Winterbanden en TPMS

Alle zaken die specifiek zijn aan de Touring Sports uitvoering en afwijken van de techniek en uitrusting van de Auris Full Hybrid 2
Theo
Lid
Lid

ma 25 dec, 2017 9:20

Ik maak van zwart plakband een keurig rondje en dat plak ik over het waarschuwingslampje heen. Kan er in maart weer af.
Wordt alleen een probleempje als hij over 2 jaar in de winter naar de apk moet.

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 25 dec, 2017 10:40

Toen die sensoren net verplicht werden was het wel een toelatingseis, maar geen APK eis.
Dat kan natuurlijk veranderd zijn, maar dat is vrij simpel na te zoeken.

http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/ ... r-10118441
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

verwp01
Lid
Lid
Auto: Auris TS Hybride Lease Pro

za 21 apr, 2018 16:07

.
Buvi schreef:
wo 08 nov, 2017 19:27
Even een update wat betreft de TPMS sensoren. Ik heb gisteren de velgen met winterbanden die ik op Marktplaats heb gekocht onder mijn auto gezet. Deze velgen waren afkomstig van een zelfde type Auris TS als waar ik in rijd. Het lampje gaat niet branden en wat mijn auto betreft moet ik het bericht van ErikW hierboven tegenspreken. Mijn Auris herkent dus wel degelijk 2 setjes verschillende sensoren en ik hoef niet naar de dealer om het systeem na elke velgenwissel in te leren.
Gistermiddag mijn zomerbanden met de TPMS er weer onder gezet die er vorige jaar ook onder zaten.
Helaas kent de auto deze banden met sensoren weer niet dus moet ik weer terug naar de garage om deze weer te laten inleren
Dus bij mij herkent de auto de 2 setjes banden niet.
Vreemd dan toch dat het bij de ene Auris TS het wel werkt en bij de andere niet.
Yo hey, yo ho, yo fucking hell!

CeHaEr
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid

za 21 apr, 2018 16:28

Kan ook van de dealer afhangen.. bij mij hadden de ze laatst de sensoren overschreven ipv als 2e set toegevoegd.
Dus na wissel naar zomerwielen bleef dat lampje branden. Ze moesten het even uitzoeken maar de aankomende winter worden de winter-sensoren toegevoegd en moet het voorgoed opgelost zijn.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

verwp01
Lid
Lid
Auto: Auris TS Hybride Lease Pro

za 21 apr, 2018 16:58

! Bericht van: Moderator
Quote verwijderd.

Prima , ik heb maandag middag al een afspraak staan bij de dealer voor het inleren dus overleg ik het even met hun.
Dus 2 setjes banden toevoegen in het systeem van de auto is wel mogelijk.
Yo hey, yo ho, yo fucking hell!

CeHaEr
Lid
Lid

zo 22 apr, 2018 6:41

Bij de C-HR in ieder geval wel.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

zo 22 apr, 2018 17:43

Als dit allemaal zo'n gedoe oplevert zou ik opteren voor All-season banden. Twee voordelen: nooit meer wisselen, alleen maar vervangen, en altijd de juiste band onder je auto.

Buvi
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS

ma 23 apr, 2018 20:03

Nu er nieuwe reacties komen moet ik even reageren met een nog vreemder verhaal. Ik heb inderdaad de hele winter kunnen rijden op mij setje winterwielen. Ruim 2 weken geleden kwam het mooie weer er aan en heb ik de wielen weer gewisseld en de originele velgen er weer onder gezet. Na een kilometer of 30 gereden te hebben ging de volgende dag het lampje branden. Ik dacht een lekke band te hebben maar daarvan was geen sprake. Mijn auto herkende de sensoren van zijn originele wielen niet meer. Bij de garage werd mij dus ook verteld dat mijn auto maar 1 setje sensoren kan onthouden en dat ze opnieuw ingevoerd moeten worden. Nadat ik ze verteld had over het gewoon door kunnen rijden na mijn vorige bandenwissel keken ze me aan of ik het verzon. Nu afwachten wat er gebeurt na de volgende wielen wissel.

lekkerebert
Lid
Lid
Auto: Auris TS 2016

di 24 apr, 2018 18:02

Ik kan 4-seizoenenbanden alleen maar aanraden. Ik heb ze van een heel bekend Frans merk, auto's bouwen kunnen ze niet zo goed daar, maar banden des te beter.
Een 4-seizoensband maakt wat meer herrie dan een goede zomerband, maar de Auris is sowieso niet erg goed geïsoleerd wat bandenlawaai betreft, andere merken doen dat stukken beter. En natuurlijk het gemak van nooit meer hoeven te wisselen is zó fijn... geen opslagkosten voor een andere set velgen, t kost je geen ruimte, alleen maar goed.
En hoewel ik een redelijk rustige rijder ben, af en toe wil ik ook wel eens wat harder hoeken of een stoplichtsprintje winnen... de grip is zeker niet minder dan die van een zomer- of winterband bij bijbehorende temperaturen.
Niet dat het gigantische vermogen op de voorwielen van mijn Auris leidt tot dikke strepen rubber of losgetrokken stukken asfalt.
Auris TS Executive 2016, Renault 19 cabriolet 1993

Holyoak
Lid
Lid

di 24 apr, 2018 19:30

Hangt het er natuurlijk wel vanaf of je al dan wel of niet op wintersport gaat. Voor zover ik weet is Vredestein de enige die op dit moment een all season band in de collectie heeft die ook daadwerkelijk als winterband geclassificeerd is. ( Kan achterhaald zijn, want is kennis van 2017 ;-)

CeHaEr
Lid
Lid

di 24 apr, 2018 21:16

Je kan ook sensoren nemen die ze kunnen klonen.. dan krijgen die het ID van je originele sensoren en heb je ook met winterbanden geen last van dat lampje.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Touring Sports”

• Informatie