMC signaal (die twee hebben overigens niets met elkaar te maken).

Uiteraard alleen als het betreffende signaal wordt ontvangen.
Als ik rij, ziet de navigatie wel dat ik beweeg, dus hij lijkt wel ontvangst te hebben... Het symbooltje moet ik nog even checken.

Plaats reactie

Terug naar “Prius Wagon - Helpdesk”

• Informatie