verbruik volgens testen

Alles over het rijden met de Rav4 Hybrid. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
rnaggie
Lid
Lid

zo 19 feb, 2017 19:36

Alle fabrieks gebruiken doe ik niks op want die zijn allemaal te zuinig opgegeven.
geldt voor alle hybride autos,allemaal te mooie waardes,heb nu al drie verschillende gehad en allemaal tegenvallende waardes dus.
Ook de boordcomputer geeft mij te mooie waardes,ik bepaal het nog steeds met tank volgooien tot aan de rand dagteller op nul en dan weer bij de volgende volgooien en dagstand met hoeveelheid liters delen dat is voor mij het verbruik en die meestal tegenvallend,maar verder blijf ik positief over de hybride autos.
Rij nu zelf sinds kort in rav4 hybride 2wd.

Rokil
Lid
Lid

zo 19 feb, 2017 21:13

Vóór de hybride auto's kon ik altijd redelijk in de buurt komen van het opgegeven fabrieksverbruik. Pas sinds ik met de prius 2 ben gaan rijden, kom ik niet echt meer in de buurt.
Normaal rijdend met mijn suzuki swift 1.3 kwam ik tot 1 op 21, net als met mijn seat cordoba 1.9 tdi. Helaas gaven de boordcomputers van al mijn voorgaande auto's een (veel) te rooskleurig beeld, maar bij de rav4 klopt het aardig. Maximaal zo'n 0,3 liter afwijking op een hele tank. Dus als ik op een aantal ritten in de vrieskou op 1 op 13 uitkom, klopt dat aardig. Da's jammer, maar gelukkig komen er weer hogere temperaturen, dus het verbruik gaat weer de goede kant op!
AfbeeldingRav4 Hybrid 2016
AfbeeldingAuris TS Hybrid 2013
AfbeeldingPrius III 2009
AfbeeldingPrius II 2007

elpee
Lid
Lid

ma 06 mar, 2017 22:56

Naar mijn ervaring na een klein jaar RAV Hybrid 2WD First Ed. schommelt het verbruik tussen 1 op 16 à 17 in de zomer tot 1 op 13 à 15 in de winter. Het eerste getal is het resultaat op de standaard geleverde allseason-banden en het tweede op winterbanden. Verder hangt het sterk af van de buitentemperatuur en van wind mee of tegen (hoge koets). Of ik deze cijfers nog sterk ga verbeteren hangt wellicht nog af van mijn rijervaring en het verder inrijden van de motor, maar deze zou na de huidige 12.000 km al aardig ingelopen moeten zijn. Of vergis ik me?

Rokil
Lid
Lid

di 07 mar, 2017 14:06

Ik dacht dat de motor vanaf 5000 km. ingelopen zou moeten zijn, dus wat dat betreft gaat het niet meer uitmaken voor het verbruik.
Bij aflevering heb ik meteen Goodyear All Season Vector Gen 2 banden laten monteren (kosteloos trouwens) die al die tijd al op 2,5 bar staan. Bij mij maakt dus alleen de temperatuur het verschil in verbruik en dat is groter dan met de auris of prius.
AfbeeldingRav4 Hybrid 2016
AfbeeldingAuris TS Hybrid 2013
AfbeeldingPrius III 2009
AfbeeldingPrius II 2007

elpee
Lid
Lid

di 07 mar, 2017 22:59

De meegeleverde allseasons (Yokohama) zijn doorgaans onvoldoende voor de wintersport en de volle sneeuw. Om die reden heb ik een winterset eronder laten monteren, in mijn geval Vredestein. Bij het uitrollen of 'zeilen' merk je dat deze meer weerstand hebben dan de Yokohama's.

Plaats reactie

Terug naar “Rav4 Hybrid - Rijden & Verbruik”

• Informatie