Navigatieaanwijzingen zichtbaar in HUD?

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Prius 4 rijk is.
nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP / BMW 2at

vr 07 apr, 2017 10:24

Zilly : ik denk dat jouw GPS ontvanger niet correct werkt. Als je diep inzoomt (thuis bijvoorbeeld) staat je aanwijzer dan op exact de goed plek? Verspringt de aanwijzer gedurende 5 minuten?
PPI aug 2012 executive arctic blue

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

vr 07 apr, 2017 22:15

Hey Joepie,
Fijn dat je blij bent met je GPS.
Destijds had ik een TomTom, vorig jaar gebruikte ik die nog op mijn iPhone. Ik herinner me niet dat enige TomTom mij ooit veldwegjes instuurde of van en op de snelweg stuurde of kruispunten afsneed. Reiswegen die ik vandaag nog gebruik werden mij aangebracht door TomTom. Ik verlies makkelijk 30% tijd als ten opzichte van de normale/menselijke/TomTom routes.
Let wel: ik heb (nog) niet de laatste GPS-versie op mijn P4.

Hey Nessio,
Idd, soms beweeg ik al stilstaand en rij ik op parallelwegen volgens de GPS.
Zal ik eens beter in het oog houden.

Bedankt !
310.000 km met de P2
en nu een P4

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

za 08 apr, 2017 10:11

Zilly : als dat inderdaad zo is dan kan dat slecht 2 problemen zijn:
a. de gps ontvanger in je dak doet het niet goed.
b. de computer in je nav is niet goed.
Ik vermoed het laatste, ik heb dit nml al 2x keer gehad.
de eerst keer bij onze boot, navcenter was dus kaduk, nieuwe gekregen
tweede keer bij een BMW 535 in 2004 of 2005. hele discussie gehad, maar die is ook vervangen onder garantie.
Bij beide als je stil lag of stond, versprong de aanwijzer af en toe. Dat mag absoluut niet.
de BMW reed dan ook vaak op de parallel weg, werd de afstand te groot tussen beide wegen dan ging ie wel naar de snelweg waar je op reed. Ik die gaf hele rare routes.

Joepie
Lid
Lid

za 08 apr, 2017 18:02

Ik heb net gecheckt in mijn Prius. De navigatie blijft strak op zijn plek staan. Ook als ik wat gekke dingen doe zoals helemaal in of uitzoomen, en dan een route naar Rome invoer en dan weer wissel naar iets dichtbij.
Afbeelding Prius 4 Business Plus
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 09 apr, 2017 14:16

Zo moet het. Hij mag niet verspringen, ook geen klein beetje. Indien wel, dan is er iets kapot en moet er nieuw in. Repareren is vrijwel onmogelijk.

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

wo 19 apr, 2017 21:50

nessio schreef:
za 08 apr, 2017 10:11
b. de computer in je nav is niet goed.
Tja, ik vermoed dat de hele pc van mijn P4 niet goed werkt.
Zal extra opletten, want tot nu toe nog geen 'bewegende locatie' gezien...
310.000 km met de P2
en nu een P4

Zilly
Actief Lid
Actief Lid

ma 15 mei, 2017 22:20

Van een 'bewegende locatie' heb ik blijkbaar geen last.

Ook in Duitsland trekt de navigatie op niks: van de 8 wissels op de autosnelwegen had hij er 2 verkeerd :
- 1x niet tonen met een pijl dat ik moet afslagen naar links, een normaal mens rijdt dan gewoon rechtdoor... niet dus.
- 1x veel te laat de afslag in de afrit aankondigen, ik had eigenhandig de afslag al genomen en was al net voorbij de splitsing toen de gps het meldde.
En neen, het was niet tegen 180km/h, maar tegen 100 en 80 km/h.

Let wel: ik heb nog altijd de oude versie van de kaarten.
310.000 km met de P2
en nu een P4

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

do 18 mei, 2017 16:51

ontopic begrijp ik dat de P4 wel degelijk ook is uitgerust met een HUD die de navigatiepijlen aanwijst; mogelijk afhankelijk van de versie.

@Zilly -> met de laatste grote beurt afgelopen januari heb ik dan eindelijk een kaartupdate in de P3 laten plaatsen; da's dan met de nieuwste kaart die vanaf september vorig jaar beschikbaar was gekomen. Dat betekent niet dat overal alle wegen zijn bijgewerkt! Je kunt er van uitgaan dat er telkens een bepaald gebied onder de loep is genomen en voor de rest alles bij het oude is gebleven; zélfs als dat van meet af aan fout is geweest. (dat laatste zie ik hier bij een straat in ons dorp dat ik van kindsbeen af aan ken.)

Je kunt ervan uitgaan dat ALLE plaatsen nog op dezelfde plek liggen en zelfs als door samenvoeging van gemeenten er een nieuwe naam voor de conglomeratie is gekomen, klopt nog steeds de veel eerder in het apparaat geprogrammeerde adressen met de oude gemeente- of dorpsnaam.

Verder geloof ik niks van de sinds vele jaren door TomTom gedane reclame-uiting volgens welke er constant zó super veel zou veranderen, dat het zinvol zou zijn om eens per kwartaal een nieuwe kaart te nemen. Eens in de 5 jaren vind ik al heel mooi.

Het is nog altijd zo, dat toch een beetje gezond verstand blijven gebruiken niet alleen gezond en nodig kan zijn, maar ook wenselijk.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Helpdesk”

• Informatie