Koplampen

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius Wagon, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
ToyBoy
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 okt, 2016 11:53

Ik ben ook zeer tevreden met mijn LED verlichting en zou niet weten wat Xenon daar aan toevoegt.
2011 - 2015 Auris I HSD Aspiration, Silver
2015 - ? ? ? Lexus CT200h Luxury Line 2011, Dark Granite Metallic

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

ma 10 okt, 2016 19:47

SimonG schreef:Waarom nog Xenon monteren als LED net zo goed is voor een veel lagere prijs?

Heb dit jaar voor € 150,00 H4 LED gemonteerd: http://www.jmf-gadget.com/Webwinkel-Pro ... euw!!.html

Serieus, LED kost minder, heeft minstens net zoveel lichtopbrengst (40000 LM per lamp) en GEEN irritant strooilicht...

Jongens,waarom? :?
Bedankt voor de link, maar ik wil helemaal geen xenon hoor. De link die ik gaf betreft halogeenlampen.
Jouw LED-lampen zijn bijna 2x zo duur als de '2e rangs-halogeenlamlen van Toyota'. Dan mogen ze wel 4xzo lang mee gaan, anders schiet het niet op w.b. een goedkopere lamp.
Yaris HSD Aspiration; ToyotaTouch & NO-Go; NO-GrillBlocking; NO P&G Afbeelding Afbeelding

SimonG
Lid
Lid

ma 10 okt, 2016 22:18

@garpsworld

Klopt, lampen zijn inderdaad (nog) duur (denk zelfs zeker wel 4x zo duur als normale H4 halogeenlampen!), maar vergeleken met Xenon is het niet duur (en er is geen verblindend licht: zeer weinig strooilicht, doordat lichtbundel zeer, zeer geconcentreerd is!)

Bovendien, ik ben niet voor niets Prius rijder: die houden van gadgets en het het nieuwste van het nieuwste op tech gebied, toch? :D

Dus vooral daarom heb ik de H4 LED lampen gekocht en ze bevallen prima. Het mooiste aan de lampen is de kleur (echt ontzettend hel en fel sneeuwwit licht, wat echt opvalt! (net even weer anders dan het blauwe / paarse van Xenon).

Wat duurzaamheid betreft kan ik geen uitspraken doen, maar normale H4 lampen deed ik max 1 a 1,5 jaar mee (heb de LED nu een half jaar zonder problemen).

Kan het aanraden dus, prijs zijn inmiddels gezakt naar 110,00 euri (ex montage). Over een paar jaar heeft iedere Sjonnie in Golf IV ze,let maar op! :mrgreen:
Prius 2 BE 2006 Barcelona red
Full LED

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

wo 12 okt, 2016 21:18

Maar die passen niet in kn Yaris, toch?
Yaris HSD Aspiration; ToyotaTouch & NO-Go; NO-GrillBlocking; NO P&G Afbeelding Afbeelding

rudolf89
Lid
Lid

do 13 okt, 2016 12:48

In de niet hybride versie van de yaris gaan er H4 lampen in. In hybride yaris zitten HIR2 lampen. Toen ik de xenonlampen erin had gedaan bestond ledlampen voor deze type lampen nog niet, wellicht nu wel. Ik heb van iemand gehoord dat er led lampen in de facelift yaris zou zitten. Ik ben in ieder geval nog steeds tevreden met mijn xenonverlichting en werkt niet verblindend voor anderen. Het enigste verschil vergeleken met de standaard lampen is dat verkeersborden meer of eerder op valt.
Yaris Hybrid Dynamic 2013, zuinigste verbruik 3,5L per 100km aan de pomp.

SimonG
Lid
Lid

za 15 okt, 2016 8:27

Klopt, het is pas sinds een jaar of twee zo dat je fatsoenlijke LED vervangers voor je koplampen kunt kopen, voor HIR2 zijn ze inmiddels ook beschikbaar: tik maar eens HIR2 led in en je krijgt verschillende aanbieders voor HIR2 led koplampen.
Full LED

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

vr 21 okt, 2016 21:47

garpsworld schreef:Kan iemand een reden aangeven waarom ik de HIR2 55W halogeenlampen van mn Yaris HSD niet zou kunnen vervangen met deze:
http://www.autostyle.nl/catalogus/super ... stuks.html

Zo nee, dan scheelt me dat n volgende keer dan namelijk totaal 60! euro :o .
Om zelf het antwoord opmijn vraag te geven:
(...)
Let op! Dit product is niet voorzien van een E-Keurmerk en mag derhalve niet als exterieurverlichting toegepast worden op de openbare weg. Het product mag enkel als interieurverlichting en/of enkel op privéterrein of gesloten circuit gebruikt worden.
(...)
:oops: :oops: :oops:

SimonG
Lid
Lid

zo 23 okt, 2016 20:11

@garpsworld

Denk dat mijn H4 schijnwerpertjes ook geen E- keur hebben (weet het wel zeker! :D )

Dat heeft mij er i.i.g niet van weerhouden ze toch aan te schaffen. Denk dat dat de politie - als ze je staande houden wegens het voeren van verkeerde verlichting - ook niet zullen vragen naar de E-keur van je koplampen: politie let meer op het niet verblinden van verlichting of het voeren van niet toegestane verlichting (zoals van die sjonnie TL buizen onder je auto of van die kerstverlichting die sommige mensen nogal slordig hebben aangebracht als dagrijverlichting).

Ga over een maandje naar de APK bij de dealer hier in Woerden: tot nu toe hebben ze vanwege mijn andere LED exterieurverlichting de auto nog nooit afgekeurd: stadsverlichting, achterlichten, achteruitrijlichten, knipperlichten, mistachterlichten,enz is allemaal LED. Geen probleem dus.

Bij hoofdverlichting gaan ze natuurlijk kijken / letten op de het lichtbeeld en het strooilicht omdat mensen anders verblind woren (is toch zeker 3000/4000 lumen in plaats van 1200/1500 per lamp!), maar ik verwacht hier ook geen problemen mee: het lichtbeeld is ok (eigen waarneming dat wel) en het strooilicht is eerder minder geworden (t.o.v. halogeen) dan meer...

Just my 2 cents.
Full LED

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

zo 23 okt, 2016 20:40

E-keur is ook geen keuringseis. Meer een garantie van de fabrikant dat als je hun product koopt, het gegarandeerd door de keuring komt (wat op zich ook onzin is, als je het verkeerd inbouwt of gebruikt heb je alsnog afkeur natuurlijk).
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Parrot MKi9200

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Uitrusting & Acc.”

• Informatie