lege accu verbrandingsmotor

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een C-HR Hybrid rijk is.
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

do 22 nov, 2018 14:17

Tja John, het is juist dat je met een accu geluk of pech kunt hebben, maar die van mijn P3 (dynamic jan. 2011) heeft toch echt wel een zwaar teleurstellend systeem. In die dikke 7 jaren is het de nodige keren gebeurd dat de auto niet kon starten en dán zit je met de gebakken peren te kijken. Aanduwen gaat niet met een automaat en de Prius heeft géén vrijloop als de motor uit staat. Het enige dat je dan kunt doen is de accu opladen. Intussen weet ik hoe dat gaat en hoef ik niet op Toyota-Care te wachten maar doe dat zelf met een lader uit de 70s.

Geen énkele van mijn vroegere auto's en geen enkele van mijn oldtimers heeft een vergelijkbaar probleem. Alle auto's kon ik poetsen met geopende deuren en de stereo aan. Het enige dat ik van de meeste auto's wèl ken is dat ze na verloop van een aantal jaren een nieuwe accu moesten krijgen. Soms was dat pas na 12 jaren; een enkele keer al na 6 jaar.

Ik vind het van de zotte dat het onvoldoende sluiten van een deur na 1 nacht resulteert in een "lege" accu. Dit had Toyota écht anders moeten aanpakken. Als ik een nieuwe moet nemen, dan hoop ik te kunnen kiezen voor een zwaardere accu.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

do 22 nov, 2018 14:57

Een zwaardere accu heeft eigenlijk niet zoveel zin.
Het gaat er meer om hoeveel energie gaat erin en hoeveel gaat eruit.

De 12V accu in de laatste modellen van de hybrides van Toyota is zwaar genoeg.
Het probleem is dat de accu's tegenwoordig continu met een "relatief" hoge ruststroom belast worden en ook nog eens met een lagere laadstroom geladen worden. Wanneer je de standaard accu niet volledig geladen kunt houden met regelmatig gebruik van de auto, dan zul je een zwaardere accu zeker niet vol krijgen. Je kunt er namelijk niet meer energie uithalen, dan wat je erin stopt.

Wanneer je de auto bijna elke dag gebruikt en dan meer dan alleen voor een boodschapje om de hoek, dan zul je waarschijnlijk nooit het probleem ervaren dat deze leeg raakt.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

do 22 nov, 2018 16:40

Over ruim 2 weken zal ik mijn ervaring hier posten dan heeft de mijne ruim 3 weken stil gestaan, ik heb wel mijn keyless entree uitgezet :idea:
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream, Premium en Chrome pack.

C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

ma 10 dec, 2018 18:51

Zaterdag mijn CH-R na 23 dagen stil gestaan te hebben zonder problemen kunnen starten. :D
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream, Premium en Chrome pack.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

ma 10 dec, 2018 19:12

Een accu van die leeftijd moet ook nog goed functioneren.
Uiteindelijk draait het er ook om met hoeveel lading in de accu de stilstand periode gestart wordt.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

ton
Lid
Lid

di 11 dec, 2018 17:28

We zijn weer enkele weken verder en tot nu geen problemen.
Ik heb mijn rijgedrag niet veranderd en heb nu wel alles aangezet.

Dus stuurverwarming, climatecontrole op fast, achterruitverwarming, stoelverwarming.
Dit 3 dagen volgehouden en geen problemen.

Volgende uitdaging zal de vorst kunnen zijn en dan alles aanzetten.
Hoop dat ie het dan ook nog doet; vorig jaar met alles aan geen probleem in de koude wintermaanden.

Even een vraag off topic.

Was afgelopen zaterdag bij Louwman Wassenaar voor een eventuele aankoop van de nieuwe Rav4..
Wilde naar huis en heb dus op de navigatie Thuis ingedrukt.
Maar besloot even door te rijden naar mijn broer en wilde de navigatie naar Huis afzetten.

Kreeg dat niet gevonden en dus maar het geluid van de navigatie afgezet en zag alleen maar U bochten ed.
Ben misschien een beetje dom, maar hoe kan je dit afzetten?

bvd voor een reaktie
Ton.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

di 11 dec, 2018 17:42

Bij de Auris TS kun je op het NAV scherm in de rechter kolom van het scherm op een pijltje < drukken ... er opent dan een bredere kolom met daarin een STOP verkeersbord (rood van kleur) ... druk erop en het is er uit. Truus is stil 8)
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Helpdesk”

• Informatie