Van een Prius Wagon naar een Auris Touring Sports Business Pro...

Alles over de Auris Full Hybrid 2 dat niet in de andere subfora past.
Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

Van een Prius Wagon naar een Auris Touring Sports Business Pro...

Bericht door Japanese Power » vr 17 feb, 2017 13:07

Aangezien de kilometers aardig doortellen en ik over een goed half jaar m'n huidige Wagon moet inleveren ben ik al een tijd aan het kijken voor een waardige opvolger.
Een Youngtimer heeft me aardig beziggehouden maar ik ga uiteindelijk toch maar voor nieuw.
Alleen een P4 wil ik echt niet hebben qua model, Op de techniek, de veiligheid en de uitvoering is niets aan te merken.
Een CHR is te klein (wel een toffe bak!) de 2e rij is krap en donker en de kofferbak is helemaal minimalistisch en een RAV4 Hybrid valt wel binnen m'n budget maar heeft een behoorlijke bijtelling.

Ik heb m'n oog daarom laten vallen op een Auris Touring Sports Business Pro en natuurlijk de Hybrid.
Maar ja, die is wel een tikkie kleiner dan een Prius Wagon...

Daarom mijn vraag: zijn er hier rijders die uit een Prius komen en nu Auris rijden en hoe hebben jullie deze overstap ervaren, wat missen jullie, wat valt jullie mee en wellicht hebben jullie handige tips.
Let me know!

Thxs alvast!
Johan
Toyota Yaris T-Sport
Black Prius Wagon Aspiration, 17" silver Tavolo, PDC voor en achter, Touch & Go Plus en Cognac leer.

Zuivere
Lid
Lid

Re: Van een Prius Wagon naar een Auris Touring Sports Business Pro...

Bericht door Zuivere » vr 17 feb, 2017 14:48

Ik kom dan wel niet vanuit een Prius, maar ik wil je wel enkele puntjes geven waar mijn gezin tegenaan liep.

Probeer vooral de achterbank uit, iets kleiner dan gemiddelde lengte gaat goed. Beenruimte zou royaler mogen, dat was in de Skoda Octavia een heeeeeeeel stuk beter.

Mocht je een zonnedak hebben, dan is het plafond ook iets lager dan in het model zonder zonnedak, was voor mij ook een aandacht puntje. Natuurlijk met gordijn open heb je weer heerlijk de ruimte, maar in de natte herfst en winter heb ik hem graag dicht. Dan moet ie niet in de weg zitten.

Het totale gezin is heel tevreden met de TS.
Toyota Auris TS uit 2015 1:22 (zomer) 1:19 (winter)

easyrider
Lid
Lid

Bericht door easyrider » vr 17 feb, 2017 19:52

Toevallig vandaag voor het eerst in een Auris TS gereden. Die kreeg ik mee van de garage omdat m'n eigen Auris een beurt en apk had. (alleen de achterruitewisser en kentekenlampje zijn vervangen)

Ik liep er naar toe met het idee in een TS hybrid te gaan rijden, maar helaas, ik moest zelf schakelen en koppelen. :( Maar verder, met m'n bijna 2 meter lengte zit ik in m'n eigen Auris veel rianter, hoewel ik in die TS het stuur en de stoel zoveel mogelijk had versteld. Ik had het gevoel in een veel kleinere auto te rijden.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

Bericht door Arjan » vr 17 feb, 2017 19:58

Schakelen? Dat is ouderwets :D
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Mercedes W124 320E automaat 09-1993 zwart

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Japanese Power » vr 17 feb, 2017 20:08

Zuivere schreef:
vr 17 feb, 2017 14:48
Mocht je een zonnedak hebben, dan is het plafond ook iets lager dan in het model zonder zonnedak, was voor mij ook een aandacht puntje. Natuurlijk met gordijn open heb je weer heerlijk de ruimte, maar in de natte herfst en winter heb ik hem graag dicht.
Panoramadak staat wel op de wensenlijst van de kids omdat we dat nu ook hebben.
Maar is het tegenwoordig nog steeds zo dat het gordijn niet automatisch dichtschuift bij afsluiten zoals in de Prius Wagon of is dat nu ook automatisch geregeld bij de Auris?
Had i.d.d. in enkele reviews gelezen dat met een dak het achterin iets krapper in de hoogte is met een panoramadak.
Toyota Yaris T-Sport
Black Prius Wagon Aspiration, 17" silver Tavolo, PDC voor en achter, Touch & Go Plus en Cognac leer.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door haelewyn » vr 17 feb, 2017 20:29

Bij mijn auris ts uit 2014 sluit het dak nooit automatisch. Je moet zelf op de knop drukken.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

Zuivere
Lid
Lid

Bericht door Zuivere » vr 17 feb, 2017 20:35

Helaas is het nog steeds zelf aan denken (dak gordijn dicht doen).
Toyota Auris TS uit 2015 1:22 (zomer) 1:19 (winter)

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Japanese Power » vr 17 feb, 2017 20:39

Wel jammer van het niet automatisch sluiten van het panoramadak-gordijn. Zou met een simpel relais toch op te lossen zijn...
Als je het een x vergeet stap je in de zomer in een broeikas ;-).

Ik kom bij vrij jonge occasions op internet Aurissen tegen met leerafwerking op het dashboard, weten jullie welke uitvoering dat betreft?
Ik kom deze optie met de huidige modellenlijn niet tegen, maar moet zeggen dat het fraai staat. Was ws. destijds op de executive.
Toyota Yaris T-Sport

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

Bericht door haelewyn » vr 17 feb, 2017 21:11

Op mijn "lounge" uitvoering ook gestikt leder op het dashboard.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

scoobydoo
Lid
Lid

Bericht door scoobydoo » vr 17 feb, 2017 22:55

Lease pro ook.
Toyota Auris Lease Pro MY13
Subaru Impreza GTTurbo MY96
Subaru SVX MY92

willemlummie
Lid
Lid

Bericht door willemlummie » za 18 feb, 2017 13:21

IK zit te denken om mijn wagon in te ruilen voor de nieuwe jaris, De hybride trend .
omdat mijn dochter gaat trouwen , m.n. zoon een eigen auto heeft, en de andere een scooter, en nog een zoon van 14
Wij zitten dus niet / nooit meer met z,n allen in de auto , dus is hij mijns inzien te groot geworden.
alleen wat zou nou een geschikte inruil waarde zijn ? wil max 4 bijleggen ( ik rij privé )

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

Bericht door Arjan » za 18 feb, 2017 13:32

Kijk even rond wat ze voor de wagon in het algemeen vragen. Dus bouwjaar, uitvoering en kmstand ongeveer gelijk.

www.gaspedaal.nl
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Mercedes W124 320E automaat 09-1993 zwart

Rokil
Lid
Lid

Bericht door Rokil » za 18 feb, 2017 15:16

Ik heb in 2013 mijn prius 3 ingeruild voor een auris ts, aangezien de kofferbak lekker groot is voor vakanties. In 2016 heb ik de auris weer ingeruild, omdat de ruimte op de achterbank wel erg krap werd voor het gezin. Ikzelf ben 1.88m en mijn kinderen krijgen (uiteraard) ook steeds langere benen. Zodoende moet ik altijd redelijk ver naar achteren zitten met de bestuurdersstoel en daardoor zaten de kinderen niet lekker meer met de benen. De kofferbak is echt ruim genoeg, maar de ruimte op de achterbank is erg krap.
Bij aanschaf heb ik gekozen voor het panorama-dak, mede omdat het de kinderen wel leuk leek. Je moet het inderdaad handmatig (elektrisch) sluiten. Het kost wat hoofdruimte als het gordijn gesloten is, maar je hebt wat meer hoofdruimte als het gordijn open is t.o.v. het gewone dak. Ik vond ook dat het wat meer windgeluid veroorzaakte. Na een maandje was de lol van het panorama-dak er wel af voor de kinderen, omdat het in de zomer wel erg warm wordt dankzij de zon. Ziet er dus mooi uit, maar ik ga er geen extra geld meer aan uitgeven!
Nu heb ik een ruime kofferbak en veel ruimte op de achterbank. 'T kost wat, maar dan heb je ook wat. :D
AfbeeldingRav4 Hybrid 2016
AfbeeldingAuris TS Hybrid 2013
AfbeeldingPrius III 2009
AfbeeldingPrius II 2007

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

Bericht door Japanese Power » za 18 feb, 2017 18:34

Vandaag uitgebreid de Auris TS bekeken, gemeten, gezeten met de kids. Op kofferruimte niets aan te merken, op de zit voorin ook niet.
Als ik met m'n 193 achter mezelf ga zitten past het best wel, is qua ruimte natuurlijk niet vergelijkbaar met de Wagon. Maar dat is ook appels met peren...
Qua auto vind ik hem ook best mooi, goede zit, goed zicht rondom, een rustig dashboard en last but not least: lekker compleet uitgerust.

Heb nog wel een wensenlijst aan opties, maar dat is vers 2.
Komende tijd een keer een weekend sturen met een demo. Ideaal: zo'n meedenkende dealer.

En het panoramadak neemt inderdaad wel wat hoofdruimte in met z'n oprolkooi, dat is echt wel een puntje.
Toyota Yaris T-Sport

Wouter W
Lid
Lid

Bericht door Wouter W » za 18 feb, 2017 18:49

Hallo Japanse Power weet jij het verschil in standaard uitrusting tussen de Executive en de Business pro ?
3 jaar Prius 3 Aspiration , 1.1/2 jaar Yaris HSD Dynamic , momenteel Auris Touring Sports Executive + Flyer Hy Speed 27 versnellingen .....

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Overige zaken”