ESP / TCS uitschakelen

Specifieke technische aspecten van de Auris Full Hybrid 2
Plaats reactie
haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 30 apr, 2017 11:20

Als je je vast zou rijden in de modder zou de auto er zelf niet meer uit raken. Je zou misschien een hoop gas geven maar de computer zou beletten dat er iets gebeurt.
Ik vond elders een verhaal hoe je in dat geval de ESP / TCS zou kunnen uitschakelen. Er is immers geen knop in mijn Auris. Bij andere bouwjaren is die knop er wel..
Het lijkt me nuttig als het werkt maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

These steps must be completed within 60 seconds.

Step 1: Set the ignition switch to ON, not READY. To do this press the power button two times, without pressing the brake pedal.

Step 2: While the transmission is still in park (P), fully press the gas pedal two times.

Step 3: Apply the parking brake to ensure that the vehicle will not move during this step. Put the transmission in neutral (N) and fully press the gas pedal two times.

Step 4: Put the transmission back in park (P) and fully press the gas pedal two times. The car will display “!Car!” in the upper left corner of the LCD screen.

Step 5: Press the brake pedal and turn the ignition switch to the start position, without going back to the ready position, to start the engine.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 30 apr, 2017 19:47

Niet te vaak doen is mijn advies...
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

ma 01 mei, 2017 7:36

Ik heb het geprobeerd en het werkt, kan ook geen kwaad verder. Blijven pielen met gas geven en rotzooien totdat je uit de zand/modderbak bent daarentegen wel..... Maar niet doen als het niet nodig is denk ik. Of zorgen dat je niet vast komt te staan, redelijk frustrerend....
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 01 mei, 2017 11:04

Ik had er over gelezen op een Engels forum, als een truc om de ESP / TCS uit te schakelen bij de Prius.
Daar scheen het zeker te werken. Geen idee of het bij de Auris ook nog in de computer zo zit geprogrammeerd. Er zijn overigens wel meerdere trucs te vinden van dit genre... omslachtig wel, maar voor de ESP is het een goed idee. Je kan niet eerst naar de dealer als je het nodig hebt om die uit te schakelen.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

di 02 mei, 2017 7:58

Ik heb het noodgedwongen moeten proberen, stond tot aan de assen in het mulle zand, gelukkig droog en geen modder. In combinatie met uitzetten ESP en leeg laten lopen van de banden (voor de helft) uiteindelijk eruit gekomen. Was zomer en bloedheet, midden op de dag op een zandvlakte, heeft me wat zweetdruppeltjes gekost..... :D
Of dit met een Auris ook zo werkt weet ik niet.....
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

di 02 mei, 2017 8:33

Had je die oplossing dan bij je ? Of heb je ter plaatse op internet gezocht ?
Was het met de rav4 of de prius ? Ik vermoed prius ?

Een jeep ervoor hangen en zachtjes trekken is ook ok.
Een tractor .... zou me bang maken. Als die trekken gaat het precies nooit zachtjes. Net of ze de auto in 2 gaan trekken.
Gelukkig nooit geprobeerd met de Auris.

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

di 02 mei, 2017 10:53

Ter plekke opgezocht, lang leve de smartphones :mrgreen:
Was met de Prius, bij de RAV kan ik van alles aan en uit zetten, en die regelt het bovendien ook zelf als hij merkt dat er iets afwijkt van normaal.
Ik zou inderdaad nooit een trekker ervoor zetten, die trekt vrij abrupt, zal je net zien dat je plotseling 2 "auto's" hebt.... :?
Een 4x4 ervoor is geen probleem, als het maar met beleid gaat.
Allerbeste is nooit vast komen te staan, maar soms gebeurt het je nou eenmaal.... :mrgreen:

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 02 mei, 2017 11:04

Om in Nederland vast te komen staan, moet er toch wel wat gebeuren lijkt mij. Nou ja of in de file :D
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

di 02 mei, 2017 11:42

Waarom zijn er eigenlijk geen hybride Landcruisers? :D :D
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Alexander
Lid
Lid

di 02 mei, 2017 18:20

Ik zou er niet raar van opkijken als die in hybride uitvoering zouden komen.
Bij RAV4 gaat het ook.
Zal wel enig technische aanpassing vereisen ivm benodigde trekkracht lijkt mij.
Sommige mensen hebben een horloge, ik heb de tijd....
---------------------------------------------------------------------
Toyota Auris Executive FH2 Avant Garde Bronze

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid

wo 03 mei, 2017 8:38

In Nederland vast staan (buiten de file om) kan best hoor, ligt eraan wat je in je vrije tijd doet.... Ik was toen met een drone bezig boven een nog onbewoonde wijk in aanbouw en eromheen was veel en diep mul zand, daar liep ik vast met de Prius. Voordat er gebouwd werd kwam ik er ook al wel maar dat was nog met de Subaru, voor die was het geen probleem, die kroop zelfs een brugtalud op als ik dat wilde....fijne auto, maar lang niet zo fijn als Toyota.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 03 mei, 2017 9:29

Tja... dertig jaar geleden of zoiets reed ik wel eens met vriendinnetjes de gewone paden af.. Dat praatte rustiger om wat van de bewoonde wereld af te zitten. Ik ben zo toch eens ergens vastgereden en thuis gekomen met een broek vol modder. Dat was wel in Belgie waar ook best veel asfalt ligt.
Ik heb toen zelf de auto er uit geduwd en mijn toenmalige vriendinnetje nog gauw rijles gegeven.. Dat kwam later wellicht nog van pas.
Ik was daar met mijn Auris, met of zonder ESP / TCS aan of uit, wellicht ook niet zonder modder op mijn kleren uit geraakt.

Het moet hier trouwens wel al eens gebeuren, zoiets, want een grote pechverhelpingsdienst in Belgie heeft zijn voorwaarden veranderd. Vroeger haalden ze je waar je ook zat weer uit. Nu doen ze het alleen als ze je er met een auto gewoon uit kunnen trekken.

Best verraderlijk is om met je ene wiel (vaak rechts :D ) op een grasberm te rijden om de weg vrij te maken..Waarna je kan gaan zoeken hoe je de ESP uit zet om weer weg te komen. Soms ook nog iemand op de motorkap laten zitten aan de linker kant om wat meer gewicht te hebben op het voorwiel met grip.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Techniek”

• Informatie