trekhaak + fietsdrager
Gisteren heb ik even getest hoe mijn fietsdrager past. Mechanisch past het perfect en ook de 13-polige stekker doet het zoals verwacht. Dit in tegenstelling tot mijn vorige auto (Citroën DS5) waarbij de contactdoos zo ver onder de bumper zat dat er een verlengkabel nodig was!
Wat me wel opviel: de rear cross traffic alert wordt helaas niet automatisch uitgeschakeld. Even achteruit rijden resulteerde in een stevige remingreep. Dit moet ik dus handmatig uitschakelen, met als nadeel dat je het niet moet vergeten het naderhand weer aan te zetten.
Wat me wel opviel: de rear cross traffic alert wordt helaas niet automatisch uitgeschakeld. Even achteruit rijden resulteerde in een stevige remingreep. Dit moet ik dus handmatig uitschakelen, met als nadeel dat je het niet moet vergeten het naderhand weer aan te zetten.
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike
Ik ben met de fietsen achterop de fietsendrager op vakantie geweest, ik schrok wel van het verbruik: 1 op 16,7.
Dan kun je zien dat de stroomlijn dusdanig verstoord wordt en het verbruik flink toeneemt.
2407 km gereden en 144,3 liter getankt.
maar goed dat een litertje benzine in Oostenrijk slecht € 1,159 kost
Dan kun je zien dat de stroomlijn dusdanig verstoord wordt en het verbruik flink toeneemt.
2407 km gereden en 144,3 liter getankt.
maar goed dat een litertje benzine in Oostenrijk slecht € 1,159 kost

Als ik de parkeersensoren op mijn P4 uitschakelen, worden deze weer automatisch aangezet op het moment dat ik de volgende keer de auto start.
(ik heb wel de sensoren als optie door de dealer in laten bouwen, ik weet dus niet of dit dezelfde zijn als de sensoren die standaard worden geleverd)
Ik heb overigens nog geen "ingreep" gehad door het rear cross traffiic alert bij het achteruit rijden met de fietsendrager. ik hoor tot nu toe alleen een piep dat er iets achter de auto staat.
(ik heb wel de sensoren als optie door de dealer in laten bouwen, ik weet dus niet of dit dezelfde zijn als de sensoren die standaard worden geleverd)
Ik heb overigens nog geen "ingreep" gehad door het rear cross traffiic alert bij het achteruit rijden met de fietsendrager. ik hoor tot nu toe alleen een piep dat er iets achter de auto staat.
- Frank2b
- Lid/donateur
- Berichten: 2564
- Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
- Locatie: Steenwijk
- Auto: Lexus GS 450h President
- Contact:
johanwes schreef:Ik ben met de fietsen achterop de fietsendrager op vakantie geweest, ik schrok wel van het verbruik: 1 op 16,7.





90% van de automobielbestuurders die zelf de benzine moeten betalen zouden een moord doen voor zo'n voorbeeldig verbruik
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
Vandaag een klein ritje met m'n aanhangertje gemaakt:

De aanhanger weegt 480 kg leeg, dus erg veel laadvermogen blijft er niet over.
Ik was wel onder de indruk van het gemak waarmee de Prius de nagenoeg lege aanhanger meetrekt. Vooral geluidloos achteruit de oprit terug op ging moeiteloos en in volledige stilte.
Het is wel zaak om alle sensoren aan de achterkant uit te zetten.
Een zeer rustig en kort ritje op en neer naar de bouwmarkt gaf een verbruik van ongeveer 6 l/100 km
De aanhanger weegt 480 kg leeg, dus erg veel laadvermogen blijft er niet over.

Het is wel zaak om alle sensoren aan de achterkant uit te zetten.
Een zeer rustig en kort ritje op en neer naar de bouwmarkt gaf een verbruik van ongeveer 6 l/100 km
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike
Op mijn nog niet geleverde Prius IV wil ik graag een trekhaak laten plaatsen. Vermoedelijk moet de beplating onder de bumper er even af en moet er een gat in gemaakt worden.
Hoe is dit bij jou gedaan? Kun je een fotootje laten zien?
Hoe is dit bij jou gedaan? Kun je een fotootje laten zien?
- Hein Carpenter
- Lid/donateur
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46
De bal of de fallus? 

Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Dan heb je het nog netes gedaan. Voorjaar 2016 zijn met 5 man + bagage, dakkoffer en 2 MTB's op rondreis door DK en Zweden gereden, kleine 4.000 KM in 2 weken, verbruik lag rond de 1:11 met de Prius Wagon, en overal netjes aan de max. snelheid gehouden.
- Hein Carpenter
- Lid/donateur
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46
1 op 11....dan is het hard werken voor de aandrijflijn! Ik heb dat zelfs op de nürnburgring niet gehaald (1 op 12)
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Klopt. Viel me ook tegen. Maar goed. Wel 4000 K volledig afgeladen. En dat weegt lekker door in het verbruik.
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Heel simpel. Begin vakantie teller op 0 en even alle liters registreren en klaar. En verder genieten. Zeker in Zweden als zo ongeveer de enige Prius rijder ter wereld
.

-
- Informatie
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten