Prius P4 korting

Alles over de Prius 4 dat niet in de andere subfora past. (Berichten m.b.t. Pré-release informatie en discussies kunnen hier ook geplaatst worden)
Plaats reactie
Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 17 feb, 2017 19:34

:mrgreen:
BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 12:07

Nog even een tussenstand van de offertes die ik heb opgevraagd:

Het druppelt maar heel langzaam binnen, de dealer die ik op mijn negeer lijst had staan heeft toch interesse getoond, dus daar krijg ik mogelijk nog een offerte van. Eentje is daadwerkelijk afgehaakt en wilde perse niet op prijs concurreren.

Het schiet onder de streep nog niet echt op met de offertes van de dames en heren dealers. Je zou verwachten dat ze sneller reageren op een lead. Ik begin te begrijpen waarom het langzaam gaat met de autoverkoop in NL :o . Een paar dagen terug heb ik via internet een espresso machine gekocht, meer korting en sneller antwoord. Heel typisch....

Ik ben al op de duitse automarkt aan het kijken voor een hele jong occasion, het importeren duurt een paar dagen, maar het wachten op offertes duurt langer :razz: .

Morgen doe ik nog een paar nieuwe mails de deur uit, nu verder richting de landgrenzen en een paar kleinere gemeentes. Kijken of dat verschil maakt.

Hoop doet leven, hopelijk is er volgende week meer nieuws.
Afbeelding Prius 4 Business Plus
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

za 18 feb, 2017 13:09

Ik begrijp dat het niet overloopt van de reacties.
Ben zelf werkzaam in de grafische branche en mailaanvragen van onbekende klanten die naar willekeur overal dezelfde aanvraag neerleggen nemen wij ook niet serieus.

Een auto is geen halfje brood wat je even ergens haalt en heeft even wat meer nodig dan een neutraal mailtje voor een offerte. Ik zou persoonlijk nooit per mail een offerte voor een auto aanvragen, ze geven je dan sowieso niet de scherpste offerte die je wellicht wel krijgt als je langsgaat, en dat is gewoonweg een stuk ervaring die ik heb. Net zoals dat ik iets op Marktplaats zet en de eerste de beste vraag die per mail komt: wat is je laagste prijs. Daar reageer ik gewoon nooit op.
Toyota Yaris T-Sport
Black Prius Wagon Aspiration, 17" silver Tavolo, PDC voor en achter, Touch & Go Plus en Cognac leer.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 18 feb, 2017 13:40

Ja gewoon je tank vol gooien, en rondje Nederland maken. Maak er een leuk dagje uit van :)
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Mercedes W124 320E automaat 09-1993 zwart

Afbeelding

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 15:19

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, we gaan het zien :D . Onder de streep is het redelijk simpel, ik ga inderdaad op pad naar degene die een goede prijs noemt, en dan maak ik er misschien wel een dagje of 2 van. Maar degene die niet reageert, daar rijd ik zeker niet langs, ik heb ook geen haast gelukkig.

Wanneer ze kenbaar onvoldoende interesse hebben, dan hoeft het van mij ook niet. Ik kom denk ik makkelijker aan een auto dan zij aan een klant, maar dat kan van de andere zijde best anders gezien worden. Het is in ieder geval interessant om te kijken hoe dit loopt en niet geschoten is altijd mis.
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 18 feb, 2017 15:23

Ja nooit geen haast maken met dit soort uitgaven.

Afbeelding

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 15:38

@Japanese Power
Ik kan een heel eind met je meegaan in je argumenten. Overigens is het wel zo dat een auto, ongeacht waar ik hem in NL koop, precies hetzelfde is in Groningen of Maastricht, natuurlijk kun je een beetje pech of geluk hebben met exemplarische problemen. Met grafisch werk is het maatwerk, ik kan me van jouw branche veel beter voorstellen dat je niet eens aan een offerte kunt beginnen zonder gesprek.

Een van de dealer/verkopers kwam met de opmerking ' wij zijn niet de goedkoopste maar we hebben wel de beste klantvriendelijkheid en service'. Woorden zijn makkelijk, maar met zo'n opmerking draaien ze wat mij betreft om de hete brei heen. Het gaat zeker bij een gelijk product ten eerste om de prijs, en daarna om de service. Dat gesprek moet je gewoon kunnen houden. Ben het zeker met je eens dat het pas serieus wordt als je elkaar kunt aankijken.

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

za 18 feb, 2017 15:51

Als dealers zien dat je serieus bent en snel tot aankoop over wil gaan, dan valt er meestal wel te praten...is mijn ervaring.
Toyota Prius III Executive
Bouwjaar 2009
> 230.000 km
Royal blue metallic

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 16:00

Hoi Hein,

Weer een zinnige opmerking :wink: , dat is inderdaad de leukste fase van de deal sluiten. Ik kijk er naar vooruit :D .

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

za 18 feb, 2017 16:36

Japanese Power schreef:
za 18 feb, 2017 13:09
Ik begrijp dat het niet overloopt van de reacties.
Ben zelf werkzaam in de grafische branche en mailaanvragen van onbekende klanten die naar willekeur overal dezelfde aanvraag neerleggen nemen wij ook niet serieus.

Een auto is geen halfje brood wat je even ergens haalt en heeft even wat meer nodig dan een neutraal mailtje voor een offerte. Ik zou persoonlijk nooit per mail een offerte voor een auto aanvragen, ze geven je dan sowieso niet de scherpste offerte die je wellicht wel krijgt als je langsgaat, en dat is gewoonweg een stuk ervaring die ik heb. Net zoals dat ik iets op Marktplaats zet en de eerste de beste vraag die per mail komt: wat is je laagste prijs. Daar reageer ik gewoon nooit op.
Absoluut oneens. (tenzij je als bedrijf het echt "te druk" hebt)

Kans is inderdaad dat je niet de allerscherpste prijs kent maar alle dealers langsrijden kost vrijwel zeker meer dan het te verkrijgen extra voordeel. Ook is een auto juist prima als een "halfje brood" te zien. Immers de specs liggen exact vast. Eeen nieuwe auto via dealer A is 100% dezelfde als die via dealer B. (hooguit ander bloemetje). Overigens kun je altijd nog (alvorens die rit van wellicht 200 Km te maken) altijd ook nog tel. contact hebben. Via de mail elimineer de kandidaten.

Net zo'n massa artikel als al het andere wat je domweg op basis specs via Internet bestelt. Alleen heb je geen "14 dagen, geld retour" garantie want dat door de wet is slim uitgesloten.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 18 feb, 2017 16:45

Wat kost het dan om bij een aantal dealers langs te rijden? Ja tijd is misschien kostbaar voor sommige mensen...

Afbeelding

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

za 18 feb, 2017 16:47

Succes Joep, gooi je charmes in de strijd :wink:
Toyota Prius III Executive
Bouwjaar 2009
> 230.000 km
Royal blue metallic

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 17:02

@Hein,

Mijn vrouw is een stuk charmanter dan ik, maar als zij alleen een autodealer inloopt, dan krijgt ze geen aandacht.
Ga ik mee, dan is het als vliegen op stroop. Ik geloof dat de heren verkopers op Feuromononen afkomen.

Joepie
Lid
Lid

za 18 feb, 2017 17:17

Als een dealer onvoldoende interesse toont, dan neemt hij een potentiele klant niet zo serieus. Ik neem dat als een signaal dat hij me zeer waarschijnlijk ook niet zo serieus neemt als ik een keer denk dat er wat is met de auto. Wanneer ik een auto eenmaal heb gekocht ben ik meer afhankelijk van hen dan andersom, daarom kijk ik wel 2x uit voordat ik met iemand in zee ga, zeker in die branche is de reputatie niet zo supertjes. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in het merk dan in de verkoper.

De manier waarop ze op mijn vraag afhandelen is mijn eerste selectie filter. In deze maatschappij wordt de consument mondiger, en de winkel die daar niet in meegaat, die haalt het uiteindelijk niet.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 18 feb, 2017 17:26

Het gaat ze blijkbaar nog te goed die dealers.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Overige zaken”

• Informatie