Geen DAB ontvangst door Dashcam

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de C-HR Hybrid, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
C-HR Rider
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybride

za 20 okt, 2018 16:04

In mijn C-HR style Hybride was bij afelvering (demo) een dashcam geplaatst.
Mooi dus dacht ik. Thuis voor de deur poosje bezig geweest met alle instellingen van de auto uit te zoeken op de accesoore stand incl de radio en uiteraard ook op DAB waarbij de camera niet werkt die gaat pas aan met het contact aan.
Als ik ga rijden had ik echter meestal geen ontvangst op DAB had dit echter niet in de gaten omdat in het menu alternatieve frequenties aanstond, en dat zorgt ervoor dat DAB overschakelt naar FM als er geen ntvangst is. en dat is te zien middels een klein icoontje in het radioscherm.
Dit was mij echter niet opgevallen.
Vandaag kwam ik er bij toeval achter dat het DAB signaal wegvalt als de dashcam is opgestart. Deze veroorzaakt blijkbaar storing op de DAB antenne die blijkbaar in de voorruit is ingebouwd, zichtbaar als dun drasdje in het glas aan de rechterzijde.
Aangezien ik zelf nog een andere dashcam heb liggen uit mijn vorige auto ook deze geprobeerd en hetzelfde verhaal, geen DAB ontvangst.
Na de camera aan een losse usb aansluiting te hebben aangesloten blijkt dat zodra ik de camera ergens tussen het dashboard en de voorruit houdt de DAB ontvangst wegvalt.
Aankomende week maar eens naar de dealer om te vragen of hier wat aan te doen is.
Dus misschien een tip voor iedereen die problemen heeft met DAB ontvangst en ook een dashcam heeft gemonteerd
C-HR 1.8 Hybrid Style, Metalstream, Premium en Chrome pack.

guido66
Lid
Lid

za 20 okt, 2018 17:27

Bij mij precies hetzelfde, DAB ontvangst is ernstig verzwakt door de dashcam. Voor mij geen probleem, want ik luister nooit naar de radio.

Maar de oorzaak ligt natuurlijk bij de goedkope, niet goed afgeschermde chinese electronica in dashcams en/of 5V voedingen voor de dashcam
auto 1: Prius 4 executive
auto 2: Fiat 500e eSport
hobbyauto: GTM Libra V6
fiets: R&M Nevo NuVinci / Cobi.bike

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybride Bi-tone Prem.

za 20 okt, 2018 17:37

Welke dashcam zit daar in? Ik heb de originele, door Toyota geleverde dashcam tussen de spiegel en de DAB antenne, maar heb geen totale uitval. Dat de ontvangst slecht is op veel plaatsen was vooraf ook al.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding

C-HR Rider
Lid
Lid

za 20 okt, 2018 23:40

De door de Toyota dealer geplaatste is van EBS
En die ik zelf heb is de Viofo A119S met GPS
Beiden veroorzaken betzelfde probleem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

zo 21 okt, 2018 8:39

Ik heb een Dashcam gekocht bij de Lidl. Deze is aangesloten via de USB poort en ik heb geen enkel probleem met de DAB+ ontvangst. De Dashcam is bevestigd op de voorruit tussen de achteruitkijkspiegel/regensensor en de DAB+ antenne.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 21 okt, 2018 13:58

C-HR Rider schreef:
za 20 okt, 2018 23:40
De door de Toyota dealer geplaatste is van EBS
OK, ik heb inderdaad de EBS. Gisteravond uitgeprobeerd op een stuk met slechte DAB+ ontvangst (ik luister altijd Radio 10); webcam uitgezet. Nauwelijks verschil te merken; omgeschakeld naar FM (zelfde zender); ook slecht.
Terug naar DAB+, duidelijk beter dan FM. Webcam weer aan; nauwelijks verschil maar wel een beetje 'doffer'.
Kan er in mijn geval geen conclusie aan verbinden.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding

CeHaEr
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid

zo 21 okt, 2018 14:59

Bevalt de EBS verder wel goed? Zit eraan te denken deze ook te monteren.

De EBS is wel een nette dashcam oplossing.. ok, de totale lengte is wennen maar verder vind ik het ontwerp niet zo rommelig als alle andere dashcams. Nadeel is wel dat ie behoorlijk aan de prijs is.. maar dan heb je wel weer iets origineel Toyota.

Heb een nieuwe Kenwood DVR410 nieuw in doos liggen maar de ´aangeplakte´ rommelig ogende montage houd me beetje tegen.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

C-HR Rider
Lid
Lid

zo 21 okt, 2018 15:31

Vreemd dat het bij jou dus wel goed werkt. Heb je wel alternatieve ferequenties uit staan? Anders schakeklt DAB automatisch over naar FM nl

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 21 okt, 2018 15:44

CeHaEr schreef:
zo 21 okt, 2018 14:59
Bevalt de EBS verder wel goed? Zit eraan te denken deze ook te monteren.
Ach ja, het is 'maar' een dashcam. Ziet er strak uit, maakt prima beelden, ook 's-nachts. Meer wil ik niet, dus vandaar de keuze.

@C-HR Rider: Natuurlijk staat die uit!
Afbeelding

C-HR Rider
Lid
Lid

zo 21 okt, 2018 16:46

Vind de Viofo die ik heb uit mijn vorige auto net iets mooier en beter omdat deze ook een gps module heeft. Daardoor kun je exact de route op een kaart volgen en zien hoe snel je reed. Handig bij aanrijdingen ivm bewijsvoering. Jammer genoeg verstoort deze ook mijn DAB signaal

RLNB76
Lid
Lid

za 03 nov, 2018 18:54

Denk eens aan een BlackVue 850 2ch. Zeer zuiver beeld (zowel in licht als donker) en makkelijk te installeren. Heeft zowel een voor als een achter camera. Ingebouwde GPS en te bedienen via een app.

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Uitrusting & Acc.”

• Informatie