Tikkend geluid als het dakraam open staat

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius Wagon rijk is.
Gesloten
superoscar

vr 07 dec, 2012 14:28

Goed, na het rare geluid bij een koude start meld ik een ander raar geluid.. het is me opgevallen dat (soms?) als je het dakraam open hebt staan dat er dan een irritant tikkend geluidje in de auto is. Eerst dacht ik dat het iets heel anders was, maar na een tijdje heb ik het gelokaliseerd bij het dakraam, in het midden. Als je het dakraam iets dicht doet dan is het weg, dus daar heeft het zeker mee te maken.

Wederom is het een lastig te reproduceren geluid dus ben nog niet naar de garage gegaan, maar heeft nog iemand hier toevallig last van?

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 07 dec, 2012 15:06

Neem aan tijdens het rijden? En bij welke snelheid?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

superoscar

vr 07 dec, 2012 15:26

Ja, sorry, inderdaad bij het rijden.. en het is niet hard, maar wel net irritant. Ik ga het nog verder uitzoeken, daar kom ik nog op terug.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

vr 07 dec, 2012 15:35

Nee, geen last van. Ik rijd nu eigen altijd met het dak open, geeft een lekker licht en ruim gevoel.
C-HR Hybrid Bitone Plus, blauw

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 07 dec, 2012 15:37

Met deze kou het dak open, of bedoel je de schuif onder het dak?

Afbeelding

superoscar

vr 07 dec, 2012 16:35

Arjan schreef:Met deze kou het dak open, of bedoel je de schuif onder het dak?
Haha, het dak van de Prius Wagon kan toch helemaal niet echt open?? :roll: Ik bedoel dus het "schuifgordijn"..

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 07 dec, 2012 16:43

Dat dacht ik al :)

Heb nog niet in een Wagon gezeten :wink:

Dan lijkt het geluid dus te komen van het schuifgordijn?

Afbeelding

Ikos

ma 28 jan, 2013 23:50

Rij net 3 weken een Prius Wagon. Met wat kleine probleempjes. De remmen (zijn al vervangen) en het rolgordijn rammeltje. Volgens mijn dealer is dat een bekend probleem. Ik heb het gemeld en het hele zooitje wordt er uit gehaald. Volgens de monteur zit er een moertje scheef. als je dan geen spanning op het rol gordijn zet gaat het rammelen tegen een rails. als je het gordijntje dan weer een ebetje dicht doet staat er spanning op en is het rammeltje (bijna) weg
In iedergeval gaan ze het 12 feb oplossen.

riekerinkr

wo 03 apr, 2013 10:02

Ik heb ook dat tikkende geluidt als het dakscherm open is. Als ik het scherm dan iets dicht doe is het geluid verdwenen. Schuinbaar zit er iets los als het scherm helemaal open is.

superoscar

wo 03 apr, 2013 13:14

Hé, eindelijk iemand met hetzelfde "probleem" :)

Het lastige is dat het niet altijd optreedt, daar heb ik de vinger nog niet op kunnen leggen.. volgens mij als ik me constante snelheid rijd, en dan vanaf 50km/u ofzo.

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Helpdesk”

• Informatie