Plaats voor GSM- houder

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius Wagon, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

zo 14 okt, 2012 14:02

Vraagje aan de mensen die iets voor hun ventilatierooster gemonteerd hebben: missen jullie het niet dat je die luchtstroom niet meer kan richten waar je wilt?

Zo'n roostertje zit daar ook niet voor niets. Ik zou daar niet zomaar iets voor hangen, maar misschien valt het negatieve effect erg mee?
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

zo 14 okt, 2012 14:39

Allemaal leuk en aardig ... óók het bedienen van een gsm is verboden! Het valt zelfs aan te nemen dat het kiezen van een telefoonnummer via het touchscreen of het kiezen van een bestemming in de navigatie niet mag! Ik dacht dat in de P2 de navigatie alléén bediend kon worden als de auto stil stond.

Er zijn zelfs adviezen om ook het via de handsfree bellen (voor de bestuurder) te verbieden. Het schijnt dat er nog zo'n 5% van de ongevallen aan handsfree bellen te wijten zou zijn.

Als ik goed zit, hebben alle recentere P3's blue tooth met knoppen op het stuur, waarmee ook spraakcommando's gegeven kunnen worden. Ik heb dat in ieder geval en hou de gsm in mijn broek of jasje.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

zo 14 okt, 2012 14:59

Pfoeh.. ik dacht dat ík offtopic was... het ging in ieder geval nog over de plaatsing van de GSM op het dashboard.

Camile, is zo'n discussie niet een eigen topic waard? Je hebt zeer valide punten, maar hier gaat het even over de plek waar je dat ding kwijt kan. Niet over het verantwoord gebruik van dat ding. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat een slecht geplaatste GSM of een koppige BT-verbinding tot nog meer gevaarlijk weggedrag kan leiden, dus...
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

ma 15 okt, 2012 9:38

@Snarftoy: kan zeker ook. Het wegwerken van draadje is idd dan veel gemakkelijker.
C-HR Hybrid Bitone Plus, blauw

Snarftoy

ma 15 okt, 2012 10:45

@Navigare thanks we gaan het eind Jan zien of eerder via deze topic.

@Priokkie heb de clip ook in mijn GC4 Picasso daar zitten en kan nog wel redelijk het ventilatierooster bedienen. Bij de GC4P gaat het alleen om de richting.
Hoeveelheid wordt men een draaiknop naast het rooster bediend en werkt zonder enige beperking. Daarnaast is het denk ik ook zo dat de luchtstroom niet afgesloten wordt hooguit de richting e.d. beïnvloedt.

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 15 okt, 2012 15:43

Camille Schyns schreef:Allemaal leuk en aardig ... óók het bedienen van een gsm is verboden! Het valt zelfs aan te nemen dat het kiezen van een telefoonnummer via het touchscreen of het kiezen van een bestemming in de navigatie niet mag! Ik dacht dat in de P2 de navigatie alléén bediend kon worden als de auto stil stond.
Op rijksoverheid.nl http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rtuig.html staat:

Telefoon niet vasthouden tijdens het rijden
U mag een mobiele telefoon niet vasthouden (handheld bellen) tijdens het besturen van een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig met een motor. Ook niet voor het versturen of lezen van sms-berichten of het opzoeken of opslaan van een telefoonnummer. Het klemmen van de telefoon tussen uw oor en schouder is ook verboden.
Deze regels staan in artikel 61a van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.

Volgens wetten.nl, Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) Artikel 61a

"Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden."

Dus een telefoon vastzetten en bedienen mag wel. Hoe kun je anders iemand bellen? Het 'grappige' is dat wij als zendamateur gewoon een microfoon mogen vasthouden van onze zendapparatuur tijdens het praten. Dat is immers geen telefoon.
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 15 okt, 2012 16:15

"ze" willen het wel gaan aanpassen deze wet, dus dan ook niet meer vasthouden een telefoon. Is nu nog niet inderdaad.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 15 okt, 2012 16:30

@arjan: een telefoon mag je nu al niet vasthouden. Bedoel je het bedienen van een telefoon tijdens het rijden ook al zit deze vast? Dus dan ook niet via het T&G display?
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 15 okt, 2012 18:44

Sorry Ton, ik bedoelde inderdaad het bedienen ervan als deze vast zit. Of dat ook geldt voor het T&G display zou ik niet weten. Camille zal ons daar vast duidelijkheid in kunnen geven verwacht ik.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Snarftoy

zo 30 dec, 2012 22:21

Is er iemand die een brodit of andere houder op de ventilatieroosters geplaatst heeft ?

ToyBoy
Actief Lid
Actief Lid

zo 30 dec, 2012 22:43

Voor mijn Garmin 5" navigatie heb ik een houder voor op het ventilatierooster gekocht bij de Halfords.

Aan de achterkant zaten twee klemmetjes om de houder stevig op het rooster te klemmen. Deze waren echter binnen de kortste keren verdwenen in het ventilatiekanaal... en nu zwabbert de navigatie nogal als ik een bocht een beetje vlot neem. Binnenkort maar weer verwijderen geloof ik!
2011 - 2015 Auris I HSD Aspiration 2011, Silver
2015 - ? ? ? Lexus CT200h Luxury Line 2011, Dark Granite Metallic

Snarftoy

zo 30 dec, 2012 22:54

Dat is vervelend.
Zou sowieso voor Brodit gaan. Nu ook in mijn GC4 Picasso en zit er nog altijd stevig op, rammelt nooit enz...

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

ma 31 dec, 2012 8:27

Brodit is top! Hebben ze al een model voor de Wagon?

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

ma 31 dec, 2012 8:40

http://www.pdaplus.nl/nl/brodit-proclip ... -2012.html

Ja, dus. Op het linkerventilatiegat centraal in dashboard.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

ma 31 dec, 2012 8:41

Gesloten

Terug naar “Prius plus - Uitrusting & Acc.”

• Informatie