Prijzen / uitvoeringen

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de C-HR Hybrid, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
garpsworld
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Lexus CT200h LL (II: 2014)

do 01 sep, 2016 13:39

De (hoge) prijzen zijn bekend:

http://data.toyota.nl/home/data/ToyotaV ... n/c-hr.pdf

http://www.autoweek.nl/nieuws/vanafprij ... hr-bekend/

Ik vind ze hoog, want het is toch een relatief kleine / lage crossover. Voor mij op 'z'n hoogst misschien een keer een 2e hands. Als het dak tenminste ook in een andere kleur dan zwart beschikbaar komt.

Leuk: lime-green accenten als optie mogelijk. Zo'n kleur dak zou i kook wel willen in bi-tone-uitvoering.
juni 2012 - feb 2018: Yaris HSD Aspiration 2012 Afbeelding Afbeelding

celina379379
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 sep, 2016 10:58

Deze prijzen zijn niet grappig meer, m.a.w. wat mij betreft veel te hoog en dus over de top.
Voor veel minder geld rij je tegenwoordig in een mooie nieuwe Susuki SCross automaat, die heeft ook
een hoge instap en die is ook netje zuinig en comfortabel.
Ook de Renault Captur is een nette comfortabele cross-over voor nog minder geld.
Nee, Toyota slaat hier naar mijn mening de plank geheel mis.
Ben blij met m'n P3 die pas een ton gelopen heeft, daar moet met goed onderhoud en zonder hoofdpijn nog
makkelijk twee ton bij kunnen.
Ik was erg gecharmeerd van de C-HR hybride tot deze prijzen bekend werden, nu dus even niet meer.

Mar.
PII SE Jade Green - 2005 tot april 2010.
PIII Comfort Abyss Grey vanaf april 2010.

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 sep, 2016 20:42

En dan zit er nu nog amper bpm in de prijs van de HSD: 5000 a 6000 dan minder in die van de 1.2...

Qua kleurkeuze is het ook beroerd. Nota bene de dynamic heeft 8 of 9 mogelijkheden tegenover de rest 4 a 5 waaronder zwart grijs en bruin. Toyota NL heeft het slecht voor elkaar.

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

vr 02 sep, 2016 23:50

Het is geen koopje, maar dat had ik ook niet verwacht nadat ik hem in Raamsdonkveer had gezien. Ik vermoed dat dat wel de top-uitvoering was overigens.
Ze hadden ook al aangegeven dat de hybride versie qua prijs tussen de Auris en de Prius in zou zitten. Dat leek me na de auto gezien te hebben niet irreëel.

Garpsworld geeft terecht aan dat het met de kleuren een onverklaarbaar rommeltje is. Ga je voor de goedkoopste uitvoering (1.2 turbo, handgeschakelde, comfort-uitvoering), dan heb de 4 "kleuren". Ga je 1 stap hoger (1.2 turbo, handgeschakelde, dynamic-uitvoering), dan heb je ineens keuze uit 9 kleuren (Toyota komt volgens mij doorgaans niet verder dan 7 kleuren voor een model), namelijk:
* Pure White,
* Ultra Silves Metallic
* Ash Gray Metallic
* Metalstream Gray metallic
* Night Sky Black metallic
* Havana Brown metallic
* Hydro Blue metallic
* Pearl White parelmoer
* Lava Red metallic

Neem je een andere uitvoering (duurder), of een Bitone of Bitone plus, dan heb je weer 4 of 5 kleuren ("shades of gray")
Kleurmogelijkheden lijken gekoppeld aan de uitvoering. Ik kan me dit bij de goedkoopste uitvoering, of een bi-tone uitvoering, of een actiemodel als de first-edition nog wel voorstellen. Maar voor de rest, en zeker de executive of de exclusive (of zoiets) lijkt me dit een fout in de configurator die ze snel moeten aanpassen. Onder druk van de markt zal dat ook wel gebeuren (zie witte middenconsole P4. Heel snel waren er dealers die hier een mouw aan pasten).

Wat betreft de vergelijking hierboven met de Suzuki Scross, Renault Captur. Ik denk dat deze niet helemaal eerlijk is. De Captur is korter(15 a 20 cm), smaller en heeft een kortere wielbasis. Als je daar de 90 PK versie neemt, dan stap je in op € 17.790,=. Wil je net als bij de C-HR minstens 120 PK, dan stap je bij de Captur in bij € 22.990,=. Dus iets goedkoper, maar een kleinere wagen.
De Suzuki S-Cross instap 1.6 comfort begint bij € 21.499,=.
Hij is wat korter (ongeveer 5 cm), smaller en heeft een kortere wielbasis, maar wel 120 PK. Dus ook hier kleiner (maar groter dan de Captur) en goedkoper dan de C-HR. In de Autoweek van deze week wordt de Captur vergeleken met de Peugeot 2008 1.2 puretech 110 PK. Deze is 4 cm groter dan de Captur, smaller dan de Captur en heeft een kleinere wielbasis dan de Captur (en ruim 10 cm kleiner dan de wielbasis van de C-HR). De 110 PK versie van deze 2008 begint bij € 22.090,=. Ook hier geldt weer goedkoper dan de C-HR, maar kleiner.

Op basis van deze paar gegevens vind ik de C-HR niet onredelijk geprijsd. Ze concurreren wel degelijk met elkaar, dus voorkeur voor merk en/of vormgeving speelt ook mee. Daarnaast zal in de praktijk ook meespelen wat Bruintje kan trekken en wat de verdere kwaliteiten van deze 4 concurrenten zijn.

Ed
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

niek
Lid
Lid

za 03 sep, 2016 10:38

De stevige prijzen die Toyota tegenwoordig vraagt is een beetje symptomatisch voor het merk. Dat geldt eigenlijk ook voor de P4. En gek, maar ik kan maar niet wennen aan het overdreven lijnenspel van het design. Ik vind dat zo over de top. Ik ben ook bang dat je er sneller uitgekeken raakt vergeleken met een klassiek design. Eigenlijk vind ik dat bij de Prius4 ook al een beetje. Misschien is het de leeftijd... Gelukkig blijft smaak iets heel persoonlijk.
Prius 2 silver grey 2006 (-2010)
Prius 3 astral black 2010 (-2010)
Prius 2 ash grey 2007 (2010-2016)
Prius 3 silver grey solar 2012 (2016- heden)

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

za 03 sep, 2016 12:55

Wat ik ook niet begrijp: bij de bitone-uitvoering is er geen andere mogelijkheid dan een zwart dak, maar het zijn wel de duurste uitvoeringen. s Zomers en miss wel in andere seizoenen ook lijkt me dat geen pretje cq dus nog vaker de climate control aan. Daarnaast: waarom zijn er niet ook andere kleuren mogelijk? Bijvoorbeeld dezelfde kleuren als die bij de opties (accenten) worden aangeboden. Toyota vraagt al de hoofdprijs. Geef die dan ook mbt keuzes.

Rokil
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Style hybrid

zo 04 sep, 2016 8:59

Het is in ieder geval te hopen dat je wel keuze hebt met het audio systeem.
Voor mij is het Toyota Touch systeem rampzalig en is er (nog) geen alternatief helaas, dus zou het mooi zijn als er nu iets anders te kiezen valt.
AfbeeldingC-HR Hybrid
28.000 km. met 1:16,1 in een Rav4
45.000 km. met 1:20,3 in een Auris TS
50.000 km. met 1:20,5 in een Prius III
30.000 km. met 1:18,6 in een Prius II

evdlhsd
Actief Lid
Actief Lid

zo 04 sep, 2016 15:56

@ garpsworld:

Dat met de verfjes snap ik ook niet. Zou een keuze van de importeur kunnen zijn i.v.m. de NL-markt. Hier kunnen we de gele P4 ook niet krijgen, terwijl die toch echt de fabriek uitrolt. Er zijn hier verschillende leden die regelmatig ook op Priusfreunde.de en Priuschat.com zitten. Enig idee of ze daar andere kleur-opties hebben bij de bi-tone?

Ik heb gisteren nog even bij Renault op de site gekeken om de Captur te bestuderen. Maar ook daar zie je dat er keuzen worden gemaakt.
Wil je de instap-versie, dan krijg je ook de instapversies van de motoren (diesel of benzine). Bij benzine is dat de 90 PK versie. In die versie zit niet eens een handbediende airco of radio (alleen antenne en kabeltjes om deze optie aan te sluiten).
Neem je de versie die daar boven zit, dan heb je wel de keuze uit 2 benzine (90 en 120 PK) en 2 diesel motoren. Wil je dan de 120 PK benzine motor, dan moet je wel een automaat nemen. Schiet je door die krachtigere motor ineens van 17-duizend en nog wat, naar bijna 23.000 Euro. Zitten er nog steeds niet de zaken in die bij Toyota Safety Sense zitten en die standaard bij elke C-HR zitten.

Toyota wordt inderdaad minder "instap". Maar ik krijg niet de indruk dat betekent dat er een verruiming van de marge voor Toyota is. Je "krijgt" standaard meer dan je ooit kreeg. Bij de P4 is de comfort-uitvoering (zeg maar € 25.000 ten tijde van de P3) verdwenen en stap je in de Asperation voor net geen € 30.000,=. Maar de P4 Aspiration is alweer een hele andere auto dan de P3 Aspiration. En dan is de P4 in die uitvoering geen gekke deal (als je het model kunt waarderen en je in deze prijsklasse shopt).

En Niek, ik hap toch maar even :D .
Ik ben, sinds ik de P4 voor het eerst op de IAA in Frankfurt in het echt zag, helemaal verliefd op dat ding. Ik ben net die gozer in de BWM-reclame die zijn wagen nog even verliefd bekijkt bij het weglopen. Ook als hij thuis voor de deur staat geniet ik van hem (nog even een verliefde blik uit het keukenraam).

Ik weet nog toen de P2 en de P3 actueel waren, het gros van de mensen ook niets snapten van die mismaakte zetpil. Ik had er toen al direct iets mee. En als ik ze nu vergelijk met auto's uit hun tijd (2004 respectievelijk 2009), dan schrik ik van hoe gezapig de normale en meeste premium auto's in die tijd eruit zagen. Toen zogenaamd tijdloos vormgegeven, maar nu zo hopeloos verouderd. En dat heb ik bij de P2 en de P3 nog steeds niet. Dus ja, smaak is heel persoonlijk.

Ed
Prius HSD II Comfort 16 nov 2007 - 23 sep 2011Ocean Blue
Prius HSD III Dynamic 23 sep 2011 Barcelona Red
Prius HSD IV Executive 8 juni 2016 Emotional Red

garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

zo 04 sep, 2016 16:39

Inderdaad is de C-HR erg rijk uitgerust en Toyota is nu eenmaal niet het goedkoopste merk en daar staat wel kwaliteit tegenover. Maar het is eigenlijk een auto die 'niet in mijn budget past' (maar dat hadden jullie al gemerkt) en dat werkt wat frustrerend want ik had gehoopt op max. 30k incl. alles uit te kunnen komen :oops: .
Mocht er over een jaar of 3 à 5 al geen beter alternatief zijn gekomen (vernieuwde Yaris HSD misschien?), dan hoop ik een 2e hands bi-tone in de juiste kleur te kunnen vinden. :wink:

theclansman
Lid
Lid

vr 17 feb, 2017 18:15

Ik heb er vorige week een besteld de premium uitvoering volgens de verkoper gaan de prijzen per 1maart omhoog.

Pieter B
Lid
Lid
Auto: C-HR Premium (zwart dak)

wo 05 apr, 2017 12:08

In Januari een C-HR besteld.
De keuze was lastig omdat ik de Bi-Tone plus mooi vond vanwege het zwarte dak. En mijn vrouw vond hierin de kleuren van het interieur niet mooi.
We kwamen uiteindelijk uit op een Premium waarbij ik het dak en spoiler en spiegelkappen in het zelfde zwart laat spuiten als bij een Bi-Tone plus.
Voordelen, eigenlijk een luxere uitvoering met het uiterlijk van een Bi-Tone Plus.
Zelf vond ik de velgen op de premium ook mooier als op de Bi-Tone.
Na onderhandelen was ik zelfs goedkoper uit, dan wanneer ik een Bi-Tone plus had gekozen.
Volgende week kan ik hem ophalen, kan niet wachten.
Waarschijnlijker de 1e afwijkende Bi-Tone plus, Premium in Nederland.
Ik heb dus een Bi-Premium Plus uitvoering :D :D :D

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Uitrusting & Acc.”

• Informatie