Toerenteller inbouw.

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 2, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

wo 13 jan, 2016 9:52

En een schietstoel :)
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 jan, 2016 15:22

gamgra schreef:... wist je dat ook de Prius uitgerust is met een barometrisch druk systeem, in feite, in de Prius bevinden zich meerdere sensoren om atmosferische druk the monitoren....
Allemaal leuk en aardig, maar kan dat scherm ook ergens opgeroepen worden of is daarvoor een speciaal apparaatje nodig? Als ie de luchtdruk kan meten, dan zou ie ook hoogteverschillen moeten kunnen weergeven.

Veel heb je daar overigens niet aan: bij BMW (moderne 2 en 3-serie) als in een losse Garmin Zumo 390 heb ik voor ons huis verschillende waardes gezien die 10 meter van elkaar verschilden en dat na ongeveer 1 uur.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 jan, 2016 15:25

gelukgehad schreef:En een schietstoel :)
Woehaa :D :D Als die wordt ingebouwd gaan de gebroeders Broccoli voor de volgende 007-film liever een Prius dan een Aston Martin nemen. :mrgreen:

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

wo 13 jan, 2016 17:06

Gaat wel het dak eraf!! :mrgreen:
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

di 19 jan, 2016 14:19

Bianco schreef:Nu nog een kunstmatige horizon :ugeek:
Die kent Toyota ook al, ik zag hem voor het eerst in de landcruiser ergens in 1985...
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

wo 20 jan, 2016 10:48

Yes! Op echte Off Roads heb ik die ook eerder gezien. Hellingstand in rol en pitch stand werden op een vergelijkbare meter analoog zichtbaar gemaakt.
Leuk speelgoed.
Ook de schietstoel is een leuke optie ... wel met een panoramisch dak (automatisch openend uiteraard ander wordt het zo'n troep :mrgreen: ) graag :D .
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

wo 20 jan, 2016 19:22

Ach ja, niet voor niets willen er zoveel jongetjes piloot worden. Die zit ergens nog in ons.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 20 jan, 2016 21:17

Ik vind het wel wat.

Een oliedrukmeter, olietemperatuurmeter, koelvloeistoftemperatuurmeter, voltmeter, toerenteller, kompas.... een mooie batterij analoge vintage meters in het middenconsole. Met een mooie rij chromen schakelaars. Op een aluminium paneel, geflankeerd door mooi high-gloss notenhout.

fraai!
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

wo 20 jan, 2016 22:17

In mijn Morrisje zit dus al een oliedrukmeter, met wijzer, een temperatuurmeter, met wijzer, en een tankmeter,
en een snelheidsmeter die niet boven de 100 zal komen, want zulke hoge bergen hebben we hier niet;)
Knopjes ook, de choke knop, de startknop, waar je nog aan moet trekken in plaats van duwen zoals bij de P2, en een trekknop voor de lampen en eentje voor de ruitenwisser...

Sommige instrumenten van vroeger zul je nooit meer zien in een auto, de choke is echt verleden tijd, maar die startknop is dus terug gekomen....
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

do 21 jan, 2016 7:51

Ja!

Van die mooie dingen!
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

do 21 jan, 2016 10:54

TWMW schreef:... en een snelheidsmeter die niet boven de 100 zal komen, want zulke hoge bergen hebben we hier niet...
Dan kom maar eens naar het zuiden. Ik ben een helling afgereden op mijn - niet opgevoerd - Puchje en zag op de - goed gekalibreerde - fietscomputer 80 km/u! Overigens vond ik dat een angstig moment want die weg kwam uit op een vrij drukke binnenweg waar men hard rijdt. Op een 2-wieler hoeft maar íets met de remmen fout te gaan of je krijgt 'vliegles'.

>100 stelt op snelwegen niks voor, maar op smalle binnenwegen (en dat zijn de leukste) voel je goed hoe ontzettend hard dat gaat.

De MM ... had die geen toerenteller? Ik herinner mij van een oom die heel lang een MM had dat hij (begin 60s) zei dat het mensen die veel op de snelheidsmeter keken maar niks vond; hij keek daar nooit op.

@Frank2b -> al die analoge klokjes zijn ook moeilijk tegelijk in de gaten te blijven houden. Toeren, snelheid, oliedruk, watertemperatuur zijn er al 4. In de 60s zijn nogal wat sportwagens gebouwd met veel meer klokjes, òf men kon die bijkopen. Voor de MGB waren dat bv een tijdsklok, een ampèremeter en een vacuum-meter (al dan niet zuinig rijden).

Aan de ampèremeter van de TD heb ik te danken dat ik kon voorkomen dat de auto in de fik ging door kortsluiting van de bedrading naar de kentekenverlichting. Volgens onze 'MG-dokter' zou dat sabotage zijn geweest.

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

do 21 jan, 2016 11:30

Camille Schyns schreef: al die analoge klokjes zijn ook moeilijk tegelijk in de gaten te blijven houden. In de 60s zijn nogal wat sportwagens gebouwd met veel meer klokjes. Voor de MGB waren dat bv een vacuum-meter (al dan niet zuinig rijden).
Bij de motoren uit die tijd, die uitgerust waren met twee ( SU of Zenith Stromberg constant vacuüm ) carburateurs - zoals de Triumph Spitfire of de Volvo Amazon S uitvoeringen of de Saab 99 - zag ik wel het nut in van de dubbele vacuummeters, omdat het van belang was dat de carburateurs synchroon functioneerden.
Camille Schyns schreef:
Aan de ampèremeter van de TD heb ik te danken dat ik kon voorkomen dat de auto in de fik ging door kortsluiting van de bedrading naar de kentekenverlichting.
Ik meen dat vooral de Engelsen destijds uiterst karig waren met het toepassen van zekeringen en er dientengevolge verbrande bedrading regelmatig voor kwam. Gelukkig worden tegenwoordig kleine groepjes - of zelfs individuele - verbruikers apart gezekerd, waardoor er een veelvoud aan smeltveiligheden in zit.
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Morgoth
Actief Lid
Actief Lid

do 21 jan, 2016 15:02

Eigenlijk een zwaar verouderd systeem. De Canbus kan prima stromen meten. Dan kun je ook een verbruiker stroomloos maken als er teveel stroom loopt. Dan heb je die ouderwetse zekeringen helemaal niet nodig.
140.000km met een P3, inmiddels al weer de tweede Opel Ampera

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

do 21 jan, 2016 16:20

Morgoth schreef:Eigenlijk een zwaar verouderd systeem. De Canbus kan prima stromen meten. Dan kun je ook een verbruiker stroomloos maken als er teveel stroom loopt. Dan heb je die ouderwetse zekeringen helemaal niet nodig.
daar denk ik geen verstand van te hebben. Zijn er al seriematig vervaardigde auto's waar dit wordt toegepast als innovatie op de aloude smeltveiligheden ?
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

do 21 jan, 2016 16:56

Correctie, beroepshalve zit ik veel met de CAN-open bus te wroeten, en deze is slechts een communicatie middel met een protocol die dus zonder aangesloten node met de juiste eigenschappen, geen stroom kan meten.
Vergelijk het met een netwerk kabel tussen je PC en de router van je internet provider.
Afgesloten door een weerstand van 120 ohm, met 500 baud "praat" de computer met de verschillende node's.
En de node kan op zijn beurt weer in of uitgeschakeld worden door de bus, mits de programmeur en de fabrikant het zo bedacht hebben.
Commando's en status vragen gaan via SDO en PDO berichten, gericht aan een node adres.
Het betekent wel dat er eisen aan de kabel gesteld worden, sluiting betekend dat alle aangesloten node's niet meer met de CPU kunnen communiceren, zodat een eventueel aanwezige watchdog probeert het een en ander weer te resetten.
Van de diverse apparaten die ik gebruik, is er maar een beperkt aantal wat de stroom meet.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie