Storingslampjes beginnen te branden

De technische aspecten van het Prius 2 concept, de aandrijving, verbrandingsmotor, elektromotoren, computersysteem, etc.
poncho
Lid
Lid

wo 16 aug, 2017 19:43

Net klaar met boodschappen, kids in de auto en starten en plots beginnen er 3 lampen te branden, uitroepteken, abs teken en vsc teken. Allen in het geel. Wat kan dit zijn, iemand een idee? BVD
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

wo 16 aug, 2017 20:45

Het jongewoudlopershandboekvoordeprius zegt hierover het volgende:

"When the “ABS” warning light is on (and the brake system warning light is off), the anti−lock brake system does not operate, but the brake system still operates conventionally.
When the “ABS” warning light is on (and the brake system warning light is off), the anti−lock brake system does not operate but the brake assist system still operates.
In this case, the wheels could lock up during a sudden braking or braking on slippery road surfaces."

"(k) “VSC” warning light. This light warns that there is a problem somewhere in the vehicle stability control system.
The light will come on when the “IG−ON” mode is enabled and will go off after the “READY” light comes on.
If the light comes on while driving, the system does not work. However, as conventional braking operates when applied, there is no problem to continue your driving."

Het uitroepteken betekent dat er kennelijk een probleem is.

Het handboek geeft verder aan dat je met de wagen nog wel kunt rijden maar wel een bezoekje aan de dealer moet afleggen.
Lijkt me een goed idee! Mogelijk is er een zekering die deze systemen beveiligt naar de vaantjes.
Laatst gewijzigd door Frank2b op wo 16 aug, 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 16 aug, 2017 20:47

Allereerst de 12V accu doormeten (terwijl deze los van de auto is).
Als deze te weinig spanning kan leveren (door ouderdom) kunnen er foutmeldingen verschijnen.

Ben je wel thuisgekomen?
En kwam het probleem na een rit (accu opgeladen) meteen weer terug?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 256.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

poncho
Lid
Lid

wo 16 aug, 2017 21:20

Hallo Johan. Na een stop van 1,5 uur zijn we naar huis gereden en gingen de lampjes eventjes uit, na 1 minuut kwamen ze weer terug en zijn ze ook niet meer verdwenen. Ik denk morgen maar ff na de garage en kijken wat het is. Verstandig om naar merkloze garage te gaan, waar ze ook de onderhoud doe van de Prius of naar Toyota dealer gaan, voor mij dan in Groningen

Ronasdijk
Lid
Lid

do 17 aug, 2017 8:19

Heb hetzelfde gehad; bij mij was het de 12v-accu (die rechts achterin de kofferbak zit). ik had de orginele nog; op dat moment zo'n 11 jaar oud. Dus dan is het niet vreemd dat hij slechter wordt. Hopelijk is het euvel bij jou ook snel verholpen.
Prius II 2006 - Tech uitvoering

poncho
Lid
Lid

do 17 aug, 2017 12:31

net heen geweest en bleek vermoedelijk vuil op een sensor te hebben gezeten bij het rechterwiel. Als het weer gebeurde wordt er een nieuwe sensor geplaatst.
Alvast bedankt voor alle reacties.

lexter
Lid
Lid

do 24 aug, 2017 22:18

Hetzelfde heb ik nu ook bij mijn prius. Alle betreffende lampjes gaan branden en veel gepiep piep ( VSC remolie en Abs)
Foutmelding in systeem gaf laag voltage aan. Dus accu vervangen. Gaat een weekje goed.
Nu ben ik op vakantie en het probleem komt terug. Als gevolg geen remdruk!
Best gevaarlijk hier in Duitsland met al die haarspeldbochten. Na uit en aanzetten, is het probleem weer weg. Ik he er geen prettig gevoel bij op dit moment. Ik moet ook nog weer teug naar Nederland. Misschien hier maar eens een dealer opzoeken.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 24 aug, 2017 22:33

Ja zou ik even laten uitlezen inderdaad. Voorzichtig aan!
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

prinsreinier
Lid
Lid

ma 28 aug, 2017 12:04

Ik heb een eenvoudig uitleesapparaatje. Zou die in een situatie als deze helderheid kunnen verschaffen? Het betreffende apparaat geeft uitsluitend P-codes.

Ik heb dat ding ooit aangeschaft (€50,-) aangezien uitlezen bij Toyota €40,- kostte. Destijds laten uitlezen bleek de LMM vervuild. Die zou zijn schoongemaakt. Week later weer lampje aan..toen heb ik dat apparaat maar gekocht en bleek hetzelfde euvel. LMM zat gewoon onder de bagger...die dealer kom ik dus niet meer...
Prius II Business Edition (2006)
Prius III Plug-In Executive (2012)

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 28 aug, 2017 12:12

Heb je een foto van "dat ding" ?

Lijkt mij wel een handige tool.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

lexter
Lid
Lid

ma 28 aug, 2017 22:53

Wat bedoel je met LLM?

quattrootje
Actief Lid
Actief Lid

ma 28 aug, 2017 22:56

LMM = lucht massa meter.
e-car: P3 PIP Executive Pearl White (dec. 2013)
e-bike: Trek Dublin Rich Black (jan. 2014)

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 28 aug, 2017 23:05

@Lexter: Hoe is het nu verder gegaan met de afhandeling van de storing?

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

lexter
Lid
Lid

di 29 aug, 2017 20:55

De storing heeft zich nog niet weer voorgedaan tot nog toe.
Ik heb hier in de buurt een aantal dealers gezocht, maar eentje met een goede review mist een beetje. Vooral juiste kennis en service ontbreekt er veel aan. Maar de dealer met de beste review zit in Pforzheim en die zit dan ook veel verder uit de buurt . Ongeveer een anderhalf uur. Maar als ik tijd vrij kan maken wil ik er nog wel even naar toe. Als dan weer blijkt dat de accuspanning te laag is, ben ik nog net zo ver van huis.... :(

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur

wo 30 aug, 2017 8:13

Het maakt een groot verschil of je een monteur treft met kennis van zaken inderdaad....

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Techniek”

• Informatie