Krakend geluid dashboard

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

ma 29 jul, 2013 8:32

voetbalhopper schreef:Het gekraak is duidelijk hoorbaar op de filmpjes, zelfs bij de dealer geven ze dat toe. Erg vreemd dat jullie het niet horen.
Ik vind het zelf meer een 'ratelend' dan een 'krakend' geluid. (Misschien dat niet iedereen het hoort, omdat je iets anders verwacht te horen?)
Ik had je de suggestie willen doen het ook de dealer te laten horen. Is al gebeurd, begrijp ik. Dan is er voor hem geen reden meer niet te gaan zoeken, toch? Hopelijk vinden ze het snel!
Yaris HSD Aspiration; ToyotaTouch & NO-Go; NO-GrillBlocking; NO P&G Afbeelding Afbeelding

novw

ma 29 jul, 2013 14:58

misschien blaadjes in je ventilatie systeem? zet eens dingen om de beurt aan en uit en kijk of je dan de kraak hoort ? (ik zit op werk, geen youtube beschikbaar :roll: )

voetbalhopper

wo 31 jul, 2013 17:58

garpsworld schreef:
voetbalhopper schreef:Het gekraak is duidelijk hoorbaar op de filmpjes, zelfs bij de dealer geven ze dat toe. Erg vreemd dat jullie het niet horen.
Ik vind het zelf meer een 'ratelend' dan een 'krakend' geluid. (Misschien dat niet iedereen het hoort, omdat je iets anders verwacht te horen?)
Ik had je de suggestie willen doen het ook de dealer te laten horen. Is al gebeurd, begrijp ik. Dan is er voor hem geen reden meer niet te gaan zoeken, toch? Hopelijk vinden ze het snel!
De auto alweer/nog steeds bij de dealer, ben nu al voor de 6x langs geweest. De auto staat er sinds vorige week maandag (15-7)
Ik heb er echt de balen van.

En ik denk dat het klopt wat je zegt, omdat je misschien iets anders verwacht te horen.

Heb een nieuw filmpje geupload waarop het geluid misschien beter hoorbaar is en zeker nadat ik hem met mijn hand naar mij toetrek het gekraak/ratel weg is en als ik hem loslaat weer begint.

zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=lJWqps-R ... e=youtu.be

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

wo 31 jul, 2013 20:05

voetbalhopper schreef:Heb een nieuw filmpje geupload waarop het geluid misschien beter hoorbaar is en zeker nadat ik hem met mijn hand naar mij toetrek het gekraak/ratel weg is en als ik hem loslaat weer begint.
Zou tussen het deel wat je naar je toetrekt een rubber stripje klem (laten) plaatsen, dan is het ws. weg, je hand doet immers hetzelfde en dan is het weg.
Toyota Yaris T-Sport
Black Prius Wagon Aspiration, 17" silver Tavolo, PDC voor en achter, Touch & Go Plus en Cognac leer.

voetbalhopper

wo 31 jul, 2013 20:19

Japanese Power schreef:
voetbalhopper schreef:Heb een nieuw filmpje geupload waarop het geluid misschien beter hoorbaar is en zeker nadat ik hem met mijn hand naar mij toetrek het gekraak/ratel weg is en als ik hem loslaat weer begint.
Zou tussen het deel wat je naar je toetrekt een rubber stripje klem (laten) plaatsen, dan is het ws. weg, je hand doet immers hetzelfde en dan is het weg.
Zo simpel zou het moeten zijn ja. Inmiddels is het climate control paneel vervangen en er omheen helemaal volgeplakt met foam, maar tot nog toe zonder resultaat.

De auto heeft inmiddels al 3 (!!!!) weken bij de dealer gestaan, die weten geen oplossing, ze proberen het wel maar zonder resultaat.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 31 jul, 2013 20:43

Ligt zonder twijfel aan mij maar enige wat ik hoor is motor/banden/rijgeruis en aan het einde een dubbele piep van de navigatie.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Martinbandt
Lid
Lid

do 29 aug, 2013 8:49

Ik hoor ook niets, maar ik heb een Yaris met benzinemotor en deze had ook een rammel in dashboard. Dit bleek na lang zoeken afkomstig te zijn van een audiokabel van de radiounit. Deze kabel is ingetapet en nu is het stil. Deze was ook stil te krijgen door met he hand op het dashboard te duwen en juist op die plaatsen waar de kabel niet liep, namelijk bij het instelwieltje bij de ventilatieopeningen boven in het midden, of aan de zijkant van het dashboard...
Ik zou de radiounit en de aansluitkabels eens na laten kijken.
Prius III Dynamic Business Solar Roof Pearl White.

Galli
Actief Lid
Actief Lid

wo 04 sep, 2013 22:25

Ik denk dat het tussen z'n oren zit, wanneer je al 5 keer mee naar de dealer bent geweest en op autoweek de Yaris 1 ster geeft voor betrouwbaarheid is belachelijk.
http://www.autoweek.nl/autoreview/36051 ... namic-2013
Hard rijden is heerlijk met de Yaris. Gewoon met verkeer mee op snelweg met 130. 5,8/100 (lekker zuinig)

kasperarie

do 05 sep, 2013 13:49

Ik heb zelf ook wel eens een piepje of een rammeltje als ik over een slechte weg rij.
Als je weet uit hoeveel onderdelen zo,n auto bestaat en in elkaar wordt gezet ,dan is het helemaal niet zo vreemd dat er soms een geluidje tevoorschijn komt
En verder hoor je ook meer geluiden omdat de auto verder zo stil is,ik hoor ook meer bandengeluiden dan bij een auto waarvan de motor meer hoorbaar is dan bij de yaris van mij ,daar moet je mee leren leven en niet over zeuren.
Het is een uiterst betrouwbare auto,ondertussen is het mijn 3e en is zelfs nog nooit een lampje vernieuwd ,alleen de olie is regelmatig ververst maar dat schijnt eigenlijk niet nodig te zijn,alleen het oliefilter schijnt voldoende te zijn,
Zoek maar eens op het net als een keer niets te doen hebt.

westborn
Lid
Lid

wo 13 jul, 2016 15:50

Yaris van maart 2016, bij lange ritten zonder de radio aan hoor je een doorlopend gekraak links in het dashboard, na enige tijd behoorlijk hinderlijk

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Interieur”

• Informatie