proefritje

Alles over het rijden met de Prius 4. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
edho
Lid
Lid

do 29 dec, 2016 14:40

Hallo Allemaal,
Ik kreeg gisteren bij onderhoud van mijn p3 een p4 als leenauto mee. Leuk om eens mee te sturen. positive punten waren voor mij de wegligging en het motorgeluid, ook het inkomen van de ice lijkt nog weer soepeler te gaan. Banden geruis toch nog wel erg aanwezig. Ook het sturen is net zo vaag als in p3, dan hebben andere merken echt beter voor elkaar. Algemene indruk van de binnenkant niet echt juichend, veel toeters en bellen, ik werd er erg door afgeleid. Zal wel wennen, maar er komt toch veel informatie op je af. Witte stukken in console zijn niet fraai.

Opvolger voor p3?
De C-HR stond ook al in de showroom en buiten, die vind ik toch wel leuker om te zien. Over een paar jaar een 2e hands wellicht haalbaar...

Had nog een praatje met receptioniste, ze krijgen komend jaar ook nog de p4 plugin binnen maar daar verwachten ze geen aantallen van te verkopen. Door de overheidsregeltjes buiten spel gezet zeg maar... Jammer.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Ed Ho.

humungus
Lid
Lid

za 31 dec, 2016 11:34

Begin deze maand stond ik met de Yaris bij de lokale dealer voor een grote beurt, en gaf aan wel interesse te hebben voor de P4 plugin. Blijkt dat deze dealer de plugin niet eens als demo gaat inzetten, zo weinig vertrouwen heeft men er in.

Achteraf gezien voor mij ook wel begrijpelijk gezien de vraagprijs. Ik ben namelijk ook even in de gewone P4 gaan zitten (volgens de foto's qua interier vergelijkbaar) en dat viel toch wel vies tegen. Erg rommelig, met lelijke witte accenten en hier en daar ook erg plastic. En dat alles voor een instapprijs van 30 mille. Geen wonder dat ik deze auto nog niet een keer in het echt heb zien rijden. Een prijs van 38 mille voor de plugin kan ik op basis van deze eerste indruk dan ook niet rechtvaardigen, al zou een proefrit mij wellicht nog kunnen oevrtuigen (uiterlijk vindt ik in tegenstelling tot de gewone P4 namelijk wel mooi).

Ik heb mijn hoop inmiddels dan ook op de Hyundai Ioniq Plugin Hybrid gezet, tenminste als Hyundai daar niet op voorhand al de stekker uit gaat trekken. Ik heb namelijk al gereden in de gewone Hybrid en dat is in mijn ogen - zeker voor het geld - een veel aantrekkelijkere keuze dan de P4.

Mocht het hele plugin verhaal echter niet doorgaan dan wacht ik denk ik maar gewoon op de nieuwe Auris of zelfs Yaris. Toyota's zijn tenslotte in technisch opzicht de vrijwel perfecte auto's. Een P4 Plugin zal het in elk geval zeer waarschijnlijk niet gaan worden, ondanks al die fraaie techniek....
3,8 / 100

tsh
Lid
Lid

wo 27 dec, 2017 23:05

Vandaag de P4 meegekregen als leenauto. Niet de mooiste auto om te zien maar hij rijdt GEWELDIG! Echt een klasse auto.

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

za 30 dec, 2017 8:47

Yaris HSD Aspiration; ToyotaTouch & NO-Go; NO-GrillBlocking; NO P&G Afbeelding Afbeelding

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

za 30 dec, 2017 14:21

Ik vind de P4 best een fraaie wagen om te zien. Het ding is wel erg afwijkend van de mainstream koekblikjes, dus ik kan me voorstellen dat het voor velen even wennen is. Leuk vind ik dan weer wel dat je 'm onmiddellijk herkent op de weg. Ik zie ze steeds vaker inmiddels, maar een echte kaskraker zal het wel niet meer worden.

Jammer, want de Prius was tóch de wagen die bewees dat accupacks en elektrisch rijden (al was het toepassingsgebied daarvan dan wel eer microscopisch klein) best een betrouwbare technologie kan zijn.

<edit> laat die plugin maar komen. Leuke koets!
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

tsh
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 0:47

De P4 zie ik nauwelijks op de weg. Tot nu toe pas een tot twee keer gezien en dat is zeer weinig in een jaar tijd.

De plug-in echter heb ik in een paar weken tijd al twee keer gezien en die oogt naar mijn mening een stuk beter maar dat is persoonlijk ook al vind ik hem er niet mainstream uitzien.

WimN
Actief Lid
Actief Lid

wo 03 jan, 2018 0:54

De PHV zie ik eigenlijk nooit op de weg. Tot mijn verbazing zag ik er een in Berlijn rijden!
Prius III Executive Royal blue (2010 versie)
Prius Plug-in Executive Abyss Grey (2012)
Prius PHV Ash grey metallic Luxury pack (2017)

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Prius 3 ececutive

wo 03 jan, 2018 16:34

Toyota heeft het zelf al duidelijk opgegeven met de P4. Je ziet nu veel TV reclame van Toyota waar vooral het hybride rijden wordt gepromoot. CHR, Yaris, Auris en ik geloof ook RAV4. Maar geen Prius.

Ik vind het eigenlijk bizar dat ze het zo ver hebben laten komen.

blauweaaf
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 16:45

Ik vind ze juist Supergaaf! Iedereen moet er nu eentje gaan kopen, dan kom ik aan de beurt als ze eindelijk tweedehands betaalbaar zijn.
Prius 2 van 2007 met ongeveer 160.000 km

ericb
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 03 jan, 2018 18:27

Ik heb er laatst ook een mee gehad als leenwagen,
rijdt nog fijner als de P3.
Volgens mij doen ze dat expres ,zo’n P4 meegeven!

zoekertje
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius III executivesolar

wo 03 jan, 2018 18:31

je meent het :D
PRIUS III pacific blue executive

Afbeelding

tsh
Lid
Lid

wo 03 jan, 2018 21:32

blauweaaf schreef:
wo 03 jan, 2018 16:45
Ik vind ze juist Supergaaf! Iedereen moet er nu eentje gaan kopen, dan kom ik aan de beurt als ze eindelijk tweedehands betaalbaar zijn.
Als ze nauwelijks worden verkocht, worden ze alleen maar duurder tweedehands. :D

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Rijden & Verbruik”

• Informatie