B modus wellicht verkeerd gebruikt?

Specifieke technische aspecten van het Prius 4 concept.
ThijsV

vr 11 mei, 2018 1:22

Japanese Power schreef:
do 10 mei, 2018 21:44
Even 2 seconden de zoekfunctie van het forum gebruiken en je vind wat je wilt weten voordat je gaat mopperen..

viewtopic.php?f=1&t=4809#p42897
Bij iedere term gaan lopen zoeken leest ook zo lekker door.
Na 5x ben je de draad van het onderwerp wel kwijt hoor.
Het lijkt mij een stuk netter om gewone mensentaal te gebruiken op een forum wat niet specifiek bedoeld is voor monteurs.
Kortom ik vind je antwoord te gemakkelijk en vind derhalve ook dat je ongelijk hebt.
Op deze manier wordt dit forum dus gewoon een "old boys clubje" waar iedere vorm van kritiek door een paar mensen wordt weggewuifd.

leontb
Lid
Lid
Auto: Prius 4 business special

vr 11 mei, 2018 5:58

Ik wil 'de motie' van Thijs graag ondersteunen. Het is prachtig dat we van dit forum gebruik kunnen maken maar de gemiddelde gebruiker (en het is tenslotte een gebruikersforum) heeft geen flauw idee waar al die termen voor staan.
P4 white business special edition - eerder P2 - P3 dynamic business solar - P3 plugin

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 11 mei, 2018 7:14

Mee eens.
Bij het eerste gebruik van een afkorting of een specifieke technische term tussen haakjes uitleg geven/de afkorting voluit schrijven zou prima werken.
Hoef je daarna de afkorting niet meer uit te leggen en kun je gewoon verder schrijven :D .
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus CT200h LL (II: 2014)

vr 11 mei, 2018 7:52

Niet mee eens.
Als je 'ergens nieuw bent' (forum, werk, andere 'wereld') zal je je altijd eerst moeten inlezen/inwerken. Dus neem die moeite gewoon even.
Steeds bij gebruik van een mogelijk minder bekende 'technische term'/ mogelijk 'onbegrijpelijke' afkorting in een topic moeten gaan teruglezen of h.e.e.a. al is uitgelegd cq die uitleg moeten lezen die jou al bekend is, is ook niet praktisch.

btw: nog bedankt voor de verwijzing naar de afkortingen...
btw: h.e.e.a. = het een en ander
btw: btw = by the way

:wink:
juni 2012 - feb 2018: Yaris HSD Aspiration 2012 Afbeelding Afbeelding

PriOkkie
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: 2012 Plug-In Executive

vr 11 mei, 2018 9:51

ThijsV schreef:
vr 11 mei, 2018 1:22
Bij iedere term gaan lopen zoeken leest ook zo lekker door.
Bij iedere term weer denken of echt iedereen hem wel begrijpt, schrijft anders ook niet lekker. En het wordt echt onleesbaar als je iedere term elke keer opnieuw in jip-en-janneketaal moet uitleggen. Als je hier wat langer leest, weet je gewoon dat de ICE de verbrandingsmotor is, die samen met de grote elektromotor/generator en de kleine generator/elektromotor (met de veel kortere namen MG2 en MG1) gekoppeld is aan het als a-symetrisch differentieel toegepaste planetair tandwielstelsel, kortweg de PSD. Hoe dat samenwerkt, is elders op het forum vaak genoeg aan de orde geweest en zou in dit topic in deze discussie echt een onnodige herhaling zijn. Voor het kunnen volgen van deze discussie is bekendheid met deze termen inderdaad wel handig.

Als je tijdens die discussie iedere zin even "op pauze" moet zetten om de omstanders bij te praten in de betekenis, dan wordt dat echt geen leesbaar verhaal meer. Of wil je misschien dat we dit soort ingewikkeldere zaken helemaal niet bespreken?

Hier ontstond dus een discussie over het specifieke gedrag van een paar verschillende generaties en uitvoeringen, namelijk de PIP (Plug-In Prius), de P3 (3e generatie, 2010-2015) , de P2 (2e generatie, 2004-2009) en de nieuwste P4 (4e generatie, sinds 2016). Het is helemaal geen probleem als je dat (nog) niet kan volgen. Vraag gewoon wat je wil weten of negeer wat je niet begrijpt, maar ga niet lopen mopperen dat "we" jou niet voldoende van dienst zijn.
Op deze manier wordt dit forum dus gewoon een "old boys clubje" waar iedere vorm van kritiek door een paar mensen wordt weggewuifd.
Tja, misschien ligt dat ook aan je eigen inbreng. "Wij" kennen jou nog niet en het eerste wat "we" van jou zien, is een klacht dat we te diep op de techniek in gaan zonder daarbij rekening te houden met een meelezer (jij) die de terminologie nog niet kent.

Doe je dat ook op feestjes? Als je dan een discussie hoort tussen mensen met een gezamelijke hobby waarvan jij nog niet veel weet, dat je ze dan onderbreekt en eist (!) dat ze op zo'n manier praten dat jij het ook begrijpt? Ik hoop toch dat je je wat tactischer opstelt als je ook interesse hebt in hun hobby.

Er zijn hier leden die echt heel veel moeite willen steken in het begrijpelijk uitleggen van ingewikkelde technische zaken, maar je moet wel zorgen dat ze daar zin in hebben. We zijn net gewone mensen, wat dat betreft.

Voor klantenservice moet je bij Toyota zijn. Voor echte enthousiastelingen die rauwe informatie interessanter vinden dan een gelikt (maar inhoudloos) praatje, ben je hier aan het juiste adres.
Afbeelding Plug-In Prius Executive 2012
Afbeelding Nazca Fuego 2008

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 11 mei, 2018 18:16

Helemaal met priokkie eens.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

ron54
Lid
Lid

vr 11 mei, 2018 20:56

btw = belasting toegevoegde waarde , zo heeft een ieder zijn eigen uitleg voor een afkorting.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 11 mei, 2018 21:01

Zo, en nu weer terug naar het onderwerp :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

ThijsV

vr 11 mei, 2018 21:19

kortom, de mensen die het met mij eens zijn worden genegeerd en mij kennen we (wie zijn we?) nog niet dus ik dien me nederig op te stellen en te “gedragen”
Dat is toch echt de definitie van een old boys club.
Ome Henk geeft al 20 jaar foute antwoorden op het forum maar hij bedoelt het zo goed. Dat is er ook zo een.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 11 mei, 2018 22:29

Ik was geloof ik helemaal duidelijk. Dank je wel.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Techniek”

• Informatie