reset resterende KM's EV zonder verlies van gegevens

Alle wat te maken heeft met de orginele plug-in uitvoering van de Prius 3. "Plug-in aanpassingen in eigenbeheer kunnen besproken worden in de doe het zelf hoek".
Plaats reactie
spattex
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius Plugin

zo 21 okt, 2018 13:03

Even snel je resterende KM's resetten van je EV zonder verlies van je gegevens zoals datum tijd en historie.
Mocht je niet tevreden zijn over de kilometers die het display aangeeft hoever je nog elektrisch kan rijden dan is hier een simpel trucje om in 1 minuut de fabrieksinstelling weer op maximaal te krijgen zonder dat je je historische gegevens kwijt bent.
Als je normaal de accupool losmaakt van je 12V accu dan reset je alle gegevens zoals je tijd,datum en historische gegevens.

Maar dit kan makkelijker, zoals op de foto's te zien is, maak de dikke witte kabel voor 1 minuut los (deze bevind zich in het zekeringenkast rechtsboven) en je elektrische kilometers zijn weer gereset naar het maximale. Je kan dit meerdere malen herhalen, ik heb zodoende mijn EV batterij als het ware opnieuw getraind zodat de resterende KM's langer op een hoger nivo blijft.

Misschien dat dit bij meerdere reeds bekend is, ik had het zo gauw niet gevonden.
Ik zeg doe er uw voordeel mee...

Afbeelding
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 21 okt, 2018 13:52

Bedankt voor de bijdrage :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Plug-in (af fabriek)”