accu nooit vol - klopt dat?

Specifieke technische aspecten van de Auris Full Hybrid 2
SolarWebsite
Actief Lid
Actief Lid

di 05 aug, 2014 20:05

Arjan schreef:Maak eens een foto met de kinderwagen in de Prius. Kan wel eens handig zijn :)
OK, zal ik het weekend even doen :)
Afbeelding Bordeauxrode 2006 Prius 2 Comfort

ginrin
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 06 aug, 2014 12:47

Hoe werkt dat affakkelen van overtollige energie in de accu? Zal wel een omzetting naar warmte zijn, maar ben benieuwd hoe dat precies zit.

Vorige week in Luxemburg heel vaak alle streepjes vol gehad. Als je erop rijdt om zo zuinig mogelijk te rijden (tot in het redelijke) valt op, dat je enorm zuinig kunt rijden, daar waar je bij een conventionele automaat in de bergen veel benzine verstookt en dit een aanslag op je remmen kan zijn. Ik haalde in drie dagen een gemiddeld verbruik van 4,4l/100km, waar ik nogmaal 4,2l/100km haal (op de boordcomputer dus in werkelijkheid ietsje meer). De CC moet je dan nauwelijks gebruiken zoals Camille al aangaf, bergopwaards een beetje snelheid inleveren en bergaf een beetje snelheid terugwinnen is het best. De B-stand kan bij lange afdalingen handig zijn. In het laatste geval wens je wel eens een accu met en wat grotere capaciteit, want als rechtgeaarde Prius adept doet het een beetje pijn om af te fakkelen :wink:

Joop

SolarWebsite
Actief Lid
Actief Lid

di 12 aug, 2014 22:27

Hier is een foto van de tweelingkinderwagen met twee wiegjes in de Prius:

Afbeelding

Op de foto is het niet goed te zien, maar het frame steekt naar onderen uit tot helemaal in de plastic bak. De afdekplaat staat dan ook standaard in de gangkast. Geen Enginer/Nico-kit dus voorlopig...
Afbeelding Bordeauxrode 2006 Prius 2 Comfort

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 12 aug, 2014 22:33

Ja inderdaad: het is het een of het ander :D :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

do 14 aug, 2014 22:14

@SorarWebsite: heel herkenbaar. Ik had toen een Passat Variant voor dat soort bagage. Daar kreeg ik wel twee kinderwagens in, een tweelingbak en een 'normale' ;-)
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

gamgra
Lid/donateur
Lid/donateur

di 02 sep, 2014 16:39

ginrin schreef: Hoe werkt dat affakkelen van overtollige energie in de accu? Zal wel een omzetting naar warmte zijn, maar ben benieuwd hoe dat precies zit.
Joop
Bij het "affakkelen" wordt de overtollige energie vanuit de HV accu naar MG1 gestuurd die vervolgens de benzinemotor zonder brandstof injectie aanzwengelt, de benzinemotor gaat aangedreven door MG1 met een verhoogt toerental en geopende uitlaatkleppen dienst doen als compressor en zo alle overtollige energie omzetten in hete lucht.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 2 - Techniek”

• Informatie