Op welke manier C-HR wassen?

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
Plaats reactie
cascul
Lid
Lid

zo 19 nov, 2017 17:10

Graag hoor ik hoe men de auto wast. Met de hand, wasbox of wasstraat? Wat zijn jullie ervaringen?

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

zo 19 nov, 2017 17:51

Check even dit draadje.

viewtopic.php?f=158&t=10775
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

Remko
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR hybrid premium

wo 22 nov, 2017 19:48

Ik ben nu 3x bij shell de Wetering Utrecht geweest. Lange wasstraat zonder borstels en alleen lappen. Even met een doekje € 0,50 zelf laatste druppels zelf droogmaken en gratis uitzuigen. Perfect!
Huidig: CH-R hybrid premium. Daarvoor: Corolla HB, Corolla GTSI, Corolla sedan, Carina, Avensis sedan, Avensis station, Corolla verso (3x), Verso-s, Auris HB hybrid en Auris TS hybrid.

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive

wo 10 okt, 2018 14:37

Wat mij opvalt bij het koetswerk van de C-HR is dat deze behoorlijk wat moeilijk te bereiken kiertjes heeft waar zich vuil ophoopt. De naad onder de koplampen en onder het ronde Toyota logo zit bij mooi weer vol met dode insecten en die zijn moeilijk te verwijderen. Persoonlijk vind ik dit een ontwerpfout, maar daar koop je weinig voor.

Ik heb gisteren na een tochtje van ong. 1000 km geprobeerd het opgehoopte ongedierte grotendeels met water er tussenuit te spuiten en dat gaat maar deels goed. De restanten heb ik er met een oud kwastje tussenuit gehaald.

Sommige plekje zijn echt slecht te bereiken.
Wat is jullie ervaring met het reinigen van het koetswerk van de C-HR?
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: http://www.john2211.nl

- Prius 2 Standard/Black/2004-2007
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto

Jk1
Lid
Lid
Auto: C-HR bi-tone

wo 10 okt, 2018 19:40

John, bovenstaande klopt precies, toch een kwestie van bij houden en wekelijks wassen. Wat inhoud foamen en na het wassen afspoelen met carpro hydro2 coating en goed na drogen met een auto handdoek die 3 liter water opneemt. Ik moet er ook niet aandenken om een helemaal zwarte c-hr te hebben, een zwart dak is meer dan genoeg :)

CeHaEr
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid

do 11 okt, 2018 19:07

Voor het wassen even met een sprayfles (drukspuit kan ook) met sopje en een zachte kwast rond de auto gaan. Werkt ook goed bij de emblemen en de ´goot´ van de achterklep. Daarna gewoon wassen en alles is weg.

Goede microvezel droogdoek is zeker een aanrader.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

do 11 okt, 2018 19:56

Bij zo'n wasstraat waar je wagen doorheen wordt getrokken en de koets met zemen lappen zachtjes wordt gewreven, worden de kadavers van de auto gespoeld dmv een 'lavabehandeling'.

Het ziet er inderdaad uit als ernstig chemisch vervuild water wat vervolgens op de koets wordt losgelaten, maarrr ... de kadavers zijn inderdaad weg!

Daarna wel weer nieuwe waslaag laten aanbrengen ... :mrgreen:

Edit: volgens de leverancier van het systeem is het vooral een wasprijsverhogend middel: http://www.ace-europe.nl/nl/producten/c ... s-lavaboog :shock:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Jk1
Lid
Lid
Auto: C-HR bi-tone

vr 12 okt, 2018 21:48

Dat lava lees foam moet veel langer inweken dat die 10 sec die je in het filmpje ziet. Om effectief te zijn toch gauw een paar minuten dan lost alle vuil en insecten los en afspoelen en dan pas met een zachte washandschoen en auto shampoo wassen. Nooit met afwasmiddel want dan ben je gelijk je wax laag aan het verwijderen waardoor de insecten nog beter vast plakken aan de lak. Met de juiste middelen is het wassen veel sneller en gemakkelijker en minder kans micro krassen.

ns4
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Bi-Tone+

za 13 okt, 2018 18:30

Voor de kieren waar je met de 'washand' niet bij komt, zoals idd onder de koplampen, gebruik ik een saté-prikker die ik even heb laten weken in water. Voordeel van 't zwarte ornament op onze auto is dat er daardoor wat kieren bij zijn gekomen waar je slecht bij kan... Maar met geduld en water wordt 't toch weer schoon :)
2017-06 C-HR Bi-Tone+ Hydro Blue TRD (not too) Extreme 1:20
2014-06 Auris TS Hybrid Dynamic 1:21
2010-08 Seat Ibiza ST Ecomotive 1:23,5
2002-06 Citroen Xantia Break HDi 1:17
Stad/Provinciaal/Snelweg - 1/99/0%

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Onderhoud”

• Informatie