apple carplay

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de C-HR Hybrid, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
Gerrit3535
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hybrid

ma 16 apr, 2018 21:43

Is apple carplay te gebruiken in de C-HR?

scara
Lid
Lid

ma 16 apr, 2018 22:10

Toyota Touch systemen zijn helaas niet Apple carplay/Android Auto compatibel. :(

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 16 apr, 2018 22:36

Jaren geleden heeft Toyota Apple de wacht aangezegd omdat ze voorrang aan hun eigen systeem wilden geven en niet naar de pijpen van Apple te moeten dansen. Verstandige keus. Ik heb nu de mogelijkheid tot Apple CarPlay in mijn Kodiaq maar gebruik het nooit. Veel teveel afgekaderd zoals Apple het wil. Verwacht absoluut geen wonderen van Apple CarPlay.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

Holyoak
Lid
Lid

di 17 apr, 2018 19:13

Maar het is altijd veeeel meer en veeeel beter dan wat Toyota zelf biedt.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

di 17 apr, 2018 19:39

Maar wat kun je er dan precies mee. Want nergens kan ik vinden wat je nu precies kan. Gaat het bijv alleen om specifieke apps of is dit vrij. En is dit ook nog per auto / merk verschillend. BMW heeft het in nw auto's ook als optie. Maar als ik vraag aan importeur of dealer; wat kan ik nou precies, krijg ik vage antwoorden. Overigens heb ik sinds een paar dagen ruzie met de importeur want zij hebben mijn connected services account die aan de app was verbonden om zeep geholpen. Antwoord importeur: maak maar een nieuwe aan : 1 dat gaat niet want ik krijg dan melding dat mijn emailadres al in gebruik is 2. moet ik mijn auto opnieuw aanmelden 3. moet ik alle instellingen van email weer aan de praat zien te krijgen. Nou dikke vinger.
PIP aug 2012 executive arctic blue

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

di 17 apr, 2018 21:14

nessio schreef:
di 17 apr, 2018 19:39
Maar als ik vraag aan importeur of dealer; wat kan ik nou precies, krijg ik vage antwoorden
Op zich logisch, als Toyota de dienst niet aanbied weten ze er niet meer van dan wat jij met Google https://www.iculture.nl/uitleg/carplay/ kunt vinden. En qua mogelijkheden is heel veel dichtgetimmerd door Apple.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

holyhead
Lid
Lid
Auto: Toyota CHR

wo 18 apr, 2018 10:38

Wat kan je er mee toevallig net een artikel gelezen in Autozine,
https://www.autozine.nl/diversen/androi ... le-carplay

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 18 apr, 2018 10:40

@japanese power : het ging niet om Toyota importeur (die weten van de toyota nav.systemen overigens ook niet veel). Maar om de BMW importeur / dealer en de optie die ze op de BMW aanbieden. Dank voor de link, ken de website. Maar niet aan gedacht om daar te zoeken. Mogelijk wordt ik dan wijzer.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 18 apr, 2018 10:41

@holyhead : ook daar zal ik even kijken. dank

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 18 apr, 2018 10:55

Hartelijk dank, gelezen. Alles duidelijk, kan zo'n dealer / importeur toch ook even zeggen : kijk bij .... De kennis is nul,nul.

Tsjakha
Lid
Lid
Auto: CHR Style hybrid

zo 11 nov, 2018 20:46

Jammer maar helaas :oops:
Sinds enkele dagen CHR is gebruik, super innovatieve en fijne auto en prima JBL audio maar de Apps en connectiviteit zijn hopeloos achterhaald. Eerst duurt het erg lang voordat de unit is opgestart.
Daarna reageert alles traag om vervolgens gebufferd door te schieten.

Navigatie is nieuwste kaartversie maar minimaal 1 jaar achter qua actualiteit

Daarna na koppeling op My Toyota de iPhone verbonden via connectiviteit. Apps verwijderd die ik niet ga gebruiken: Coyote achterhaald, meldt zeer oude flitspalen die al jaren zijn verwijderd. Streetview was nergens mogelijk, AHA podcast hoppa, glas water foetsie ermee.
Heb nu alleen nog Estore, Weer en JBL demo over, die laatste doet het overigens alleen als deze alleen word gestart, ivm vrij geheugen.
Vraag me wel af hoe “gratis” 3 jaar kaartupdates werkt, ik krijg overal de betaal kassa te zien ?

Gelukkig werken de voice commando’s via de knop op het stuur goed en werkt prima met USB verzameling van een paar honderd mp3 nummers en wordt Siri herkend maar helaas met vertraging doorgegeven dan direct ingesproken in iPhone

Gelukkig kun je nu in Siri werken met Siri opdrachten waarbij je met 1 Siri commando een hele workflow kan starten, bijv. Route naar huis, start WAZE op naar huisadres, iPhone staat in voorste bekerhouder en vertrouw ik dus meer op dan Toyota NAV die ik gebruik icm media gegevens, graphics lijken echter van het 256 VGA type commodore 64
Commando “hoe laat thuis” verstuurt een iMessage naar mijn echtgenote met de ETA tijd.

Dus de multimedia zal ik dus ook hybride gebruiken, voornamelijk iPhone als basis, geluid, telefoon en voice via Touch2
CHR Style Night Sky Black hybrid

rolf
Actief Lid
Actief Lid
Auto: RAV4 Hybride 4WD

ma 12 nov, 2018 8:57

Multimedia is hopeloos vergeleken met bijvoorbeeld VW-Audi, dat is een stuk beter voor elkaar.
Snel, mooiere graphics en betere connectiviteit.

Geluidskwaliteit in de RAV4 is ook om te janken, dat is de tweede modificatie die ik ga plegen na een permanente 12V acculader.
Set andere speakers om mee te beginnen, die flapkartonnetjes zijn echt verschrikkelijk.

Mechanisch is dan wel weer een stuk beter dan VW-Audi......... :mrgreen:
RAV4 Hybride 4WD - Nissan Leaf Acenta - Audi A2

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

ma 12 nov, 2018 9:21

Elk-voordeel-heeft-zijn-nadeel-300x172.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Uitrusting & Acc.”

• Informatie