Toyota verzekering

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
AdV
Lid
Lid
Auto: Corolla HB 1.8 Hybride

za 20 jul, 2019 18:51

Weet niet of dit wel de juiste plek is maar ik heb de volgende vraag, heeft iemand positieve of negatieve ervaring met de autoverzekering van Toyota. Mijn eerst indruk is dat de voorwaarden goed zijn voor een redelijke prijs
3x Corolla, 1x Carina, 1x Tercel, 2x Starlet, 2 x Auris
Nu Corolla 1.8 HB Hybride Executive Bi-Tone Precious Silver

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

za 20 jul, 2019 19:31

Ik heb een Inshared autoverzekering voor mijn C-HR Hybrid, omdat die goedkoper is en ook geen speciale eisen stelt t.a.v. extra beveiligingen.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

niek
Lid
Lid

za 20 jul, 2019 20:22

Ik zit bij Promovendum, het begon enkele jaren met heel aantrekkelijke premie, maar gaandeweg is die stilletjes aantoch flink gestegen. Om de zoveel tijd moet je weer eens rondkijken in verzekeringsland is mijn ervaring. Zal InShared ook eens 'opzoeken'.
Prius 2 silver grey 2006 (-2010)
Prius 3 astral black 2010 (-2010)
Prius 2 ash grey 2007 (2010-2016)
Prius 3 silver grey solar 2012 (2016- 2019)
Prius 4 pearl white 2016 (2019 - heden)

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

za 20 jul, 2019 20:36

Wat is redelijk de premie is vrij hoog.
In principe bij een schade wordt door de dealer alles
geregeld nadat de schade aan de verzekering is gemeld.
Ruilauto en als de auto weer hersteld is dan kan je hem ophalen.
Echt bijzonder is dat niet want bij de meeste andere verzekeringen gaat hij rechtstreeks
naar een schadebedrijf.

3 jaar Nieuwwaarde (Cataloguswaarde): De prijs van de verzekerde
auto zoals deze vermeld is in de laatst bekende prijslijst van de
fabrikant/importeur. Wij houden rekening met het model, type,
de uitvoering en opties die er vanaf de fabriek al op zitten.

Catalogusprijs € 37.675,00 incl. btw
85,00% korting
5.000 - 20.000 km
Privé
jaarpremie: € 898,98 inc rechtsbijstand plus € 40

Catalogusprijs € 37.675,00 incl. btw

Begin mei schade van 2600 gehad (doorrijder). Verder goed afgehandeld door verzekering tot nu toe (maar niet beter in vergelijking met andere verzekeringen).
Voor wat betreft het herstel van de schade was de eindcontrole van de dealer niet echt goed te noemen (andere dealer kan veel beter zijn)

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

zo 21 jul, 2019 11:02

InShared is inderdaad goedkoop, maar ik kon mijn auto er niet verzekeren... Catalogusprijs te hoog. Ondanks de extra beveiligingen!
Nu via SNS een goede en redelijk betaalbare verzekering kunnen afsluiten op basis van de dubbele startonderbreker en aanvullende Bearlock.
Jaarpremie € 1.025,00 met 72,5% korting, 3 jaar nieuwwaarde en inzittenden o.b.v. 25.000km. Verzekerd bedrag € 52.000,00.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

DaFrenk
Lid
Lid
Auto: Corolla Touring Sports 1.8

zo 21 jul, 2019 11:26

Ik sta voor dezelfde keuze, ik kan m'n Corolla TS volgende week ophalen en heb ook het aanbod van Toyota's verzekering gekregen.

De polisvoorwaarden zijn inderdaad vrij gunstig; hoewel je voor de 5 jaar nieuwwaardegarantie natuurlijk ook 5 jaar verzekerd bij hun moet blijven. Dat is in hedendaagse verzekeringslandschap niet echt realistisch. Ik ben al diverse keren geswitched. Inshared en AllSecur komen voor mij de goedkoopste uit de bus; beiden hebben ze dezelde schadeherstelbedrijven maar ik heb geen goed gevoel bij deze goedkopere verzekeringen. Ik denk dat de reclames van AllSecur een zure smaak hebben achter gelaten voor mij.

FBTO komt qua prijs vrij dichtbij Toyota's maar is toch nog goedkoper en daar ben ik nu ook verzekerd. Ze hebben een contract met mijn Toyota dealer als schadeherstelbedrijf dus ik ga er vanuit dezelfde behandeling te krijgen daar. Hoewel, in ieder geval voor mijn regio, hetzelfde bedrijf de schade zal repareren als Inshared, AllSecur, Toyota (Bovemij) én FBTO... dus tja. Blijft allemaal één pot nat haha.

AdV
Lid
Lid

zo 21 jul, 2019 12:25

DaFrenk schreef:
zo 21 jul, 2019 11:26
Ik sta voor dezelfde keuze, ik kan m'n Corolla TS volgende week ophalen en heb ook het aanbod van Toyota's verzekering gekregen.

De polisvoorwaarden zijn inderdaad vrij gunstig; hoewel je voor de 5 jaar nieuwwaardegarantie natuurlijk ook 5 jaar verzekerd bij hun moet blijven. Dat is in hedendaagse verzekeringslandschap niet echt realistisch. Ik ben al diverse keren geswitched. Inshared en AllSecur komen voor mij de goedkoopste uit de bus; beiden hebben ze dezelde schadeherstelbedrijven maar ik heb geen goed gevoel bij deze goedkopere verzekeringen. Ik denk dat de reclames van AllSecur een zure smaak hebben achter gelaten voor mij.
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de Bovag autoverzekering goedkoper is. Als ik het snel doorlees ook de zelfde voorwaarden heeft als Toyota en de zelfde maatschappij als waar Toyota het heeft uitbesteed :)

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 21 jul, 2019 13:54

Het verschil is Aanschafwaarde/Nieuwwaarde

Bovag
Aanschafwaarde: Dit is het bedrag dat voor uw auto is betaald,
zoals vermeld op uw aankoopnota.

Toyota
Nieuwwaarde (Cataloguswaarde): De prijs van de verzekerde
de uitvoering en opties die er vanaf de fabriek al op zitten

DaFrenk
Lid
Lid

ma 22 jul, 2019 11:25

holyhead schreef:
Het verschil is Aanschafwaarde/Nieuwwaarde

Bovag
Aanschafwaarde: Dit is het bedrag dat voor uw auto is betaald,
zoals vermeld op uw aankoopnota.

Toyota
Nieuwwaarde (Cataloguswaarde): De prijs van de verzekerde
de uitvoering en opties die er vanaf de fabriek al op zitten
Dat is inderdaad een belangrijk verschil. Als ik het goed begrijp kijken zij bij aanschafwaarde naar wat je onderaan de streep hebt betaald. Als dat inclusief inruilkorting was, dan blijf je met een flink restbedrag zitten. Alleen dat is mij niet helemaal duidelijk. Je moet hun een factuur en/of bankafschrift overleggen.

Voor de paar euro meer kies ik dan liever voor de Toyota polis. Op z'n minst voor de eerste paar jaar.

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 22 jul, 2019 12:15

Ook als je geen inruilkorting hebt dan is na bijvoorbeeld 2 jaar als de auto gestolen/total loss is een auto dan altijd duurder dan 2 jaar daarvoor. Is ook de reden dat ik voor Toyota verzekering hebt gekozen. Er zijn nog meer verzekeringen die ook de nieuwwaarde betalen.

Sjaak H
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 22 jul, 2019 12:53

Ik vergelijk regelmatig mijn auto en woningverzekering bij https://www.independer.nl/ momenteel zit ik bij InShared.
Prius BE 2006
Prius Executive solar roof 2009
Prius Business Dynamics solar roof 2012
Prius Executive plug-in 2012

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

ma 22 jul, 2019 15:17

Nieuwwaarde is bij de meeste verzekering nu wel gemeengoed.
Dit geldt uiteraard alleen voor nieuw aangeschafte auto's.
Aanschafwaarde is gebruikelijk voor occasions. Het bedrag dat maximaal uitgekeerd wordt is het bedrag dat op de aankoopbon staat achter de betreffende auto. Inruil en/of aanbetalingen spelen hierbij geen rol.
Het is zuiver de aankoopwaarde van de auto.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

AdV
Lid
Lid

ma 22 jul, 2019 15:33

holyhead schreef:
Dat is inderdaad een belangrijk verschil. Als ik het goed begrijp kijken zij bij aanschafwaarde naar wat je onderaan de streep hebt betaald. Als dat inclusief inruilkorting was, dan blijf je met een flink restbedrag zitten. Alleen dat is mij niet helemaal duidelijk. Je moet hun een factuur en/of bankafschrift overleggen.

Voor de paar euro meer kies ik dan liever voor de Toyota polis. Op z'n minst voor de eerste paar jaar.
De inruilprijs zal er echt niet worden afgetrokken uiteindelijk is het een sommatie en een onderdeel van de betaling. Ook worden naar mijn idee auto's niet echt veel duurder heb het idee dat na een tijdje de prijzen zelfs wat zakken en als ze duurder worden zal het niet om schokkende bedragen gaan.

De prijs van de verzekerde auto zoals deze vermeld is in de laatst bekende prijslijst van de fabrikant/importeur. Wij houden rekening met het model, type, de uitvoering en opties die er vanaf de fabriek al op zitten.

Deze omschrijving kan je ook je gedachten over hebben, als er veel veranderingen en of standaard opties bij zijn gekomen heeft dit dan consequenties op het bedrag. Want dan hoef je regel 2 er toch niet bij te zetten "Wij houden rekening ................"

Verzekering maatschappijen pfff . Als de zon schijnt krijg je een paraplu van ze maar als het gaat regenen moeten ze hem weer terug hebben. ;-)

DaFrenk
Lid
Lid

ma 22 jul, 2019 16:54

AdV schreef:

De prijs van de verzekerde auto zoals deze vermeld is in de laatst bekende prijslijst van de fabrikant/importeur. Wij houden rekening met het model, type, de uitvoering en opties die er vanaf de fabriek al op zitten.

Deze omschrijving kan je ook je gedachten over hebben, als er veel veranderingen en of standaard opties bij zijn gekomen heeft dit dan consequenties op het bedrag. Want dan hoef je regel 2 er toch niet bij te zetten "Wij houden rekening ................"

Verzekering maatschappijen pfff . Als de zon schijnt krijg je een paraplu van ze maar als het gaat regenen moeten ze hem weer terug hebben. ;-)
Ik lees dit als dat ze kijken naar de opties die je op de verzekerde auto hebt en dat ze dan kijken naar het meest vergelijkbare model die ze nu op de prijslijst hebben staan.

Stel je hebt nu een Style maar over een paar jaar is die vervangen door een andere editie met misschien niet 100% dezelfde opties maar wel vergelijkbare prijs; dan vergoeden ze die.

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 22 jul, 2019 20:48

AdV schreef:

Dat was vroeger zo. Tegenwoordig geven ze die paraplu niet, want die heb je zelf al. Maar als het regent willen ze hem wel terug hebben.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”

• Informatie