C-HR

Alles over de C-HR Hybrid dat niet in de andere subfora past. (Berichten m.b.t. Pré-release informatie en discussies kunnen hier ook geplaatst worden)
Plaats reactie
garpsworld
Actief Lid
Actief Lid

wo 01 feb, 2017 22:06

Ik heb dezelfde ervaring.
Heb er even in gezeten in de showroom.
Hij was toch veel groter dan ik had verwacht (ook al is ie maar 5 cm hoger dan m'n Yaris).
Maar de binnenkant is inderdaad erg donker (veel zwart, kleine achterraampjes) en benauwend: alles komt op je af en je krijgt geen ruimtelijk gevoel. Het zal ook wel wennen zijn vermoed ik.
De bi-tone zwart / blauw vond ik erg mooi. Van buiten en binnen een schitterende auto. Maar ik zou er nog niet mee durven rijden :oops: .
Yaris HSD Aspiration; ToyotaTouch & NO-Go; NO-GrillBlocking; NO P&G Afbeelding Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

do 02 feb, 2017 20:29

Die combinatie heb ik dus!! Zo mooi, rijdt zo lekker. Elke dag met een grijns in mijn autootje.
C-HR Hybrid Bitone Plus, blauw

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 feb, 2017 15:38

Na zeer rijp beraad heb ik gekozen om de Goodyear Vector 4 seasons in de maat 235/50 R18 te nemen. Ik kan de winterbanden netjes inruilen bij de dealer. De 235 is breder dan de standaard van 225 maar dat past netjes in de toegestane marges. Geen gedoe meer met wisselen, gemiddeld de beste band in ons dynamische weer en qua kosten scheelt het €2000 in aanschaf velgen en banden en ruim €150 per jaar opslag en bandenwissel.

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

wo 15 feb, 2017 16:03

Ik zit er ook over te denken winterbanden te wisselen voor cross climates. Hoeveel krijg je terug voor de winterbanden en hoe oud zijn ze? Mijne zijn maar een seizoen gebruikt. Ruil je ze in bij de Toyota-dealer? Ik heb ze liggen bij een bandenboer (Profile).
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

wo 15 feb, 2017 16:44

Ze gingen nieuw onder mijn C-HR, dus kleine 2 maanden oud. Fijne banden. Ik heb een afspraak met de toyota dealer dat ik ze kan inruilen. Ik moet €200 bijleggen.

levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur

do 16 feb, 2017 17:10

Yesss,

vanmiddag voor het eerst in het wild een C-HR met gele platen tegengekomen 8)
Was op de A2 na knooppunt Leenderheide ri. Weert, ergens tussen 13:40 en 14:00 uur.
Loop er nog niet echt warm voor. Maar het gewenningsproces is nu echt begonnen :silent:
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+17K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

do 16 feb, 2017 17:51

Wat voor kleur? Dat scheelt zoveel. Ik vind blauw de mooiste... :)

Kate
Lid
Lid

do 16 feb, 2017 18:44

Ik heb er nog steeds geen in het wild gezien. Wel maandag een demo auto zien rijden. En die van Zap natuurlijk :D
Maar ik ben wel benieuwd naar de dode hoek ervaringen van de nu doorgewinterde CHR rijders.
Ik maak me toch wel een beetje zorgen......
nog 2 maanden wachten.... :?
vanaf april 2017 C-HR Premium Havanna Brown

Franskramer
Lid
Lid

do 16 feb, 2017 18:55

Sinds december rij ik nu de C-HR. Ik vind dat dode hoek gedoe overdreven. Ik heb bij deze beter zicht dan bij mijn vorige (Renault megane station).
Als je stilstaat en iemand (voetganger/fietser) staat ook stil precies ter hoogte van de stijl, ja dan zie je hem niet. Maar in de praktijk rij je (evt rustig als je moet afslaan) of loopt/fietst de voetganger/fietser waardoor hij nooit in de dode hoek blijft. En als je de Premium hebt gaat er ook nog eens een lampje branden als hij dicht bij je auto is.
Als je in de showroom in de auto gaat zitten en gefocused bent op die dode hoek, dan is ie er ook want je staat stil. In de praktijk dus geen last van. Ik in ieder geval niet.
--------------
C-HR Hybrid Premium pearlewhite 2016-
Aygo 2011-
Prius 2 2006-2014
Overige: Renault Megane Estate, Nissan Almera Tino, Daewoo Tacuma, Volvo 940, VW T3, Renault Laguna, Peugeot 405 SRi, Opel Vectra, VW Jetta, Mitsubishi

levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur

do 16 feb, 2017 19:28

@ navigare

uit het blote hoofd iets zilverkleurig achtigs, had eigenlijk meer oog voor alle hoeken en vlakken.
Moet ff het geheugenkaartje uit m'n dashcam pulleken en kijken of ik er een duidelijke still kan uitpikken.
2B continued dus ....
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+17K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

do 16 feb, 2017 21:16

Die dode hoek wordt steeds kleiner. Ik heb ook de BSM, maar ik weet nu ook hoe ik naar rechtsachter moet kijken. En al die bestelautootjes en busjes hebben helemaal geen zicht en die redden het ook en hebben geen BSM.

Kate
Lid
Lid

do 16 feb, 2017 22:01

bedankt voor de reacties, ja, busjes zien helemaal niks.
kan niet wachten! gewoon nog n boekje gehaald bij de dealer om een smoesje te hebben om binnen te lopen, duurt wel lang hoor 4 maanden.....pffffff
Zap heeft een ash grey....of was de wilde lichter? kan best dat hij daar bij Leenderheide gereden heeft!
vanaf april 2017 C-HR Premium Havanna Brown

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

vr 17 feb, 2017 6:58

Navigare schreef:
Die dode hoek wordt steeds kleiner. Ik heb ook de BSM, maar ik weet nu ook hoe ik naar rechtsachter moet kijken. En al die bestelautootjes en busjes hebben helemaal geen zicht en die redden het ook en hebben geen BSM.
En dus zullen daar relatief veel dode hoek ongelukken mee gebeuren... het is niet voor niets als hulpmiddel ontwikkeld.

Kijk maar eens op een dag goed rond in het verkeer: hoe vaak zie je situaties nét goed gaan? Ongetwijfeld kan dit stukje techniek dagelijks ongevallen voorkomen.
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Parrot MKi9200

willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 17 feb, 2017 13:52

breinonline schreef:
vr 17 feb, 2017 6:58
vraag eens aan een ervaren chauffeur wat zijn voorkeur heeft qua verkeersveiligheid, een gesloten busje of eentje met een flinke ruit in de rechter zijkant. Ik denk het antwoord te weten.
Als je wil weten hoe het is om rechts naast je auto een beperkt zicht te hebben, is achter het stuur een ritje met daarin 3 rotondes in een vrachtwagen binnen de bebouwde kom voldoende denk ik.
Navigare schreef:
En dus zullen daar relatief veel dode hoek ongelukken mee gebeuren... het is niet voor niets als hulpmiddel ontwikkeld.
Kijk maar eens op een dag goed rond in het verkeer: hoe vaak zie je situaties nét goed gaan? Ongetwijfeld kan dit stukje techniek dagelijks ongevallen voorkomen.
Als het kan lijkt mij het aanpakken bij de bron te prefereren .
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

zap
Lid
Lid

vr 17 feb, 2017 18:06

Van de week niet gereden bij Leenderheide.

Dode hoek is zeker aanwezig. Bij elke auto. De Commotie rond de CHR en dode hoek is zeker overdreven. Goed kijken moet elke chauffeur. Als er nu ramen zijn of niet, en inderdaad, een vrachtwagenchauffeur heeft een grotere dode hoek dan een personenauto. Maar eerstgenoemde heeft meer spiegels en dient daar ook gebruik van te maken.
Nu ik een kleine 2000 km op de teller heb staan kan ik alleen maar zeggen dat ik er geen last van heb en nog niet verrast ben in een verkeerssituatie waarbij ik iets over het hoofd zag.
Elke auto is anders, daar is de CHR geen uitzondering in. Ik moet in deze auto iets anders kijken dan m'n andere auto's, maar welk auto heeft dat niet.
vanaf 21 januari 2017 Toyota C-HR, Premium Hybrid, ash gray.

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Overige zaken”

• Informatie