Beschermstrip achterbumper

Alles wat te maken heeft met de buitenkant, lak, vormgeving, afwerking, etc.
Plaats reactie
Paul vK
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease+ 2013

ma 05 nov, 2018 14:38

Wat zijn jullie ervaringen met diverse beschermstrips voor de achterbumper?

Op de toyota-website zijn onder exterieur een viertal accessoires te zien, van kunststof of RVS—met uiteenlopende prijzen. (d.d. ± €109–€179 :o incl. installatiekosten)
Afbeelding

Achtergrond:
Over een half jaar verwacht ik regelmatig een kinderwagen in de achterbak te hebben, dus het lijkt me een goed idee om die achterbumper wat bescherming te geven.
Daarnaast had de achterbumper van mijn TS een barst bij aanschaf: is gerepareerd met een versteviging aan de binnenkant van de bumper en de bumper is overgespoten.

RVS lijkt me de sterkste keuze voor de lange termijn, maar die is uiteraard het duurst haha.
Gek genoeg staat alleen bij de (goedkopere) "Beschermstrip achterbumper (kunststof)" dat hij "de hoek van de bumper" beschermt; is dat niet vreemd?

(P.S. Tijdens een rondje zoeken op het forum las ik dat het ook mis kan gaan met de installatie, bij de P3 althans)

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

ma 05 nov, 2018 15:23

Bescherming werkt prima daar de strip over de hoek van de bumper wordt geplakt. Was bij bij ons dus de 1e keer niet goed gedaan. In "plak"handleiding stond een foute afbeelding. De garage heeft die afbeelding gevolgd. Later alles opgelost.
Bij de Auris ook een strip laten monteren, die is nu na 1jr rechts los. Maar waardoor weet ik niet. Mijn dochter rijd er in en mogelijk is er een hengsel van een tas blijven hangen. Ding zat nml wel goed geplakt. Morgen gaat ie naar de garage voor winterwielen en een beurt dan kan het meteen worden gerepareerd,.
PIP aug 2012 executive arctic blue

verwp01
Lid
Lid
Auto: Auris TS Hybride Lease Pro

ma 05 nov, 2018 16:39

Ik heb de kunststof beschermstrip in verband met een hond die achterin zit e heb bevalt prima.
Mooie rondingen en alles perfect beschermd.
Idem dito heb aan de zijkant strips laten plaatsen voor het voorkomen van schade door deuren die open gaan bij parkeren.
Yo hey, yo ho, yo fucking hell!

CeHaEr
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid

ma 05 nov, 2018 19:54

Veel meer dan een plaat met dubbelzijdige tape is het niet.. met beetje voorbereiding plak je die zelf zo muurvast.

Mocht je de volle mep bij je dealer moeten betalen.. kijk eens bij Strikwerda, die is vaak paar tientjes goedkoper.
Uiteraard kan je ook gaan voor metalen of kunststof imitatie uitvoering van eBay.

LINK : https://shop.strikwerda.nl/beschermstri ... is-ts.html

LINK 1 : https://www.ebay.nl/itm/Fur-Toyota-Auri ... 2083217904
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 05 nov, 2018 20:25

Mijn ervaring met de strips die alleen de bovenzijde van de bumper beschermen is slecht. De meeste schade loop je op bij de ronding van de bumper. Daar stoot je als eerste tegenaan en niet direct op de bovenzijde.

Mijn advies is dan om een beschermstrip te nemen die de hoek omgaat. En de praktijk leert dat de zwarte kunststof of de alu het beste werken. De transparante folie wordt sneller lelijk en is ook gevoeliger.
Laatst gewijzigd door Japanese Power op ma 05 nov, 2018 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

ma 05 nov, 2018 20:27

Sowieso nooit via de dealer/Toyota kopen want dan ben je een dief van je portomonnee.
Afbeelding

Stamgast
Lid
Lid
Auto: Nog geen

di 06 nov, 2018 1:46

Persoonlijk doe ik de kunstof bescherming. Had dit bij me vorige auto ook.

Zelf toen wel ipv alleen de dubbelzijdige tape heb ik het toen afgekit met een zwarte siliconenkit.

Bumper eerst goed cleaner met commendant (let op neem 6 of 7 om het goed vetvrij te maken.

Anders laat je dubbelzijdige tape zo los. En de kit is om het waterdicht te maken.

Kit op de onderkant van het beschermplaatje. Goed aandrukken op de bumper. En dan alles goed inspuiten met zeep water. Zo dat je het netjes kan afstrijken met een vinger.

Gr Roy

Paul vK
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease+ 2013

do 08 nov, 2018 14:56

Iedereen alvast bedankt voor de reacties en tips! 👍🏻
nessio schreef:
ma 05 nov, 2018 15:23
Bescherming werkt prima daar de strip over de hoek van de bumper wordt geplakt. …
Bij de Auris ook een strip laten monteren, die is nu na 1jr rechts los. …
@nessio Heb je het hier in beide gevallen over een RVS-strip van Toyota?
Op de Toyota-website (zie de twee foto's links) lijkt die RVS-strip namelijk niet over de hoek vd bumper te lopen—de rechter twee van kunststof wel.
Of verwar ik nu "een beschermingstrip voor over je RVS" met "een beschermingsstrip gemaakt van RVS"…? :razz:

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

do 08 nov, 2018 16:12

Nee is een RVS strip zowel bij de PIP en Auris gaat ie over de hoek van de bumper.

OlePer
Lid
Lid
Auto: C-HR Adventure

vr 09 nov, 2018 1:44

Is dit misschien iets?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#18 Busch #18

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

vr 09 nov, 2018 7:36

Is absoluut handig als je honden hebt maar anders is het een beetje overkill.
Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybride Bi-tone Prem.

vr 09 nov, 2018 11:55

OlePer schreef:
vr 09 nov, 2018 1:44
Is dit misschien iets?
Ik moet mijn rolstoel steeds uit- en inladen. Heb in plaats van die mooie (vooral dure) lap een klein dekentje daarvoor.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 09 nov, 2018 15:42

bij de BMW heb ik een dekbedhoes standaard in de auto liggen. Kun je overal voor gebruiken.
Dubbel over de bumper bij inladen en helemaal uitgevouwen over de hele bodem als de bank plat ligt. Kost niets.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Exterieur”

• Informatie