Verbruik, hoe zit dat nou in het echt

Specifieke technische aspecten, het rijden en het brandstofverbruik.
Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5353
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

di 08 jan, 2019 18:36

Karakan schreef:
di 08 jan, 2019 15:52
Als ik bij Shell 95 tank, kom ik niet boven de 1 op 16. Al meerdere keren gehad. Bij andere tankstations gewoon normaal 1 op 20.
Ik rij al sinds 2004 in Toyota hybrides en tank bij diverse stations , Esso, Shell, BP en Tinq.
Dit soort verschillen heb ik nog nooit gezien en lijken mij dan ook zeer onwaarschijnlijk.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

di 08 jan, 2019 20:47

Zo'n groot verschil zie ik alleen tussen rijden op E5 en E10... De C-HR vindt E10 veel te lekker, en verbruikt dan ook veel meer. Al aangegeven bij de dealer en importeur, onderschreven door verbruikscijfers.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5353
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

di 08 jan, 2019 20:54

Dat is appels met peren vergelijken.

Het ging hier volgens mij over dezelfde soort brandstof bij verschillende leveranciers.
En daar zitten qua verbruik niet zulke grote verschillen tussen.
Misschien dat er 2% á 3% meer of minder verbruik is, maar meer zal het echt niet zijn.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: di 13 mar, 2018 19:31
Locatie: Zuid-Oost Brabant
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone
Contact:

di 08 jan, 2019 21:35

Niet echt appels en peren hoor. Bij de ene zit 8% bio ethanol in de E5, en bij de ander al 13% in de E10...Dat zou het meerverbruik deels kunnen verklaren.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding


Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 5353
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017
Contact:

di 08 jan, 2019 22:21

E5 is max 5% en E10 max. 10% ethanol. Stoppen zij er meer in dan kan dit bij schade aan de motor een claim opleveren.
Ik denk niet, dat oliemaatschappijen dat risico gaan lopen.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19765
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

di 08 jan, 2019 22:22

Sjoemel-benzine.
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Karakan
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 07 jan, 2019 23:44
Locatie: Delft
Auto: Auris Dynamic Hybrid

di 08 jan, 2019 23:10

Bedoeling is niet om een discussie te ontketenen. Vandaar dat ik er een sterretje bij had gezet, omdat t mij opviel.
De Auris is in ieder geval de zuinigste auto (op lpg na) die ik ooit heb gehad.

Gebruikersavatar
vulk
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 25 nov, 2018 15:44
Locatie: Moorsele
Auto: Volvo 850 T-5R & Auris HSD

zo 13 jan, 2019 12:49

Ik vind de werkelijke verbruikscijfers van een Auris Hybride echt een knappe prestatie van Toyota.
Nu ben ik op zoek naar een Auris, maar twijfel tussen een Hybride en een gewone benzine. (bouwjaar 2014-2016).

Hebben jullie een idee van het werkelijke verbruik van een gewone Auris, pakweg een 1.3 benzine?

Die laatste is in aankoop een stuk goedkoper + in België 80euro/jaar goedkoper in de jaarlijkse verkeersbelasting. De belasting op inverkeersstelling (eenmalig) is dan wel 200 euro duurder.

Qua onderhoud zal een hybride dan ook wel weer goedkoper zijn dan een traditionele aandrijflijn. Plus de hybride aandrijflijn is reeds ver ontwikkeld en blijkt bullitproof te zijn. Die 1.3 moet zich nog gaan bewijzen lijkt me.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19765
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

zo 13 jan, 2019 12:51

Hoeveel scheelt de aanschafprijs tussen beide?
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
vulk
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 25 nov, 2018 15:44
Locatie: Moorsele
Auto: Volvo 850 T-5R & Auris HSD

zo 13 jan, 2019 12:54

Hangt er sterk van af, maar als ik 15k euro wil uitgeven, dan kom ik op een hybride uit voor een model uit 2015 en voor een tradionele op bouwjaar 2016.

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19765
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

zo 13 jan, 2019 13:16

En de 2016 is dat ook een “automaat”?

En heb je al met beide gereden? Mijn keuze ligt al vast.
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter W
Lid
Lid
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 03 jul, 2009 21:35
Locatie: Rhenen
Auto: Auris HSD Executive hatchb

zo 13 jan, 2019 13:21

Wat gaat het worden Arjan ?
3 jaar Prius 3 Aspiration , 1.1/2 jaar Yaris HSD Dynamic , 3.5 jaar Auris HSD Touring Sports Executive
Vanaf Augustus 2017 Auris HSD Hatchback Executive
+ Flyer U 7.70 High Speed max 45 km/h.

Gebruikersavatar
vulk
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 25 nov, 2018 15:44
Locatie: Moorsele
Auto: Volvo 850 T-5R & Auris HSD

zo 13 jan, 2019 13:33

Arjan schreef:
zo 13 jan, 2019 13:16
En de 2016 is dat ook een “automaat”?

En heb je al met beide gereden? Mijn keuze ligt al vast.
Nee is meestal een handbak. Op mijn vorig werk hadden we een Auris hybride als poolwagen en dat beviel me zeer goed. Voor dagelijks gebruik zeer fijn.
Een 'gewone' Auris heb ik nog niet gereden, maar uiteraard wel al met een andere handgeschakelde auto...

Gebruikersavatar
Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Berichten: 19765
Lid geworden op: ma 26 jul, 2010 18:19
Locatie: Oost-Groningen
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

zo 13 jan, 2019 14:24

Wouter W schreef:
zo 13 jan, 2019 13:21
Wat gaat het worden Arjan ?
De hybride Wouter. Handbak vind ik persoonlijk al een groot minpunt. Benzineverbruik is hoger, onderhoud ook verwacht ik.

Vulk: ik zou dus voor de Hybride gaan als ik jou was.

2015 Vs 2016 zie ik geen verschil meer in, zeker als je er voor langere tijd in wil gaan rijden.

De minpunten qua belasting die je noemt vallen hierbij in het niet lijkt mij.

Succes met je keuze! :wink:
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart


Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 08 jun, 2008 23:16
Locatie: Stein (Zuid-Limburg)
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

zo 13 jan, 2019 16:53

Ook ik zou geen seconde twijfelen ... een Hybride met CVT versnellingsbak.
Dat ene jaar doet daar niets aan af en de belasting verdien je zo weer terug (en niet alleen puur financieel).
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Techniek, rijden en verbruik”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten