problemen met boordcomputer

Problemen met Navigatie / Bluetooth / GSM / Hulpsystemen, etc. Stel hier uw vragen en de leden zullen proberen u te helpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sterre08
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 feb, 2019 8:02
Locatie: Lier
Auto: Yaris hybride

vr 22 feb, 2019 8:32

Hallo, Wij kochten vorige zomer een jonge 2dehands yaris hybride met 15000 km. Alles zag er goed uit, nog (toen) 4 jaar garantie en 9 jaar op de batterij.
Niet lang na aankoop begonnen de problemen. De auto schokte als we remden. Volgens de verkoper lag dit aan de remschijven en die werden vervangen. Kort daarna (een maand ongeveer) zelfde probleem, weer vervangen. Weer niet veel later nogmaals zelfde probleem en nu werd de auto binnenste buiten gedraaid. Blijkbaar had de auto een klein ongeval gehad (voor wij hem kochten) en zat er een knik ergens aan iets van de wielen waardoor de schijf steeds werd geraakt. Alles daar vervangen en probleem lijkt nu opgelost te zijn.
Maar.... sinds we de auto terug hebben, nu enkele weken, is er iets met de boordcomputer. Als we tanken reset hij niet en blijven we hangen op wat er voordien stond; dus bv rijbereik 278, na volgetankt te hebben nog steeds rijbereik 278.
Gisteren terug naar garage; hiij heeft de batterij losgekoppeld en daardoor gereset. Rijbereik ineens 480. (Kan kloppen want we hadden al wel wat verbruikt.) Onderweg naar huis gingen we tanken, gewoon om te zien of hij nu zelf terug de reset deed. Nope. Rijbereik bleef staan en ging niet omhoog.
Wat kan dit zijn? En hebben we nu een auto met problemen die we beter weg doen?
Mijn vertrouwen is in ieder geval al erg laag....

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 08 jun, 2008 23:16
Locatie: Stein (Zuid-Limburg)
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 22 feb, 2019 10:54

Moet de dealer/garage fixen, je hebt immers de garantie niet voor niets :!:

Om hiervoor een op zichzelf goede auto weg te doen :? Zou ik pas als echt laatste redmiddel doen.

De dealer heeft je (uiteindelijk) met de remschijven goed geholpen. Techniek en IT is niet onfeilbaar, en wonderen bestaan niet.
Service en goedwillende dealers wél :silent:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Helpdesk”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast