Weer bij standaarduitrusting ...

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 4, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

di 12 jan, 2016 19:52

Een poosje geneusd in de NL versie van het instructieboekje van de P4. Wat hebben we in het forum discussies gehad over een metertje of lampje voor de koelvloeistof en oliedruk. Jawel, de P4 heeft die dan toch maar weer als waarschuwingslampje op de display.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 17 jan, 2016 10:47

Een oplichtend lampje schijnt een hogere attentiewaarde te hebben dan een langzaam bewegende meter en dit is bij mijn weten de reden waarom constructeurs de voorkeur geven aan lampjes boven meters voor oliedruk en temperatuur. Bij het brandstofniveau wordt vaak een combinatie gebruikt van een meter en ook nog een lampje, waarbij dat lampje actief wordt als het - door de fabrikant bepaalde - minimum bereikt is.
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

zo 17 jan, 2016 13:20

Oh jee ja. Met racen hadden we een héle grote rode lamp van 3 à 4 cm doorsnee voor de oliedruk. Het oliedruk metertje zou niet zijn opgevallen omdat je veel te geconcentreerd bezig was met de concurrentie, de ideale lijn en de zo hoog mogelijke snelheid. Als die rood licht gaf kon je niks verstandigers meer doen dan koppeling intrappen en de motor helemaal uitschakelen want zonder oliedruk is het risico heel groot dat de drijfstangen door het blok knallen en dan is het met de héle motor einde verhaal.

Van de watertemperatuur is een 'kokende motor' het allerergste. Toch heb ik vanaf de Renault 4 (dacht ik) bij alle auto's een simpel metertje gehad dat van koud naar 'bedrijfstemperatuur' naar te heet ging. In het koude (veelal blauwe) gebied kun je niks anders doen dan rijden. Ik deed dat dan wel altijd extra rustig.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

do 18 feb, 2016 7:55

Op de Toyota site staan nu een reeks plaatjes met o.a. een zwart middenconsole en zwart stukje plastic bij het pookje.
https://www.toyota.nl/modellen/prius/in ... -630430/20

Op een detailfoto zie dat het materiaal een carbon-achtige uitstraling heeft:
https://www.toyota.nl/modellen/prius/in ... -630430/20

Ed

NB:
Ik merk dat de links niet helemaal zo werken als ik bedoel. Je komt wel in de galerij met foto's terecht. Als je doorbladert krijg je indruk van zwart en wit
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

Plaats reactie

Terug naar “Prius 4 - Uitrusting en Acc.”

• Informatie