Parkeersensoren voor

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 2, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
TonVH
Actief Lid
Actief Lid

zo 22 sep, 2013 21:31

ae82_gt schreef:Het hangt ervan af welk systeem je hebt, heb je een systeem met 1 ECU en 8 sensoren dan heb je een TPA800 en deze schakelt boven de 10 km/h uit (handmatig kan ook door de groene schakelaar een paar seconden vast te houden). Het kan ook zijn dat je een TPA400 hebt dan heb je voor voor en achter een aparte ECU met aansluitingen voor 4 sensoren, deze kun je alleen maar uit en aan zetten met een aparte schakelaar.
Ik heb het hier natuurlijk over originele Toyota accesoires.
Ik heb voor en achter sensoren met voor een schakelaar om ze aan/uit te zetten, achter geen. Hoe kan ik zien of ik een TPA800 of TPA400 heb?
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

ae82_gt
Lid
Lid

zo 22 sep, 2013 21:34

Moet je voorin een schakelaar hebben die voorzien is van groene LED

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 22 sep, 2013 21:36

Ton, bij de P3 kun je bij de garage vragen om deze uit te schakelen, de achteruitrijpiep. Bij de P2 kan dat softwarematig niet. Maar René gaat het bij mij over twee weken toch uitschakelen, wordt vervolgd...
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

ae82_gt
Lid
Lid

zo 22 sep, 2013 22:51

Arjan schreef:Geloof ik zeker, je verstaat echt je vak René :wink:
Heb het voorrecht dat mijn werk mijn passie is en mijn passie mijn werk.
Geen mooier merk als Toyota/ lexus. :D

ginrin
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 22 sep, 2013 23:02

Bizar hoeveel er los/vanaf moet zeg!

Complimenten, ik had het zelf niet beter gekund :wink:

Joop

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

ma 23 sep, 2013 8:44

Arjan schreef:Ton, bij de P3 kun je bij de garage vragen om deze uit te schakelen, de achteruitrijpiep. Bij de P2 kan dat softwarematig niet. Maar René gaat het bij mij over twee weken toch uitschakelen, wordt vervolgd...
Het continu piepen bij achteruitrijden is weggehaald maar er blijft nog een scherpe (en vrij lange) piep over. Ik snap sowieso niet wat Toyota bezield heeft om een auto met een achteruitrijpiep aan de binnenkant uit te rusten. Je mag aannemen dat de bestuurder wel weet dat hij achteruitrijdt.

ae82_gt schreef:Moet je voorin een schakelaar hebben die voorzien is van groene LED
Ik kan de voorsensor uitzetten en dan brandt er iets op die knop. Of dat groen is? Maar de sensor blijft volgens mij dan uit totdat ik hem met de hand weer aanzet. En dat is niet echt logisch.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

ma 23 sep, 2013 9:29

In het donker zul je zien dat het inderdaad groen is.

De sensoren moeten na het handmatig uitschakelen ook weer handmatig ingeschakeld worden, tenzij je het contact uitschakelt (start/stop) want als je daarna het contact weer inschakelt dan zijn de sensoren vóór weer automatisch actief.

@ Arjan: Waar dient het zwarte afdekdopje voor (op de achterbumper)?
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

chr
Actief Lid
Actief Lid

ma 23 sep, 2013 10:03

TonVH schreef:
Arjan schreef:Ton, bij de P3 kun je bij de garage vragen om deze uit te schakelen, de achteruitrijpiep. Bij de P2 kan dat softwarematig niet. Maar René gaat het bij mij over twee weken toch uitschakelen, wordt vervolgd...
Het continu piepen bij achteruitrijden is weggehaald maar er blijft nog een scherpe (en vrij lange) piep over. Ik snap sowieso niet wat Toyota bezield heeft om een auto met een achteruitrijpiep aan de binnenkant uit te rusten. Je mag aannemen dat de bestuurder wel weet dat hij achteruitrijdt.
Dat continue gepiep is inderdaad irritant, maar de enkele piep als je de achteruit ingeschakeld hebt is op zich wel nuttig. Het is namelijk de enige feedback die de auto je geeft dat je daadwerkelijk de achteruit hebt ingeschakeld. De hendel blijft immers niet fysiek in de ingestelde stand staan maar springt terug. Ook is er geen schokje van de transmissie/aandrijving. Als nu de bak om de een of andere reden niet in de achteruit geschakeld is dan heb je daar zonder die piep ook geen flauw benul van, en of je blijft onverwacht stilstaan, of je rijdt vooruit ipv achteruit. Schakelen is nu eenmaal gewoonlijk iets wat je op gevoel doet, zonder daadwerkelijk te kijken of het goed gegaan is.
Prius III, 2009 Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 23 sep, 2013 10:35

ginrin schreef:Bizar hoeveel er los/vanaf moet zeg!

Complimenten, ik had het zelf niet beter gekund :wink:

Joop
En als je ziet hoeveel vooral lange draden er worden geplaatst, Wow!

Als je dit niet aandurft, zou ik hier ook zeker niet aan beginnen :shock:

Afbeelding

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

ma 23 sep, 2013 10:50

De eenmalige piep heeft inderdaad wel enig nut maar ik vind hem extreem lang en hard. Anderzijds heb je als achteruitrij indicatie natuurlijk ook al het beeldscherm.

Het is bij mij ook een samenloop. De auto staat geparkeerd op de oprit tussen enerzijds een muur en andere kant een vrij massieve bos groen. Dus in het begin is het een gepiep van je welste.

Ik had overigens eigenlijk een visuele indicatie verwacht inzake waar het gepiep (voor of achter) vandaan komt. Ik meen me te herinneren dat de Auris dat wel heeft.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 23 sep, 2013 11:06

Bianco schreef: @ Arjan: Waar dient het zwarte afdekdopje voor (op de achterbumper)?
Dat is de aansluiting van de motorvoorverwarmer.

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 25 sep, 2013 2:57

OK!

Dank je.

Kan ik weer rustig slapen :mrgreen:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 25 sep, 2013 7:15

Jeetje man tot 2:57 wakker gebleven zie ik :mrgreen:

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 25 sep, 2013 12:50

Was slechts een kleine onderbreking; het zwarte dopje bleef maar door mijn hoofd spoken :silent:

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

zo 06 okt, 2013 11:54

Ik had begrepen dat de Tech ook sensoren voor heeft, hoe werken die dan?
En de achteruitrijpiep zou bij mij niets toevoegen, ik heb al lange tijd een standaard achteruitrijcamera in mij comfort zitten.
Mijn scherm verteld me wel dat ik hem in de achteruit heb staan ;)

Overigens, voor de inbouw van een originele camera in een comfort, dan moet je pas veel loshalen, het hele dashboard moet er dan uit, inclusief voorstoelen.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie