vervangen van klepsteelrubbers

De technische aspecten van het Prius 2 concept, de aandrijving, verbrandingsmotor, elektromotoren, computersysteem, etc.
Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 03 mar, 2017 21:14

Ik ben wel benieuwd hoe het olieverbruik opgelost is :wink:
Toyota Prius III Executive
Bouwjaar 2009
> 230.000 km
Royal blue metallic

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

za 04 mar, 2017 9:42

Wat vroeger soms ook een oorzaak was, het gebruik van imitatie olie filters.
de weerstand van het originele filter zorgt ervoor dat de oliedruk, en flow aan de specs voldoet, bij een filter met slechtere doorlaat begint de overstort (te) vaak te werken, en komt de olie niet op de plekken waar het hoort te komen.
in een aantal gevallen was het monteren van het originele filter voldoende om het probleem op te lossen.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

za 04 mar, 2017 10:51

TWMW schreef:
za 04 mar, 2017 9:42
de weerstand van het originele filter zorgt ervoor dat de oliedruk, en flow aan de specs voldoet, bij een filter met slechtere doorlaat begint de overstort (te) vaak te werken, en komt de olie niet op de plekken waar het hoort te komen.
Is dat zo ? Bij mijn weten heeft een flter de eigenschap, dat gedurende zijn standtijd per definitie de doorlaat afneemt. Dit vanwege het gegeven dat het ongerechtigheden tegen houdt. Elk vuiltje zal zodoende het resterende filteroppervlak verkleinen. Ik meen dat het uiteindelijke resultaat volledige verstopping zal zijn als het niet tijdig vervangen wordt. Ik verwacht dat dit ook voor een origineel filter op zal gaan.
Het voorgaande neemt in mijn ogen niet weg dat een inferieur filter kwalijke gevolgen kan hebben voor een motor.
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

za 04 mar, 2017 15:30

Beide waar denk ik. Met name bij diesels met veel zwarte troep in de olie is op tijd vervangen geen overbodige luxe. De olie in mijn Prius blijft lang helder gelukkig.
Toyota Prius III Executive
Bouwjaar 2009
> 230.000 km
Royal blue metallic

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Techniek”

• Informatie