LED - Verlichting

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 2, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Gesloten
boefjemichael

do 07 feb, 2013 9:46

Beste Priusliefhebbers,

Ik heb sinds kort een Prius 2, de wagen bevalt me prima. Ik wil hem hier en daar nog iets 'opwaarderen' en dacht eraan om een aantal lampen te gaan vervangen door energiezuinigere LED verlichting. Zoals de dagrijverlichting en wellicht nog een aantal andere. Ik ben benieuwd naar de ervaring van jullie

Alvast bedankt :idea:

boefjemichael

wo 20 feb, 2013 23:26

Ondertussen heb ik de 'parkeerlichten' vervangen met LED-lampjes (5W5 fitting / 6000k) deze zijn voorzien van 5-LEDs per lampje, dit is zeker nodig om voldoende lichtopbrengst (weerspiegeling in de reflector) te kunnen geven. Het bevalt me prima; ze zijn zuiniger, gaan langer mee en geven meer licht. Bovendien passen ze nu prima bij mijn onlangs ingebouwde Xenon H4 set (6000k). Deze heb ik zelf ingebouwd en al zeg ik het zelf, gezien mijn technisch verleden is het erg goed geplaatst. Persoonlijk vind ik het een enorme verbetering om de wagen aan te passen met sterkere en energiezuinigere lampen. Ik overweeg nu nog meer lampen te gaan vervangen door LEDs. Ik denk dat de knipperlichten de volgende keer aan de beurt zijn, misschien omdat het iets meer oplettenheid vergt om rekening te houden met het knipperrelais (frequentie). Het is wel aan te passen door LED vervangers te plaatsen die zijn namelijk al voorzien van een weerstand om zo het gewone relais niet van slag te laten raken. Maar kom op zeg, een LED neem je toch ook vanwege de energiebesparing? mocht dat niet het geval zijn dan kan ik me alsnog niet vinden in het toevoegen van weerstanden is een wagen die ontworpen is op energiezuinigheid :lol:.

Mochten jullie meer details / info willen laat het me dan even weten, zelf heb ik ook aardig wat informatie en tips meegekregen via dit forum. Alle posters en betrokkenen dank daarvoor!

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

do 21 feb, 2013 1:00

In mijn PIP heb ik behalve groot licht en de mistlampen alles laten vervangen door LED. Alleen de achterste knipperlichten hadden een vermogensweerstand nodig.
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

jaeminsim

di 09 apr, 2013 8:26

ik zelf heb xenon 6000k en led stadlichten.
tevens heb ik de mistlampen eruitgehaald en er led lampjes erin gezet.
het ziet er wel een stuk beter uit en de lichtopbrengst is beter dan de originele lampen

exodeus21
Lid
Lid

di 09 apr, 2013 19:02

Waar hebben jullie de LED verlichting tot zo ver vandaan?
Prius II Business 2006

jaeminsim

di 09 apr, 2013 22:58

skycars.nl

timovd
Lid
Lid

wo 05 feb, 2014 14:42

Is het mogelijk om bij het starten alleen de stadslichten te laten branden; dus zonder handmatig de verlichting aan te zetten? Prima alternatief (en geen sjonnie-look) voor DRL.
プリウス II Tech
Wie ben ik?
Toyota Mini VCI-kabel te koop. Stuur mij een PM om uw Toyota uit te kunnen lezen.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 05 feb, 2014 18:24

Zal vast door een aanpassing wel mogelijk zijn, maar standaard niet aanwezig op de Prius.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Tom

wo 05 feb, 2014 19:07

timovd schreef:Is het mogelijk om bij het starten alleen de stadslichten te laten branden; dus zonder handmatig de verlichting aan te zetten? Prima alternatief (en geen sjonnie-look) voor DRL.
Alleen stadslichten is no way een vervanging voor DRL. Ik zie vaker mensen met alleen stadslichten aan rijden, en deze zijn dusdanig minder fel dat ze niet echt bijdragen aan de zichtbaarheid. Verder was het juist een sjonnie look om alleen de stadslichten aan te hebben, de sjonnies hadden hier dan ledjes inzitten, maar de dimverlichting was (nog) niet aangepast..

timovd
Lid
Lid

do 06 feb, 2014 8:01

Technisch gezien kun je de stadslichten op de accessoiredraad aansluiten. In dat geval gaan ook de achterlichten aan. Mooier is het om in de ECU te programmeren. Zou dat mogelijk zijn?
プリウス II Tech
Wie ben ik?
Toyota Mini VCI-kabel te koop. Stuur mij een PM om uw Toyota uit te kunnen lezen.

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie