Storing systeemsensoren veiligheid

Specifieke technische aspecten van de Auris Full Hybrid 2
tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 22 feb, 2016 21:13

Blijft deze verwarming aan staan? Bij de Tesla heeft men ontdekt dat op de plaats van de camera er geen sneeuw op de voorruit blijft liggen. Als je pas gaat verwarmen bij wegrijden dan krijg je het vocht er niet uit. Hoe zit dat bij jouw BMW?
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

Holyoak
Lid
Lid

vr 25 mar, 2016 0:43

De update is beschikbaar en de dealer kan deze obv het chassisnummer bestellen. Bij mij wordt het morgen ingebouwd.

wortelsoft

zo 03 apr, 2016 8:41

En wat is het resultaat werkt het nu goed?

Holyoak
Lid
Lid

ma 04 apr, 2016 23:32

Daar lijkt het wel op. Geen enkele storing meer gehad.

HansPurmerend

ma 18 apr, 2016 11:46

Enkele weken geleden bij dealer geweest voor de update van het safety-systeem. Ik zie nog geen enkele verbetering. Al enkele keren na ongeveer half uur onaangenaam verrast met storingsmelding. Gewoon droog weer, bewolking, geen laagstaande zon.
Weer geklaagd, ik zou vorige week door dealer benaderd worden en daar zit ik nog op te wachten.
Het liefst zou ik zo snel mogelijk afscheid van deze auto nemen, kennelijk is er geen oplossing voor mijn probleem en je moet er niet aan denken ooit een keer een auto met een defect in te moeten ruilen...

johanwes
Lid
Lid

ma 18 apr, 2016 22:31

Ik heb een P4, waar volgens mij hetzelfde safety systeem in zit, tot op heden heb ik nog geen storingen gehad. (ik heb de auto nu 5 weken en 3200 km gereden)
Misschien moet je dealer even uitzoeken wat de verschillen zijn tussen het systeem wat in de P4 en de Auris zit.

Natuurlijk "mist" mijn systeem wel eens een verkeersbordje, of leest het systeem de verkeerde snelheid op een bord, maar systeemfouten zijn mij vreemd.
2018 C-HR Style Afbeelding
2016 Prius IV Business Plus Afbeelding
2013 Auris TS Lease Pro
2010 Prius III Dynamic

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

di 19 apr, 2016 8:30

@tonvanboven: zie je vraag nu pas : verwarming gaat pas aan, als je de auto aanzet. Vocht zie ik niet
Toen er eind februari een ijslaag op de vooruit zat en ik de auto ontsloot, was de voorruit op de plek snel ontdooit.
Ook mijn camera mist wel eens een bord, ziet het bord van de parallelweg of leest verkeerd 30 ipv 80 bij lichtborden boven de weg. Daarnaast heeft het navteq systeem al jaren een fout in de kaart : N350 = 100km weg. Al vanaf 2008(P2) roept ie 80 km.
De overige problemen zijn niet opgelost; laagstaande zon, schuine zon,fel licht en ziet spoken.
Vorig week tel. klacht naar importeur, maar niet de beloofde bevestiging en antwoord gekregen.
Ik heb even geen tijd, teveel werk wat af moet voor eind april, maar daarna gaat er schriftelijke klacht naar importeur en bmw duitsland. Als ik had geweten dat de acc op basis micky mouse camera (ziet nog slechter dan een mens) was dan had ik die optie niet genomen, mogelijk de auto niet eens. Echtgenote (acc fan) wil niet meer in de bmw rijden (en dat zegt wat voor een bmw fan)
PIP aug 2012 executive arctic blue

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Techniek”

• Informatie