Onderhoud in delen?

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

vr 18 aug, 2017 13:16

En voor 39,95 per 15000 km neem ik het hybride zekerheidscontrole voor het accupakket.
Na afloop van de fabrieksgarantie (PIP = 100.000 km) heb ik inderdaad voor 315,-- 3 jaar extra hybride garantie genomen.
Misschien onzin, maar de Prius gaat nogal regelmatig naar het buitenland en bij storingen aan dat systeem moet ik geen gezeur over de kosten hebben.
PIP aug 2012 executive arctic blue

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 18 aug, 2017 15:40

Voor mij zouden de kosten niet eens het belangrijkst zijn, maar wel de hulp.
Uitleggen in het Frans aan de toyota dealer wat het probleem is, en dat je eigenlijk niet zonder auto kan vakantievieren laat ik liever aan een ander over.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

gamgra
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 23 aug, 2017 11:38

Ik kan mij herinneren dat enkele jaren geleden enkele P1 modellen problemen vertoonden in het Hybridesysteem, daaropvolgend werd de door ons zelf te betalen hybride controle in het leven geroepen.
Hoe dan ook, ik ga het gewoon laten uitvoeren.

Hieronder wat Toyota zelf hierover te melden heeft:
"Wanneer de Toyota hybride laten controleren?
Alle onderdelen van het hybride systeem zijn bij Toyota standaard voorzien van een fabrieksgarantie van 5 jaar of 100.000 km(wat als eerste wordt bereikt). Binnen deze periode, of kilometers, wordt Hybride Zekerheid Controle standaard kosteloos uitgevoerd bij een onderhoudsbeurt. Daarna raden wij u aan zelf aan te geven dat u een Hybride Zekerheid Controle wilt laten uitvoeren."

http://data.toyota.nl/home/data/pdf/toy ... 1503480266

thyaris
Actief Lid
Actief Lid

do 24 aug, 2017 13:43

Bedankt Gamgra. Zelf dacht ik gewoon dat als je je auto aanbiedt voor onderhoud alle essentiële onderdelen worden gecontroleerd. Dus ook dat elektrische deel. Het is toch raar dat je een bepaald deel van het onderhoud uitsluit van controle (misschien vanwege een garantie oid). Maar als de garantie voorbij is mag je apart voor die controle betalen (nouja, muv de opmerking die Gamgra hierover maakt).

Plaats reactie

Terug naar “Yaris Hybrid - Onderhoud”

• Informatie