aspiration sleutel uit contact als niet in P stand

Specifieke technische aspecten van de Yaris Hybrid
Great White

di 03 dec, 2013 20:42

Ik vroeg me af wie er een asparation heeft met de gewonen sleutel
en kan je de sleutel uit het contact halen als je de pook niet in P hebt staan
ik weet uit een automaat die ik eens heb gereden vroeger dat de sleutel niet uit het contact kon worden gehaald als hij niet in de P stond
maar hoe is dat met de yaris?

robsiet
Lid
Lid
Auto: Yaris Hybride Executive

wo 05 mar, 2014 8:41

Je kunt de sleutel er niet uithalen als je de pook niet in de P stand hebt staan en gelukkig ook maar want dan zou je de Yaris ook aan kunnen zetten als hij niet in de P zou staan.

dutchtrafficconsult

wo 05 mar, 2014 9:04

robsiet schreef:Je kunt de sleutel er niet uithalen als je de pook niet in de P stand hebt staan en gelukkig ook maar want dan zou je de Yaris ook aan kunnen zetten als hij niet in de P zou staan.
Dat laatste hoeft niet. Bij een moderne automaat kan dat vaak wel, al zal de startmotor alleen werken als de auto in P of N staat.

Groet, Alex

thyaris
Actief Lid
Actief Lid

wo 05 mar, 2014 11:40

Great White schreef:Ik vroeg me af wie er een asparation heeft met de gewonen sleutel
en kan je de sleutel uit het contact halen als je de pook niet in P hebt staan
Begrijp niet helemaal waarom je die vraag stelt. Ongeacht het antwoord maar wat wil je daar dan mee?
In welke auto rijd je uberhaupt zelf?

gamgra
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 05 mar, 2014 12:02

@Great White,
Laten wij aannemen dat wij jouw vraag serieus nemen, dan vraag ik me af in welke stand KAN de pook staan behalve in "P", In "R" dan rijdt je auto achteruit de sleutel zal er zeker niet uitgehaald kunnen worden, de volgende stand "D" ook hier zal het ook niet lukken, misschien "B" ? ook dat lukt niet.
Wat blijft er dan nog over "N". Ik denk het niet. maar ik heb geen Aspiration om het te testen.

succes

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

wo 05 mar, 2014 14:35

Bij alle automaten (in elk geval die van de laatste 30 jaar) die ik tot nu toe heb gehad c.q. langere tijd zelf mee gereden kon de sleutelen elk geval niet" eruit gehaald worden in de standen "D", "R", "L".

"N" weet ik niet want die stand gebruik ik vrijwel nooit. Blijft over de "P". Is ook logisch want waarom zou je de sleutel eruit willen halen in een van de 'rijbare' standen.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Galli

wo 05 mar, 2014 18:21

Precies wanneer diegene die de vraag stelt nou eens aangeeft waarom hij de vraag stelt voorkomt dat ik denk dat dit een zinloze discussie is.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 05 mar, 2014 18:49

Hij zal best een reden hebben verwacht ik. We wachten het even af :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Great White

za 08 mar, 2014 21:41

wat mij opviel en inmiddelsl al vaker is voorgekomen ( keyless zooi ook altijd sleutel zoek. ) is dat ik de auto in D laats taan en hem dan uitzet en wil uitstappen
dit met veel gepiep van de auto en ik kan hem niet gewoon terug in P zetten ik moet hem dan weer aanzetten en dan weer in de P en dan uitzetten wil ik het goed doen

als je de sleutel er niet uit kan pakken voorkom je dit. zeker voor ouderen mensen is dit erg belangrijk

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

za 08 mar, 2014 22:44

Great White schreef:wat mij opviel en inmiddelsl al vaker is voorgekomen ( keyless zooi ook altijd sleutel zoek. ) is dat ik de auto in D laats taan en hem dan uitzet en wil uitstappen
dit met veel gepiep van de auto en ik kan hem niet gewoon terug in P zetten ik moet hem dan weer aanzetten en dan weer in de P en dan uitzetten wil ik het goed doen

als je de sleutel er niet uit kan pakken voorkom je dit. zeker voor ouderen mensen is dit erg belangrijk
...hoe oud moet je zijn om dit als 'belangrijk' te ervaren..??

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

za 08 mar, 2014 23:04

71? :mrgreen:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

za 08 mar, 2014 23:22

BMW x5 kan alleen de sleutel er uithalen als ie in P staat! (moderne automaat) Vergeet ik dus ook wel eens en danuhhh waarom krijg ik de sleutel er niet uit! :)
PIP gaat vanzelf in P als je m uitzet :lol2: , Yaris hybrid dan niet ? :o
PIP aug 2012 executive arctic blue

Great White

zo 09 mar, 2014 9:31

heeft een handigere grote pook met fysieke verzetten. google maar op yaris hsd

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

zo 09 mar, 2014 9:52

Oftewel, een "klassieke" automatenpook. Ik vond het juist een minpunt.

Handiger?????? Geef mij maar de elektronische versie zoals de Prius/Auris die heeft want enige wat die neppook doet is de knopjes indrukken. Zeker als je bedenkt dat je de elec. pook niet in "P" hoeft te zetten. Knop indrukken en klaar, motor uit, parkeerrem erop, allemaal volaut.

En met leeftijd heeft het m.i. totaal niets te maken. Er zijn mensen van 20 die niet tegen verandering kunnen en van 80 die daar geen enkel probleem mee hebben.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Gesloten

Terug naar “Yaris Hybrid - Techniek”

• Informatie