Ik word gek van het gerammel

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
janskoosje
Lid/donateur
Lid/donateur

za 27 feb, 2016 2:20

Dat zoemende, ik ervoer dat als vibreren bij een bepaald toerental had ik ook aan de rechterzijde. Op de duitse " Priusfreunde.de " las ik ook iets over dat probleem.
De oplossing was heel simpel, vanaf de ruitensproeiervloeistoftank loopt het slangetje welke naar de sproeiers gaat vlak langs het rechter spatbord.
Bij koud weer is dat slangetje stug, en bij het gasgeven trilt het slangetje tegen het spatbord aan. Op dat punt maak je een stukje schuimrubber om het slangetje
vast met 2 bendelbandjes. Ik heb daarvoor een stukje cv isolatie van 10 cm gebruikt. Ik heb het geluid daarna nog nooit weer gehoord. Succes!

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

za 27 feb, 2016 6:54

Verdorie... is dat het? Ga ik meteen proberen van de week. Ik merkte ook bij gasgeven een resonantie die ik niet thuis kon brengen. Verder zijn de overige rammeltjes van tijd tot tijd ook hoorbaar bij mij.
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Parrot MKi9200

mloes002
Actief Lid
Actief Lid

za 27 feb, 2016 8:02

In de winter kraakt t ook meer dan in de zomer. Vlak bij m'n huis een uitrijconstructie dan kreunen de veren behoorlijk in de winter. M'n dashboard valt mee. Er rammelt af en toe wat dan duw ik er eens tegen aan en dan houd t weer op. Ik kan echt niet tegen rammels en geluidjes dus de p2 is dan toch minder erg. Zelfs op de klinkers bij ons in de straat rammelt de v40 ook. En die piept van de wind heel irritant bij meer dan 100 km per uur en dat zit aan de bestuurders kant aan het linkeroor. M'n vriend hoort minder goed dus er gebeurt niets mee. (Zijn auto) dus zo heeft elke auto wel wat ben ik bang. Maar als ik ooit een p3 zou kopen moet ik hier goed op letten dus...
Using Tapatalk

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 3 Exec. Pearl White

za 27 feb, 2016 10:34

Olaf schreef:En trek je overigens niks aan van mensen die straks reageren "dat hun Prius helemaaaaal niet rammelt of kraakt". Daar heb je totaal niets aan.
Rammels en kraken zullen wellicht door iedereen, even vaak en hard gehoord worden, een objectief gegeven.
De beleving ervan zal door een ieder verschillend ervaren worden, een subjectief gegeven.
In Hoofddorp wonen mensen, die zich mateloos ergeren aan vliegtuigen, en mensen die schouderophalend door het leven gaan.
Beide groepen hebben het gelijk aan hun zijde, maar zullen elkaar misschien zelfs niet begrijpen.
Gelukkig hebben wij dan een forum, waarbij de 'gelijkgestemden' elkaar tips kunnen geven om gekraak te verminderen.

Mijn subjectieve beleving toen ik van de P2 naar P3 overstapte.
...'wat een flutding, dat slappe afdekzeiltje boven de bagageruimte, dat was in de P2 toch veel beter'...
Nu, een paar jaar verder, verbaas ik me dat in de P2 dat 'zware' ding werd gemonteerd.

Frans
Prius 2 - Robijnrood.
Uiterst tevreden over de Prii. Afbeelding

hamocidal
Lid
Lid

zo 28 feb, 2016 17:38

RobTP09 schreef:
hamocidal schreef:
- Bij het optrekken hoor je (afhankelijk van de toerental) een zoemende gerammel bij de passegierstzijde, ter hoogte van de dashboard. Lijkt of het de dashboard is, maar is het niet.
Deze heb ik ook, sinds een tijdje....heb nog niet gezocht maar ergert mij ook knap, ben sowieso allergisch voor rammeltjes en kraakjes in een auto... Als je weet waar het vandaan komt hoor ik het graag, als ik er achter ben hoor je 't hier wel.
Deze heb ik gevonden. De bevestiging van de voorpaneel is ondegelijk.
Zie hier oplossing.

https://www.youtube.com/watch?v=Qje35t01orA

hamocidal
Lid
Lid

zo 28 feb, 2016 17:40

Ik rijd wel eens in de E klasse van mijn vader (2015 model). Als ik dan weer in de prius stap wordt ik koekwous :p. Het is een hele betrouwbare auto schijnt, maar iets meer aandacht voor afwerking en interieur had wel gemogen.

ferri
Lid
Lid

di 01 mar, 2016 21:03

daar is een mooie handleiding voor, vanuit Toyota (08231-00801), werkt zeer goed kan ik beamen.
Kan alleen geen PDF plaatsen dus kan het niet met je delen, of weet iemand hoe dat moet?

rongoos
Lid
Lid
Auto: Prius 3

ma 10 apr, 2017 22:52

leuk topic dit. Ik ga overmorgen mijn prius 3 halen en ook ik heb voornamelijk geasfalteerde wegen gereden met de proefrit.
Dus dat wordt nog een beetje spannend dan, heb ik een rammelbak of niet :? woensdag weten we het

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur

di 11 apr, 2017 9:55

ferri schreef:
di 01 mar, 2016 21:03
daar is een mooie handleiding voor, vanuit Toyota (08231-00801), werkt zeer goed kan ik beamen.
Kan alleen geen PDF plaatsen dus kan het niet met je delen, of weet iemand hoe dat moet?
Bedoel je deze? Die staat op ons forum: viewtopic.php?f=1&t=9949
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >110.000 km

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie