File tijden T&G 2 plus onjuist

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Rav4 Hybrid rijk is.
Plaats reactie
Martinbandt
Lid
Lid

zo 30 sep, 2018 20:27

Ik heb een Touch and Go 2 Plus en verbindt deze met het internet voor de real-time verkeersinformatie. Dat gaat maar voor een deel goed, bij file geeft hij in de filebalk aan de linkerzijde van het scherm de file aan met de verwachte vertragingstijd. Deze is echt er vaak onjuist en geeft enorme tijden aan, Vaak 2-3 x van de oorspronkelijke waarde die je Veelal wel kunt achterhalen door op de file icoon op de route te drukken. Ik heb het ook met een TomTom app gecontroleerd. Ook als je overschakelt naar TMC krijg je juistere waardes.
Herkent iemand dit en wat kun je er aan doen, want als je instemt met een alternatieve route dan wordt het steeds gekker en heb je geen idee wanneer je arriveert. Afgelopen vrijdag gaf hij 89 minuten vertraging aan, terwijl het in werkelijkheid minder dan de heeft was. Vanmiddag was het weer 13 minuten , maar als je doorzocht gaf hij 6. minuten aan. Soms gaat hij ook naar de juiste waarde wanneer je de file inrijdt....
Rav 4 hybrid Dynamic

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybride Bi-tone Prem.

ma 01 okt, 2018 11:48

Klopt. Is in mijn C-HR ook zo.
Ik negeer het, en kijk inderdaad ook bij de file info.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding

Martinbandt
Lid
Lid

do 04 okt, 2018 17:07

Contact gehad met Toyota Nederland. Zij hopen op aanpassing in software :(
Het lijkt erop dat de navigatie de vertraging van de tmc en van tomtom optelt...
Gelukkig heb ik nog een tomtom en die klopt wel....
Rav 4 hybrid Dynamic

Martinbandt
Lid
Lid

za 13 okt, 2018 8:40

Is het mogelijk om tmc helemaal uit te zetten. Ik heb het op handmatig gezet, maar dan staat er gewoon een zender. Ik wil zien of de aanduidingen dan wel kloppen. Deze week kwam is weer met een vertraging van 21 minuten, terwijl het 6 was.
Rav 4 hybrid Dynamic

Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

za 13 okt, 2018 12:17

Ja, verkeersinformatie kan helemaal uit.
Zie de handleiding: 'Instellingen voor verkeersmeldingen' (ongeveer blz. 196 navigatiehandleiding)
Druk op: Navigatie opstarten
Druk op: NAV (of de ^ toets)
Druk op: Verkeersberichten
Druk op: Instellingen
Druk op: UIT (geen verkeersinformatie)

Als je alleen TMC wilt uitschakelen dan moet je (volgens de handleiding) kiezen voor: 'verkeersinformatie via het internet".
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie

Terug naar “Rav4 Hybrid - Helpdesk”

• Informatie