2e-hands aanschaf snel op controle/Toyota-onderhoud (Hybrid check o.i.d.) vóór 5 jaar of binnen garantie?

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
Plaats reactie
Paul vK
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease+ 2013

za 13 okt, 2018 22:42

Hallo,

:?: Moet ik haast maken met m'n Auris naar een Toyota-garage brengen om nog gebruik te kunnen maken van e.v.t. garanties, hybride checks of andere zaken?

---
Aankomende vrijdag kan ik m'n 2e-hands Auris TS Lease Plus ophalen. :D 🎉 Heel veel zin in!
Hij heeft ± 149.000 km op de teller en komt uit december 2013, dus hij is nog nét geen 5 jaar oud.

Hij komt uit de lease (Alphabet) waar hij altijd door de Toyota-dealer in Woerden is onderhouden en nu door een auto-handelaar een paar deuren verderop aan ons is verkocht.
De auto krijgt een nieuwe APK en de achterbumper wordt hersteld (barst met lakschade) …en hij krijgt een onderhoudsbeurt + 3 maanden volledige garantie.
Echter, die onderhoudsbeurt wordt door de auto-handelaar uitgevoerd, niet een 'officiële' 150K-beurt door de eerdergenoemde Toyota-dealer, en "'volledige garantie" dekt wellicht niet alles. :wink:
Ik heb vertrouwen in de Toyota Auris qua bouwkwaliteit en algehele levensverwachting, maar zijn er zaken die ik nu spoedig
1) binnen de 5 jaar bij een Toyota-garage, of
2) binnen de 3 maanden garantie bij de verkoper, of
3) ergens anders (?)
…moet controleren of laten checken, zodat er eventueel onderdelen kosteloos worden vervangen? (Ik las bijv. dat "Hybride Zekerheid Controle" iets is dat Toyota aanraadt na de 5 jaar of 100.000 km fabrieksgarantie)
Zo ja, maakt het dan nog uit of ik naar een grotere Toyota-dealer ga, zoals Louwman Amsterdam?

('t is een rits van vragen geworden :mrgreen: ben nog onervaren met hybride-onderhoud! Alvast bedankt voor alle tips!)

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

zo 14 okt, 2018 8:54

Hi Paul, ik heb geen idee v.w.b. je vragen over de Auris, maar ik weet wel dat de dealer waar de Auris in Woerden werd onderhouden een prima dealer is. Ik rij vanuit Almere (waar ook een dealer zit) 2x per jaar met onze Toyota's naar Woerden voor onderhoud en al wat verder nodig is, en dat al de nodige jaren en met veel plezier.
Je kunt ze gerust benaderen met specifiekere vragen over de Auris, denk dat ze dat geen probleem vinden. De werkplaatsreceptionist is een prima kerel die altijd alles uit zal zoeken voor je. En je mag er ook altijd in de werkplaats meekijken als je dat wilt.
Ik denk dat je voor onderhoud van je Auris beter daar kunt blijven dan je bij Louwman in Amsterdam te melden, maar dat moet je verder zelf weten natuurlijk.... :wink:
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Paul vK
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease+ 2013

zo 14 okt, 2018 18:10

Hoi Rob, bedankt voor je advies!

RobTP09 schreef:
…ik weet wel dat de dealer waar de Auris in Woerden werd onderhouden een prima dealer is. Ik rij vanuit Almere (waar ook een dealer zit) 2x per jaar met onze Toyota's naar Woerden voor onderhoud en al wat verder nodig is, en dat al de nodige jaren en met veel plezier.

Dan ben je een zeer tevreden klant, want als ik even snel google maps erbij pak; dan zie ik een hoop Toyota dealers tussen Woerden en Almere (incl. in Almere :wink: )! Zijn er voor jou nog speciale redenen om iedere keer op-en-neer te rijden?
Inmiddels heb ik tussen de recensies over Van Ramselaar al meerdere mensen gevonden die verhuisd zijn, maar ondanks de afstand nog steeds hun auto bij hun laten onderhouden. Dat geeft natuurlijk wel vertrouwen 👍🏻

RobTP09 schreef:
Je kunt ze gerust benaderen met specifiekere vragen over de Auris, denk dat ze dat geen probleem vinden. De werkplaatsreceptionist is een prima kerel die altijd alles uit zal zoeken voor je. En je mag er ook altijd in de werkplaats meekijken als je dat wilt.
Even contact opnemen leek mij ook een goed plan. Ik hoop natuurlijk dat de vorige eigenaar (d.w.z. de lease-maatschappij) de auto goed heeft onderhouden en indien nodig zaken heeft laten vervangen/repareren.
RobTP09 schreef:
Ik denk dat je voor onderhoud van je Auris beter daar kunt blijven dan je bij Louwman in Amsterdam te melden, maar dat moet je verder zelf weten natuurlijk.... :wink:
Tja, je zou weleens gelijk kunnen hebben, want een garage buiten een stad heeft wellicht wat meer baat bij goede service te verlenen; bij een garage in een stad komen de klanten toch wel. Ik hanteer dezelfde logica bij het onderhoud van mijn motor. 😊

Henk de boer
Lid
Lid

zo 14 okt, 2018 20:00

fabrieks garantie is 3 jaar of 100.000km wat het eerste wordt gehaald.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

zo 14 okt, 2018 20:12

+ 5 Jaar garantie op hybride onderdelen bij Toyota hybride.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

ma 15 okt, 2018 9:15

Ja, dat klopt, ik ben een tevreden van Ramselaar-klant :mrgreen:
Ben ook wel bij de dealer in Almere geweest, en ook bij anderen, waar ik dan een auto gekocht had, maar keer met alle auto's altijd weer terug naar Woerden, na het verlopen van de garantie. Maar als er tussendoor, dus binnen de garantie, onderhoud gedaan moet worden dan altijd in Woerden.

Louwman Zuid Oost ben ik wel eens geweest, West ken ik niet.
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Onderhoud”

• Informatie