lampje brandstofniveau

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Auris Full Hybrid 2, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

wo 07 feb, 2018 13:24

@TWMW -> Wat precies de 'laatste reserve' (dus als de klok 0,0 voorraad aangeeft) is, verschilt per auto. Hoe ver je daarmee komt, hangt sterk af van de chauffeur èn de verkeersomstandigheden. Ik herinner mij niet meer de auto's die ik vóór de '95 Rover had. Die Rover 620Si had - zoals ik ermee reed - zeker genoeg 'laatste reserve' om nog dik 150 km mee te rijden.

Bij mijn MG TD gaat het groene waarschuwingslampje (na een tijdje flikkeren) voortduren branden terwijl er nog 17 liter in de tank zit. Ik kan dat met een zelfgemaakte houten peilstok zeer goed meten.

De MGB heeft een zeer nauwkeurige benzinemeter; als die op 0 staat is het ook 0 en kun je met een jerrycan naar de pomp lopen.

De P3 heeft een boordkajoeter waarvan de verbruikscijfers ongeveer 10% rooskleuriger zijn dan de werkelijkheid. De piepjes beginnen als er nog 2 blokjes helemaal links in de display zijn. Als die weg zijn, en de range is 0 km, dan valt er niet meer dan 40 liter bij te tanken. De tank zou dan nog genoeg moeten hebben om 150 à 200 km te rijden. Ik kijk naar het verbruikscijfer van trip a en als dat ongeveer 4,0 is, dan moet ik 1.000 km op een volle tank kunnen halen. 'Range', piepjes en blokjes gebruik ik eigenlijk helemaal niet.

Zo op het scherp van de snede rijden is wel heel erg spannend, zodat ik je aanraad om voor alle zekerheid een jerrycan met 5 liter mee te nemen.

Ik raad je aan om het gewoon eens uit te proberen. Let wel dat je met een lege tank niet in EV tot het uiterste mag gaan, wil je niet het risico op forse schade lopen.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

wo 07 feb, 2018 18:09

Don't drive on Fumes (or try do do it) :mrgreen: Of vertrouw op de ANWB WW of Touring Secours, ADAC etc.; een Jerrycan kan inderdaad ook helpen :wink:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Uitrusting & Acc,”

• Informatie