12V aansluiting kofferbak

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Rav4 Hybrid, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
rolf
Actief Lid
Actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

do 08 mar, 2018 16:36

Net de RAV opgehaald bij de dealer, maar het enige wat ik mis een 12V aansluiting in de kofferbak om bijvoorbeeld een koelbox aan te sluiten.
Dat is wel een gemis als ik met de Pasen NL bezoek en dan wat lekkere vers waren mee wil nemen, oude kaas, dat hebben ze hier niet. 8)
Iemand dat zelf al eens ingebouwd? Accu zit achterin, dus een goede aansluiting is niet ver weg.
Moet alleen een geschakelde + om een relais te sturen zien te vinden, zou van de trekhaak bekabeling kunnen komen. :idea:
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 09 mar, 2018 9:55

In het uiterste geval (of als tijdelijke oplossing) een 12V verlengsnoer gebruiken en eventueel de koelbox acter één van de voorstoelen plaatsen.

De oude kaas per post laten opsturen is ook een mogelijkheid (heb ik een paar keer met sterke drank laten doen :silent: )

Ik hoop overigens dat dit Forum niet toegankelijk is voor de Noorse Douane :mrgreen:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 09 mar, 2018 10:22

Fanget!
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 09 mar, 2018 10:34

Jeg er ikke i fengsel ennå :silent: :mrgreen:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

rolf
Actief Lid
Actief Lid

vr 09 mar, 2018 11:11

Hehehe.

Achter de voorstoel zal enige tegenstribbeling voordoen van zoon of dochter vrees ik, die box moet echt in de kofferbak.
Bij de douane heb ik nooit problemen gehad, zolang je achterbak maar niet vol staat met % rijke drank en heel veel rookwaren.

Ik zal zelf een inbouw 12V stopcontact gaan inbouwen, is niet zo moeilijk, dingen kan je los kopen.
Moet alleen de geschakelde draad van de trekhaak bekabeling zien te vinden zodat ik daar een relais mee kan sturen, contact af, koelbox uit.
De benodigde 12V voor de koelkast haal ik rechtstreeks van de accu, zit toch achterin, en die met een zekering van 15A beveiligen.

Komt wel goed. :D

(Zal een foto verslagje maken als ik het niet vergeet)

ToyBoy
Actief Lid
Actief Lid

wo 14 mar, 2018 13:28

En als je het door de dealer of een andere garage laat doen? Of zijn de kosten dan te hoog?
2011 - 2015 Auris I HSD Aspiration 2011, Silver
2015 - ? ? ? Lexus CT200h Luxury Line 2011, Dark Granite Metallic

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 14 mar, 2018 13:31

Ik heb dat indertijd gewoon opgelost met een verlenging van de 12v kabel van de koelbox ...
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

rolf
Actief Lid
Actief Lid

wo 14 mar, 2018 13:40

Zo een verlengkabel zou kunnen, maar de dame en heer achterin hebben de 12V contact reeds in gebruik met hun entertainment apparaten die ook stroom behoeven.
Vindt het gewoon makkelijk om zo een aansluiting in de achterbak te hebben. (Had er natuurlijk gewoon standaard in moeten zitten! SUV! Toch?)

Ben zelf handig genoeg om zo een aansluiting te maken op de juiste manier, materiaal kosten zijn nihiel, komt goed.
Heb in de Passat ook zelf de kabelboom voor een 13 polige stekker van de trekhaak geïnstalleerd, werkte probleemloos in 1 keer. :mrgreen:
Ben gelukkig uitgerust met 2 rechter handen en een gezond verstand. (Anders had ik nooit bij Toyota uitgekomen..... :mrgreen: )

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

wo 14 mar, 2018 17:55

Toch vreemd want in het vorige model RAV en het model dáárvoor zat een 12V aansluiting in de kofferbak. Ook in de Avensis station die ik nu rij zit een 12V aansluiting in de kofferbak. Vanwaar dan de keuze van Toyota om het ineens weg te laten?

Sowieso bevreemden me de verschillen in de uitrustingsniveau's tussen de verschillende modellen, simpel voorbeeld:

In de P3 Executive Business gingen de ramen rondom automatisch, desgewenst. In de RAV4 die ik daarna kocht, ook Executive Business, kon dat niet. Nu rij ik in een Avensis Dynamic Business en die heeft het weer wel.... :? Ik snap dat niet.....
Kijk je vervolgens naar diezelfde Avensis in Executive Business uitvoering dan heeft die weer ladingen meer opties dan die royaal uitgeruste P3 waar ik in gereden heb.....

Rara politiepet..... :mrgreen:
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

rolf
Actief Lid
Actief Lid

wo 14 mar, 2018 19:16

Was ook wel verbaasd dat ik er geen vinden kon.
Zeker in een SUV en een station hoort dat er gewoon in te zitten.

Julien
Lid
Lid
Auto: Toyota RAV4 Hybrid Execut.

do 30 aug, 2018 21:49

Hi Rolf,

Ik wil ook proberen om zelf zo'n aansluiting te maken. Heb je nog gedacht aan je foto-reportage?
Ik ging er eerlijk gezegd er ook gewoon vanuit dat er een aansluiting zou zitten. Evenals een uitsparing voor de afneembare trekhaak?

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

do 30 aug, 2018 22:17

Julien schreef:
Evenals een uitsparing voor de afneembare trekhaak?
Die uitsparing zagen ze pas op het moment dat ze weten welke trekhaak eronder gaat, er zijn nl. nogal wat verschillende merken en modellen te verkrijgen.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

rolf
Actief Lid
Actief Lid

do 30 aug, 2018 22:27

Julien schreef:
Hi Rolf,

Ik wil ook proberen om zelf zo'n aansluiting te maken. Heb je nog gedacht aan je foto-reportage?
Ik ging er eerlijk gezegd er ook gewoon vanuit dat er een aansluiting zou zitten. Evenals een uitsparing voor de afneembare trekhaak?
Ik ben er nog niet aan toegekomen om het in te bouwen.
Heb tijdelijk rechtstreeks op de accu een aansluiting gemaakt dmv een aansluiting met accubewaker en een 15A zekering voor het geval.
Afneembare trekhaak ligt onder de lange klep die direct achter de achterbank zit. (Bij de hybride te minste)

Plaats reactie

Terug naar “Rav4 Hybrid - Uitrusting & Acc.”

• Informatie