batterij plat

Specifieke technische aspecten van de Auris Full Hybrid 2
haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

di 01 nov, 2016 10:46

Dat was inderdaad het model waar ik aan dacht.. maar dat ik ook om praktische redenen niet meer als bruikbaar zie.
Op het werk hadden we dat wel eens staan op ambulances. Er werd vroeger zo veel aan verbouwd en er was wel eens wat stroomverlies. Er zijn er ook wel een aantal uitgebrand ten gevolge van kortsluiting in de laatste 20 jaar van mijn herinnering.
De hoofdschakelaars werden telkens afgezet en zo was je zeker dat je de volgende dag nog kon starten.

Zels heb ik een Auris Hybride besteld nu, een demowagen. Ik kan het nog niet testen hoeveel attributen nog kunnen blijven aan staan.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 06 nov, 2016 15:56

Mijn dealer waarschuwde me dat de auto niet meer dan bv een half uurtje met de radio aan kan hebben. Als het meer wordt gaat de batterij misschien volledig plat zijn. Hij raadde aan om de auto gewoon op ready aan te zetten in het begin, om dingen uit te proberen en in te stellen. Maar dan slaat de ICE wel aan af en toe en gaat mijn verbruik de hoogte in :-)
Hij vertelde me over dat de batterij eigenlijk achteraan zit (ook de 12V batt - nog niet nagekeken zelf) en hoe je de auto kan starten in de motorruimte met de noodsleutel (om deuren en motorkap te kunnen openen).
Ik zou me nu de moeite willen besparen om al eens met een lege batterij te staan en denk erover om de 12 volt batterij (40 Ah ?) te vervangen door en zwaarder model.

Heeft iemand dat al gedaan of al vernomen dat dat niet inbouwbaar is op de gewone plaats ?

De verkoper die de auto afleverde kon me niet vertellen of dat mogelijk was, daarom probeer ik het hier even.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016

easyrider
Lid
Lid
Auto: Auris FH1 Dynamic

zo 06 nov, 2016 18:07

Toen ik m'n Auris FH1 kocht is er een nieuwe 45Ah accu in gezet. Wat er origineel in zat weet ik niet meer, maar was in ieder geval één met minder Ah.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 06 nov, 2016 19:07

sjonnie1972 schreef:Vandaag een brief ontvangen van toyota met een melding van dit probleem.
Het schijnt idd te komen Door de schakelaar van de alarm lichten.
In de brief word verzocht een afspraak te maken voor een software update omzet probleem op te lossen :D
Hier even een verhaal (bevestigend) van wat er op de Toyota website in de UK te vinden is :
>>>>>>>>>>>>>>>>

Toyota Auris owners – 12 volt flat batteries

As part of Toyota’s rigorous quality control programme, we have investigated the cause of a 12 volt flat battery issue that has left some Toyota Auris drivers unable to start their cars after only a short period without use, usually a couple of days.

We would like to apologise for any disappointment and inconvenience that may have occurred as a result of this issue. But we can now confirm that the cause has been identified and a permanent solution developed.

The following information only applies to any Toyota Auris (including Hybrid) produced between December 2012 and February 2014. If you have an Auris produced after February 2014 your vehicle is not affected by this issue. No other models are involved.

What causes the issue?

The issue is caused when the hazard switch is partially depressed for a very short period of time, incorrectly activating the car’s CAN-bus electrical communications system. This draws a constant flow of current that can discharge the 12 volt battery if the car is left unused for several days.

How can I prevent this from occurring?

Toyota has published a Technical Service Bulletin to its dealer network advising them of a permanent solution to this issue. The bulletin contains information and software files that will enable technicians to modify the software of the car’s combination meter. This update will prevent the incorrect activation of the CAN-bus system and prevent any potential flat battery concerns arising from this area of the vehicle.

If you still have concerns regarding the 12 volt battery of your current generation Toyota Auris then we recommend you get in touch with your nearest Toyota dealer for further assistance. http://www.toyota.co.uk/find-a-dealer

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Techniek”

• Informatie