Rav4 AWD Hybrid, ervaring met caravan

Alles over het rijden met de Rav4 Hybrid. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
Plaats reactie
Jan Br
Lid
Lid
Auto: Mazda CX5

za 01 jul, 2017 11:08

Ik ben op zoek naar gebruikservaringen van een RAV4 AWD Hybrid en een caravan. De auto mag 1650kg trekken, mijn caravan weegt 1500kg, dus wettelijk geen probleem, maar nu de praktijk.

Hoe gaat dat met name in het buitenland met het rijden in de bergen? Wat gaat goed en wat is minder goed?

Ik sta voor de evt aanschaf van een nieuwe RAV4, maar heb mijn twijfels en wie kan me daar van af helpen?

Rokil
Lid
Lid

za 01 jul, 2017 15:02

Ik heb zelf de 2wd, maar de kck heeft hem volgens mij getest als caravantrekker en daarbij scoorde hij heel hoog, zo niet het hoogst.
Mijn eigen ervaring is dat de motor i.c.m. de elektromotor erg krachtig is en dan zit er in de awd nog een extra elektromotor op de achteras. In het uiterste geval dat de hv-accu leeg zal zijn door langdurig klimmen, heb je altijd nog een 2,5 liter motor tot je beschikking staan. Dat alleen lijkt me al krachtig genoeg om een caravan mee te trekken.
De zuinigheid zal waarschijnlijk wel compleet wegvallen tegenover een niet-hybride auto als je de caravan ermee trekt, maar de rest van het jaar profiteer je daar weer wel van natuurlijk.
AfbeeldingRav4 Hybrid 2016
AfbeeldingAuris TS Hybrid 2013
AfbeeldingPrius III 2009
AfbeeldingPrius II 2007

Plaats reactie

Terug naar “Rav4 Hybrid - Rijden & Verbruik”

• Informatie