Prius P4 korting

Alles over de Prius 4 dat niet in de andere subfora past. (Berichten m.b.t. Pré-release informatie en discussies kunnen hier ook geplaatst worden)
Plaats reactie
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 19 feb, 2017 16:14

TonVH schreef:
zo 19 feb, 2017 15:55
De een geeft z'n geld uit aan dit de ander aan vrouwen.

Ik aan beide :D
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Mercedes W124 320E automaat 09-1993 zwart

Afbeelding

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

zo 19 feb, 2017 16:27

Ik zie een gelukkig mens.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 19 feb, 2017 16:28

Oh zeker nu weer Ton :wink:

Trouwens 3 vrouwen hier in huis :D

Afbeelding

Olaf
Actief Lid
Actief Lid

ma 20 feb, 2017 11:17

:mrgreen:
Priusrijder vanaf 2006 (dus met 25% bijtelling)
Prius 3 Executive 2009
JBL premium sound
Dezent F velgen 17
Goodyear Eagle
Winterverbruiksaanduiding 5,5
Zomer: 5,0
Review: http://www.autoweek.nl/autoreview/38433 ... -executive

Joepie
Lid
Lid

di 21 feb, 2017 22:08

Vandaag kreeg ik nog een paar aanbiedingen, dus inmiddels heb ik toch aardig wat offertes binnen. En er is op het eerste oog nog best wat variatie in de prijzen en inruil. Vanavond kon ik niet uitgebreid vergelijken, maar hopelijk lukt het morgen.
Al met al had ik geen haast of drang om te kopen, maar het klinkt toch wel aanlokkelijk. Lijkt me heerlijk om in de Prius 4 te rijden. Super gave wagen met top veel snufjes en cijfertjes. Het doet echt een oproep aan de nerd die ergens binnen in mij zit en milieu technisch is het ook veel beter dan de turbo diesel die ik nu rijd.
Bovendien vind ik de Prius veel gaver dan een dure Audi ofzo. Maar dat hoef ik hier vast niet te roepen, jullie zijn al like-minded met meer Prius ervaring dan ik :D .
Afbeelding Prius 4 Business Plus
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

quattrootje
Lid
Lid

di 21 feb, 2017 23:12

Dat stukje over het merk met de 4 ringen geldt dan bij uitzondering niet per definitie voor mij :D
e-car: P3 PIP Executive Pearl White (dec. 2013)
e-bike: Trek Dublin Rich Black (jan. 2014)
en ter compensatie voor al dat e-gedoe: Audi (oer)quattro Tornado Red (1985)

Joepie
Lid
Lid

wo 22 feb, 2017 21:26

@Quatrootje, haha!
Over smaak valt gelukkig niet te twisten, en je nick geeft je voorkeur al aardig weg. Maar goed dat er diversiteit is, anders was het met de Prius misschien allang gebeurd.
In ieder geval vind ik de Prius beter omdat er meer technische snufjes in zitten, en nog betaalbaar blijft.

@allen
Ik heb een shortlist van 3 dealers, die onderling nog wel een aardig bedragje verschillen. De informatie ronde loont dus inderdaad de moeite, en er is ruimte om te praten denk ik maar.
Ik doe verder wat onderzoek naar de dealers op mijn lijstje, en we komen serieus in de buurt. De enige dealer die ik niet via mijn eigen ervaring of iemand in mijn omgeving ken is Kooijman in Utrecht. In het forum heb ik een paar positieve berichtjes gezien, en geen klachten. Maar bij deze nodig ik jullie uit om een duit in het zakje te doen. Wie heeft met hen ervaring?
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

mloes002
Actief Lid
Actief Lid

do 23 feb, 2017 22:54

Ik heb 1 x een schade laten repareren via Kooijman. Het was niet een slechte service ofzo, maar toen ik wegreed kreeg ik allemaal foutmeldingen en dat had te maken met het feit dat de auto gesleept was. Hebben ze gelijk ter plekke opgelost maar ik schrok wel. Ook moest ik 3 dagen in een aygo rondrijden waar ik niet echt blij mee was. Dus op zich een prima garage maar qua service net iets minder puntjes op de i als dat ik in ede vind.... t is een gevoel maar in ede voel ik me meer klant en minder een nummer.
Using Tapatalk

Joepie
Lid
Lid

wo 01 mar, 2017 16:27

@mloes002, Ja ik herken de puntjes op de i. Kooijman stond hoog op de shortlist, maar blijkt dat zij als enige een offerte hebben gemaakt zonder mijn wensenlijst mee te nemen. En zonder accessoires is de aanbieding natuurlijk lekker goedkoop.
Ik was van plan om van de week een afspraak te maken, maar toen ik de uitgangspunten nog even checkte kwam de aap uit de mouw. En bij doorvragen, kreeg ik een vage ontkenning en de opmerking ze me aan tafel willen hebben voor een echte offerte :o . Ik rijd hier nog even niet naar toe. Ik vind het op zijn minst slordig en onhandig afgehandeld.

Joepie
Lid
Lid

vr 03 mar, 2017 22:40

Mijn orientatie nadert een einde, hier even een samenvatting:
Ik stuurde 8 dealers een mail; waarvan 6 zelf geselecteerd, en 2 Vetos dealers via een tip van Hein.

Van 1 Vetos dealer heb ik geen reactie gekregen, mogelijk omdat ze onderling even contact hadden en elkaar niet beconcurreren - dit is invulling van mijn kant.
De Vetos dealer die wel reageerde, gaf direct aan dat hij niet op prijs wilde concurreren, deed wel iets met de inruil - zie hieronder.
1 niet-Vetos dealer gaf ook aan niet te willen concurreren op prijs, en haakte ook direct af.

De resterende 5 dealers geven geen andere korting dan de voorraad korting. De voorraad korting houdt in dat de dealer 1000 euro van de marge haalt, en Toyota de andere 1000 van de inkoopprijs haalt.
Op 2 na geven de dealers een inruilprijs die 1000 euro lager ligt dan de ANWB handelsprijs. Bij deze dealers betaal ik dus zelf het margeverschil van de dealer.
De Vetos dealer houdt de helft, dus 500 euro in op de inruil.
Na een mailtje is er 1 dealer van deze groep die iets water in de wijn doet, en een deel van de inruil buit wil afgeven. Veel is het niet.

1 Dealer maakt het helemaal bont, die stuurt een goedkope offerte, omdat hij accessoires heeft weggelaten uit de offerte. Dit is geen klein foutje, ik heb mijn offerte aanvraag rond een overzichtelijke uitdraai van Toyota.nl geschreven, en alle accessoires stonden erin. Je kon er niet omheen. Ik denk dat deze dealer blufte, maar dat is invulling van mijn kant, en is een mening, geen feit. Zijn mails zijn te arrogant om door te willen vragen. En geen van de andere dealers had dit probleem.

Slechts 1 dealer geeft me een inruil die bijna zo hoog is als de ANWB prijs, het kleine verschil vind ik fair omdat de auto wat kleine mankementjes begint te vertonen.

Was deze mail ronde nuttig? Ja, want ik heb hier weer wat van opgestoken, en belangrijker: ik heb weldegelijk de beste prijs gevonden. Ik heb 1 concreet en prettig onderhandelingsgesprek gevoerd met de Sales van die ene dealer in plaats van 8. En mijn inruil auto is in dit gesprek eerlijk beoordeeld.

Wel zie je dat er een vrijwel horizontale prijsafspraak wordt gehanteerd, waarvoor Toyota al behoorlijk op de vingers heeft gekregen al in de VS en Europa:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ers__.html
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... raken.html
https://automotive-management.nl/nieuws ... ij-verhoor

Er worden in het onderste artikel wel excuses aangeboden door Toyota. Krokodillentranen ten spijt, het heeft in ruim 7 jaar erna helaas niet veel effect gesorteerd. Er wordt in mijn steekproef niet geconcurreerd. Overigens denk ik dat het vast niet alleen om Toyota gaat, van de andere merken weten we het misschien niet, maar gebeurt het vast wel.

Toch sluit ik af met een vrolijke noot: ik heb weldegelijk een selectie kunnen maken op prijs en service.
En de P4 blijft voor mij de allergaafste auto van het moment.
Laatst gewijzigd door Joepie op za 04 mar, 2017 0:25, 10 keer totaal gewijzigd.

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

vr 03 mar, 2017 22:54

Ik denk dat face to face contact ook nog uitmaakt. Al babbelend kun je soms verrassende aanbiedingen krijgen. Toen ik mijn 307 kocht, was ik bij een Peugeot garage die een inruilactie had met - zo stond in de krant - 'hoge inruil' voor de auto die je inleverde. Dat viel tegen, want voor mijn Astra kreeg ik niet eens de ANWB-inruilwaarde. Daarop wilde ik weggaan, de verkoper verdween even naar achteren en kwam met een dubbel zo hoog bod. Dat scheelde meer dan 1000 euro. Nu ga ik langs, maak een praatje, voel de auto en kijk of de service me bevalt. Dat heb ik bij mijn Auris ook gedaan (eerste selectie op autotrader, dat dan weer wel) en uiteindelijk een goede deal gekregen bij een aardige verkoper. Iedereen blij.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

za 04 mar, 2017 9:07

Joepie schreef:
vr 03 mar, 2017 22:40
1 Dealer maakt het helemaal bont, die stuurt een goedkope offerte, omdat hij accessoires heeft weggelaten uit de offerte. Dit is geen klein foutje, ik heb mijn offerte aanvraag rond een overzichtelijke uitdraai van Toyota.nl geschreven, en alle accessoires stonden erin. Je kon er niet omheen. Ik denk dat deze dealer blufte, maar dat is invulling van mijn kant, en is een mening, geen feit. Zijn mails zijn te arrogant om door te willen vragen. En geen van de andere dealers had dit probleem.
Mijn eerste reactie in zo'n geval zou zijn om terug te mailen Zeer interessante offerte. Temeer daar ik egrijp dat de door mij gewenste opties (zie aanvraag) gratis zijn". :D
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Joepie
Lid
Lid

za 04 mar, 2017 10:33

@TonVH, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar helaas was wel duidelijk hoe de offerte opgebouwd was. Overigens moest ik daar bij hem drie keer om vragen.
Ik kan best de onderhandeling aan maar ik schat het kansloos om met deze basis te gaan voor gratis onderdelen bij zo'n :nose: .
Zijn doel was ongeacht mijn vraag, om mij eerst om 'zijn' tafel te hebben. Ik denk voor een verhaal met een ongebruikelijk hoog paddestoelengehalte . Grappig te zien dat een persoon in deze tijd zo ver gaat om de condities te willen bepalen waaronder je een auto van hem mag kopen.

Zonde van mijn tijd en met zo'n intentie van die kant krijg ik niet de opening om er 1000 euro af te kletsen. Ik heb een geurend en smeuiig donkerbruin vermoeden dat deze sales minder dan gemiddeld respect heeft voor de klant.
Misschien hoopte hij dat ik in het bakje 'hou je mond dicht en je portemonnee open' zou vallen. Niet geschoten is altijd mis he? Maar in dit geval op zeker mis. Ik rijd de rest van mijn leven met een boog om deze dealer heen. :razz:

jalebe
Lid
Lid

ma 10 apr, 2017 10:19

Ik kreeg net een aanbieding ongevraagd van L&P want het was nu een geweldig moment om mijn nog geen twee en half jaar oude Prius 3 business in te ruilen ....! Uit het aanbod blijkt dat de standaard uitvoering Prius 4 weer twee duizend euro's duurder is geworden..Ja met de geschatte waarde van mijn huidige Prius3 en de "extra" inruil waarde en de weer terug naar af prijs van de Prius4 is dit voor mij NIET HET moment van inruil..

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 10 apr, 2017 10:28

Dus geen mooie inruilprijs gekregen ?

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Overige zaken”

• Informatie