Uitlijnen prius 2

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
Fendy
Lid
Lid

di 04 jun, 2013 15:19

Arjan schreef:Ik zou het nogmaals vragen bij Kwikfit, kijken wat ze nu zeggen, daar ben ik wel benieuwd naar.
Mja, bandjes bestel ik bij popgom, monteren gaat vermoedelijk bij Euromaster gebeuren, laat ik hun ook wel de uitlijning checken, kan misschien sowieso geen kwaad.
Afbeelding

Fendy
Lid
Lid

di 02 jul, 2013 14:39

Van de week even met de dealer gebeld, die vertelde me dat er weldegelijk afstelmogelijkheden zijn aan de achteras, weliswaar niet zoals de vooras, maar toch. Vrijdag wordt de boel nagekeken, dan zal ik hier wel weer even posten wat de bevindingen zijn.
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 18 jul, 2013 22:45

Fendy, wat waren je bevindingen?
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Fendy
Lid
Lid

di 23 jul, 2013 22:54

Arjan schreef:Fendy, wat waren je bevindingen?
Bandjes wisselen was zo gebeurd, toen de uitlijnbank op. Ik keek even mee onder de auto, ook even zien hoe alles eruit zag en of het een beetje netjes was. Monteur was lekker bezig, dus even zijn gang laten gaan. Daarna keek ik op zijn scherm, zag ik het typenummer van de P3 in beeld staan (ik meen ZHW30) met bandenmaat 195/nogwat/15. Dus toch maar even uitgelegd dat dat allemaal niet klopte en het compleet de verkeerde auto betrof. Dus toen kon hij (na zucht en steun) toch weer overnieuw beginnen met het juiste type.
De monteur zei nog "ja het scheelt niet zo heel veel hoor" maar toch voldoende om verkeerde gegevens te gebruiken.

Hij heeft toen de vooras afgesteld, achterkant was volgens hun ook niet mogelijk. Niet omdat hij ernaar gekeken heeft, maar omdat de uitlijnsoftware aangaf dat dit niet kon en er geen instelbare waarden uitkwamen.
Volgens hem was alles toen in orde, achterkant was een piepklein beetje buiten de tolerantie, maar niets schokkends.

Dus toen wegrijden, als je stuur in "rechtdoorstand" op kwart voor 3 zou staan, stond die van mij op tien over half twee, dus omgekeerd en weer terug gereden, verteld dat ik het zo niet zo prettig vond rijden. Ze hebben toen de stuurstand nog aangepast en nu klopt alles weer.

tl;dr
Prutser moest 3 keer opnieuw doen voor het goed was.
Afbeelding

priusmobiel

di 23 jul, 2013 23:00

Fendy schreef: Prutser moest 3 keer opnieuw doen voor het goed was.
En...was dat een Toyota dealer die geen verschil zag tussen een p2 en p3?
Misschien zou die onze Honda ook wel voor een Prius aanzien, hybride is hybride toch :mrgreen:
Laatst gewijzigd door priusmobiel op di 23 jul, 2013 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

di 23 jul, 2013 23:14

Fendy schreef:Dus toen kon hij (na zucht en steun) toch weer overnieuw beginnen met het juiste type.
Zucht...
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Fendy
Lid
Lid

wo 24 jul, 2013 14:23

priusmobiel schreef:
Fendy schreef: Prutser moest 3 keer opnieuw doen voor het goed was.
En...was dat een Toyota dealer die geen verschil zag tussen een p2 en p3?
Misschien zou die onze Honda ook wel voor een Prius aanzien, hybride is hybride toch :mrgreen:
Nee, dit was Euromaster light in Wormerveer. Bij mijn weten hebben de meeste dealers geen eigen uitlijn-apparatuur en besteden ze dit ook uit aan derden.
Afbeelding

gelukgehad
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 2 BE 2008

wo 24 jul, 2013 14:30

Fendy schreef: Nee, dit was Euromaster light in Wormerveer. Bij mijn weten hebben de meeste dealers geen eigen uitlijn-apparatuur en besteden ze dit ook uit aan derden.
Klopt helemaal de Dealer in Leeuwarden bestede het ook uit aan de banden boer.
Prius II BE reflective blue 06-2008.>183.000 Km

witteprius
Lid
Lid

wo 24 jul, 2013 16:47

Ik heb het laten doen bij Euromaster in Den Helder, de lokale (inmiddels gesloten) dealer liet het daar ook doen.

Toen ik thuis was zag ik bij mij ook nhw30 bovenaan het meetrapport staan ipv nhw20......

Heb erover opgebeld, en ze zeiden dat beide auto's dezelfde afstelwaarden hebben... Heb het verder niet gecontrolleerd, maar hoop dat ze gelijk hebben. Alleen de sporing is wat bijgesteld.

Gesloten

Terug naar “Prius 2 - Onderhoud”

• Informatie