Must have upgrades.

Alle zaken die specifiek zijn aan de Touring Sports uitvoering en afwijken van de techniek en uitrusting van de Auris Full Hybrid 2
Plaats reactie
Japio
Lid
Lid

ma 12 aug, 2019 22:19

Goededag alle,

Wij zijn sinds kort in het bezit van een auris touring sport van het jaar 2014. Nu was ik op het internet aan het rondneuzen voor wat leuke nuttige upgrades voor de auto. Nu vind ik eigenlijk vooral accessoires voor de kofferbak zoals honderek, rubbere mat enz. Maar dit heb ik niet nodig.

Ook het geluid van de geluidsinstallatie vind ik niet optimaal. Nu vind ik vooral webshops die een upgrade willen inbouwen. Hebben jullie aanbevelingen voor mij? Of misschien hebben jullie een must have accessoire. Laat het me weten👍

luc
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

di 13 aug, 2019 4:12

U woont op een dikke 3 kwartier rijden van de SAS-audio shop in Heerlen. Ga daarheen, laat u adviseren en laat een versterker, compo-set en subwoofer inbouwen.
Waar nodig bouwen ze ook nog extra isolatie in de deuren. Kost wat, 1200 euri. Maar daarna rij je met een grote smile in de Auris.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

di 13 aug, 2019 16:10

Ook ik ben zeer tevreden over SAS autoshop in Heerlen (Nobelstraat 61 Heerlen web: http://sasautoshop.nl/)
Ik heb er overigens geen contacten of belangen bij, alleen als tevreden ex-klant.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

di 13 aug, 2019 19:31

STelletje SAS-agenten .... :mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Japio
Lid
Lid

wo 14 aug, 2019 16:19

Bedankt voor de tip. Had die website nog niet gevonden.

En hebben jullie verder nog andere leuke upgrades gedaan of alles zo origineel mogelijk gehouden?

TijnOnlijn
Lid
Lid
Auto: Auris

wo 14 aug, 2019 20:05

Budget audioupgrade:

viewtopic.php?p=174645#p174645

:)

luc
Lid
Lid

do 15 aug, 2019 4:05

De stoelverwarming zou ik niet willen missen, maar die zat er al af fabriek in.
Hondenrek en bagagerolhoes liggen vrijwel ongebruikt in de garage, zit alleen maar in de weg als ik eens een fiets of zo vervoeren moet.
Naast de audio-upgrade, heb ik ook parkeersensoren voor laten zetten. Zelfs met de stoel in de hoogste stand kan ik onmogelijk inschatten waar de neus ophoudt.

De electrisch bedienbare ramen, automatische airco en achteruitrijcamera zijn volgens mij standaard, al weet ik het niet zeker. Erg fijn en zou ik ook niet meer missen kunnen.
Uit ervaring weet ik dat luxe-opties zoals leer, xenon, automatische achterklep, electrisch inklappende buitenspiegels of een schuifdak, erg prettig zijn, maar ook kapot kunnen gaan (mn vorige auto's, een Volvo 850 Estate en een BMW 530i Touring waren beide full-options, ook beide meer dan 4 ton gelopen, daar blijf je kleine dingen aan repareren of vervangen).
Een eventuele volgende auto zal ik er niet om laten staan maar ik mis het niet.

De enige optie waarvan ik het jammer vind dat ik ervoor heb bijbetaald is het Touch&Go Plus, waardeloos, traag en zelfs de recente kaarten kloppen niet.
Sommige nieuwe wegen zitten er niet in, de maximum snelheid klopt op veel plaatsen niet, en het afspelen van audio vanaf USB is een aanfluiting.
Inmiddels gebruik ik mn iPhone voor de audio en de navi. Rubberen houdertje waarin ik de foon rechtop op het dashboard kan zetten en een kabeltje van een meter voor ernaartoe is misschien wel de beste upgrade geweest...

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 16 aug, 2019 18:35

Hier alles origineel/standaard behalve de parkeersensoren vóór (onmisbaar).
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Japio
Lid
Lid

vr 16 aug, 2019 23:56

Met de parkeer sensoren heb je dan de informatie via het originele scherm? Of heb je dat via zo'n apart klein display op het dashboard?

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

za 17 aug, 2019 0:20

Parkeersensoren = Een akoestisch hulpmiddel.

Door middel van een aantal sensoren in de bumper wordt de omgeving afgetast.

Zodra een obstakel in de buurt komt zal er een piep signaal hoorbaar zijn bij de bestuurder.
Als het signaal sneller gaat piepen dan nader je het obstakel.
Bij een pieptoon zonder onderbreking heb je het obstakel geraakt.

Parkeersensoren in de voorbumper worden doorgaans geleverd met een schakelaar om het signaal tijdelijk uit te zetten, bv in de wasstraat.
Parkeersensoren in de achterbumper worden standaard geleverd zonder schakelaar, het is echter aan te bevelen een schakelaar te laten plaatsen als men ook een trekhaak heeft voor bv een fietsendrager. Deze sensoren staan meestal alleen ingeschakeld als de achteruit versnelling is ingeschakeld.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

luc
Lid
Lid

za 17 aug, 2019 4:03

Juist.

En de parkeersensoren voor zijn nogal nerveus, heel prettig dat er een knopje op zit om ze stil te houden.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

za 17 aug, 2019 16:58

Ik heb er voor gestaan zo'n android scherm te nemen. Maar ik navigeer nu via Google Maps, speel muziek via Bluetooth van mijn telefoon (YouTube Music) en dat werkt prima en voor de rest vind ik het prima.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Touring Sports”

• Informatie