Navigatie Touch & Go Problemen invoer GPS/adres

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 2 rijk is.
Plaats reactie
jonettie
Lid
Lid

za 12 nov, 2016 19:18

Hallo is er iemand die ervaring heeft met navigeren dmv GPS coordinaten, ik heb sinds kort de nieuwe upgrade gedaan met versienummer 6.8 1WL op mijn nieuwe (sinds febr 2016) Auris HB Dynamic. Ik ga volgende maand naar het volgende adres in Frankrijk :

Macon sud - Chaintre 130 Reu de la Bresse Zac des Bouchardes 71570 Chantre

GPS Coordinaten 40*15`18.36" N, 4*47`30.59" E (sterretjes is 0 voor graden )

deze gegevens zijn niet door mij op de navigatie in te voeren het adres niet en ook de GPS Coordinaten .
GPS coordinaten komt niet verder dan van de Noord gegevens de eerste vier en van de E gegevens is niets mogelijk in te voeren alle cijfers grijs behalve de 1 .
Adres vind hij helemaal niet.
Wie kan mij een gouden tip geven.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 13 nov, 2016 4:33

Gps invoer met coordinaten heb ik nog nooit geprobeerd. Ik hou het altijd bij het adres,

Probeer dit even :
114 Rue de la Bresse, 71570 Crêches-sur-Saône - Frankrijk

Dat is het adres van een hotel dat vlakbij is gelegen.
Die ZAC + de naam ervan in het adres wil in FR gewoon zeggen dat het in een industrieterrein ligt, Je mag dat gedeelte dan ook weglaten,

Vergeet niet het land aan te passen als je zoekt. Zonder dat je het weet zit je bij sommige gps systemen in eigen land te zoeken en dat komt niet in orde natuurlijk.

Verder heb ik even opgezocht met de gegevens die je ons gaf en kwam tot de vaststelling dat er in die straat een hotel gelegen is. De gemeente wordt ook anders aangeduid daar. Niet als Chantre of Chaintre of Macon maar wel als Crêches-sur-Saône.
Als iets niet lukt, zoek een bestaand adres in de buurt van een handelszaak. Dat durft wel eens lukken.

Ik denk dat je adresgegevens hier niet kompleet juist waren en dat je coordinaten ergens midden in bv een winkelcentrum liggen en niet op de openbare weg.

Sorry dat ik het niet zelf kon testen op dit moment. Ben effe gescheiden van de Auris omdat ik met de Mitsu van huis ben voor een paar dagen.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016
Toyota Auris Hybride Ts (bij. 2015) 11/2016-.....

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 13 nov, 2016 10:05

@ jonettie: Daar heb ik in het verleden ook problemen mee gehad. Ik heb toen een gps converter zoals deze http://www.gpscoordinaten.nl gebruikt, maar er zijn er meer te vinden.
Het probleem is dat er verschillende eenheden gebruikt worden. Vergt wel enige studie van jouw kant, maar er is uit te komen.

PS 1. ik ken het navi systeem niet wat je hebt, maar moet je bij het ingeven van het adres ook eerst het land instellen?
2.De hdd navi van de P3 kan ook de locatie ingeven op basis van een telefoonnummer.

Edit: Met de door jou opgegeven coördinaten kom ik in de Middellandse zee terecht in de buurt van Palma de Mallorca.
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >110.000 km

RobTP09
Lid
Lid
Auto: Toyota RAV4-4WD 2010 Ex-Bu

zo 13 nov, 2016 11:23

Ik heb het als volgt gedaan;

Eerst land selecteren,
Dan postcode invoeren, dus 71570
Dan geeft 'ie je de plaatsnaam, die selecteer je,
Vervolgens tik je als straatnaam alleen Bresse in, dan komt de gewenste straatnaam tevoorschijn, selecteren en huisnummer invoeren. Was iets van 835km of zo, kwam keurig met 3 routes.

Als je het adres als Rue de la Bresse in gaat voeren kent 'ie het niet, teveel Rue's in F denk ik :mrgreen:

Succes!
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel RAV4 2.0 VVTi 4WD, 2010, Executive Business.

jonettie
Lid
Lid

zo 13 nov, 2016 11:45

Bedankt voor jullie goedwillende reactie`s, voorheen had ik een Prius2 zonder navigatie en gebruikte ik een TOMTOM deze is met de adres gegevens en ook met de GPS coordinaten zoals boven gegeven probleemloos in te stellen.
Wat mij stoort is dat ik voor het navigatiesysteem van Toyota in mijn nieuwe Auris 950 euro heb moeten betalen, daar ik niet tevreden was met de sofware die hierop zat, kreeg opdrachten om te keren of links af te slaan op een autoweg richting Maastricht daar ik volgens dat ding verkeerd zat, (pijltje van de rijrichting zweefde toen ergens in een naast gelegen weiland ) opdracht bij de volgende rotonde eerste afslag rechts te nemen, had ik dat gedaan was ik een spookrijder op de autoweg geweest etc: Ik heb toen besloten de nieuwe upgrade voor 119 euro te doen dat van het gedonder af te zijn. Niet dus.
Zal maar naar de dealer gaan of deze een oplossing heeft, is toch van de gekke dat ik GPS gegevens eerst moet gaan omrekenen.
Maar nogmaals bedankt voor jullie reactie`s.

jonettie
Lid
Lid

zo 13 nov, 2016 11:52

RobTP09 schreef:Ik heb het als volgt gedaan;

Eerst land selecteren,
Vervolgens tik je als straatnaam alleen Bresse in, dan komt de gewenste straatnaam tevoorschijn, selecteren en huisnummer invoeren. Was iets van 835km of zo, kwam keurig met 3 routes.

Als je het adres als Rue de la Bresse in gaat voeren kent 'ie het niet, teveel Rue's in F denk ik :mrgreen:

Succes!
Waarvandaan heb jij de route berekend het is vanaf Heerlen Limburg precies 990 KM ben bang dat ik met jou gegevens verkeerd terecht kom
vertrouw toch maar even op mijn oude TOMTOM totdat de Toyota dealer een oplossing heeft wel jammer dat ik 950 euro plus 119 euro voor een upgrade heb uitgegeven. De door mij gegeven adres en gps gegevens worden namelijk door de TOMTOM probleem gelezen en berekend.

jonettie
Lid
Lid

zo 13 nov, 2016 12:00

ajm schreef:@ jonettie: Daar heb ik in het verleden ook problemen mee gehad. Ik heb toen een gps converter zoals deze http://www.gpscoordinaten.nl gebruikt, maar er zijn er meer te vinden.
Het probleem is dat er verschillende eenheden gebruikt worden. Vergt wel enige studie van jouw kant, maar er is uit te komen.

PS 1. ik ken het navi systeem niet wat je hebt, maar moet je bij het ingeven van het adres ook eerst het land instellen?
2.De hdd navi van de P3 kan ook de locatie ingeven op basis van een telefoonnummer.

Edit: Met de door jou opgegeven coördinaten kom ik in de Middellandse zee terecht in de buurt van Palma de Mallorca.
Jij hebt dus wel nog de GPS coördinaten in kunnen stellen lukt bij mij helemaal niet.
Het is toch van de gekke dat ik een GPS converter moet gebruiken op een navigatie van Toyota van 950 euro + upgrade van 119 euro een dikke duizend euro en dat op een TOMTOM van drie jaar oud die in mijn vorige auto Prius2 gebruikt heb deze gegevens zonder problemen worden berekend.
Zal toch nog maar een hartig woordje met dealer gaan praten.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 13 nov, 2016 12:20

Voor die update van de multimedia kan ik je enkel maar het advies geven om het gewoon zelf te doen.. Je spaart er geld mee en moeilijk is het niet.
Je bent er wel een paar uren mee bezig.
Je kan de update file van internet halen. .. 6,6 GB.

Ik heb het uitgelegd in dit topic..

viewtopic.php?f=123&t=9744&p=138613#p138613

Edit : net gezien dat topic starter in dat onderwerp ook gepost heeft. Sorry voor de herhaling maar misschien ok voor wie er baat bij heeft.

Algemeen vind ik een tom tom van 250 euro grosso modo beter dan bv een gps van een vw (2000 euro). . Of vroeger bv een volvo of peugeot. Geen idee waarom het zoveel duurder en minder goed moet. Ik ben zelf wel tevreden van de gps in de auto. Het is tamelijk modern..
De logica van tomtom volgend zou ik zeggen : maak regelmatig verbinding met internet of start de gps in stilstand. Geef hem de tijd om zijn positie te bepalen.
Toyota starlet 1.0 DL - Toyota starlet 1.3 XL 1987-1992 - Toyota Corolla (2007) 01/2014-11/2016

RobTP09
Lid
Lid
Auto: Toyota RAV4-4WD 2010 Ex-Bu

ma 14 nov, 2016 7:12

jonettie schreef:
RobTP09 schreef:Ik heb het als volgt gedaan;

Eerst land selecteren,

Succes!
Waarvandaan heb jij de route berekend het is vanaf Heerlen Limburg precies 990 KM ben bang dat ik met jou gegevens verkeerd terecht kom
vertrouw toch maar even op mijn oude TOMTOM totdat de Toyota dealer een oplossing heeft wel jammer dat ik 950 euro plus 119 euro voor een upgrade heb uitgegeven. De door mij gegeven adres en gps gegevens worden namelijk door de TOMTOM probleem gelezen en berekend.
Ik heb de navi laten rekenen vanuit mijn oprit hier in Almere, en dan klopt het weer precies..... :wink:
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel RAV4 2.0 VVTi 4WD, 2010, Executive Business.

haelewyn
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 14 nov, 2016 9:42

Jonettie : Heb je in de setup van de gps al eens gekeken hoeveel satellieten je ontvangt ?
Dat aantal mag best hoog zijn... Niet zomaar even 2 of 3.
Als je gps denkt dat hij in het weiland is naast de autosnelweg is er immers iets mis met de positiebepaling.
Heel lang geleden ook nog af en toe gehad met mijn eerste gps, ook ingebouwd, maar dat was toen voornamelijk als hij geen tijd had gehad om zijn eigen positie te bepalen bij het begin van de rit.
Succes !

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

vr 18 nov, 2016 15:04

Om te beginnen: die coordinaten zijn fout. Als je die instelt kom je ergens 60 km NO van het eiland Menorca in de Middelandse zee uit. Je moet waarschijnlijk 46*15`18.36" N, 4*47`30.59" E hebben.
Verder kan ik met mijn Prius navigatie weinig hulp bieden want het werkt allemaal gewoon, de enige tip die ik kan geven is dat het ingeven van straatnamen in Frankrijk een beetje vreemd is. Iets als Rue de la Bresse moet je gaan zoeken als Bresse, en het wordt dan aangegeven als Bresse (R. de la). Nou, probeer dat maar eens te verzinnen als je het in moet geven.
Ik hoop ook niet dat je Chantre invoert, want Chaintre zoals het er eerder staat is de juiste spelling. En uiteraard Rue, niet Reu. Het adres is dan 130 Rue de la Bresse 71570 Chaintre.

En 990 km vanaf Heerlen? Dit is volgens mij de route, 671 km.
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

jonettie
Lid
Lid

ma 06 feb, 2017 19:43

Ik ben weer terug in Nederland iedereen bedankt voor de interesse en hulp. Ik ben onderweg nog wat problemen met het navigatiesysteem Touch 2 Go van Toyota tegen gekomen, zoals het ontbreken van rotondes die al jaren liggen in Frankrijk en Spanje het verzoek om te keren op de autosnelweg enz enz vandaag bij mijn Dealer geweest maar ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden, ik zou de enige zijn met klachten over het systeem. Kortom ik was blij mijn TomTom aan boord te hebben die alles wat gemist werd door het Toyota systeem wel registreerde en waarop de GPS Coördinaten feilloos werden uitgevoerd.
Ik vind het een grote misser van Toyota zo`n navigatie systeem te leveren.

Rokil
Lid
Lid

di 07 feb, 2017 9:22

Je bent zeker niet de enige met klachten over het Toyota touch systeem. Bij mijn auris hebben ze het systeem 2 keer gewisseld en uiteindelijk bleek dat het oude systeem het minst 'slecht' werkte. De dealer wist het ook niet meer en de importeur gaf het ook op. Na een jaar klooien, heb ik ook mijn tomtom weer op de voorruit geplakt en een goedkope bluetooth speaker op de zonneklep gehaakt. Veel snoeren in de auto, maar het werkte wel!
Helaas heb ik ook nu weer die ellendige Touch2 in mijn auto. Het systeem is tergend langzaam en af en toe gaan de beltonen van mijn telefoon spontaan afspelen. Gelukkig heb ik niet gekozen voor de navigatie-optie van Toyota, maar gewoon tomtom op de telefoon.
Ook tegen mij werd gezegd dat ze verder nooit klachten hebben over Touch systemen, maar ik heb geen zin meer m in discussie te gaan. Het is dat de auto verder goed naar mijn zin is, maar bij vervanging ga ik toch rond kijken bij andere merken met goed werkende multimedia systemen.
AfbeeldingRav4 Hybrid 2016
AfbeeldingAuris TS Hybrid 2013
AfbeeldingPrius III 2009
AfbeeldingPrius II 2007

Zuivere
Lid
Lid

di 07 feb, 2017 20:58

Ik ben wel tevreden met de tomtom, ik zal niet zeggen dat alles perfect is. Maar mijn Garmin werkt niet veel beter of slechter. Ook daar kloppen niet alle kaarten ook update 2016 najaar. Sommige rotondes in Belgie staan ook daar nog steeds niet op. Staan nu wel op de tomtom van mijn Auris (laatste update). Echter wil de tomtom (Auris) me nu soms over zandpaden sturen in Belgie.

Bij andere auto's met touch(2) heb ik gezien dat er soms nog wel wat problemen zijn met de GPS antenne.
Kijk eens hoeveel satellieten jullie ontvangen. Ik ontvang er gemiddeld 7 a 8 op lopend tot soms 11 (heel soms 6)

1 start navigatie
2 Selecteer de 3 dikke punten (rechts onder) op de kaart.
3 Er komt een extra optiescherm (5 tekens) Kies de tandwielen (laatste symbool in het extra optiescherm).
4 Kies het i teken in een rondje (rechts boven net onder het loepje).

Onderin het nieuwe popup scherm staat hoeveel satellieten verbinding hebben.
Toyota Auris TS uit 2015 1:22 (zomer) 1:19 (winter)

Zuivere
Lid
Lid

zo 19 feb, 2017 15:38

Via een ander stukje forum, heb ik gezien dat Rokil een T&G1 had in zijn Auris. Dan snap ik zijn bevindingen.

Met de T&G2 is het een heel stuk verbeterd, zeker met de laatste 2 updates heb ik totaal geen problemen meer, al blijft het systeem de eerste 2 minuten na starten auto, slow reageren.
Of ik de kaarten nog laat updaten over 18 maanden als het oorspronkelijke abonnement is afgelopen, dat denk ik niet. Geïntegreerd in de auto is mooi, maar de kosten vind ik buitensporig.
Toyota Auris TS uit 2015 1:22 (zomer) 1:19 (winter)

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Helpdesk”

• Informatie