P3 ruikt muf

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

vr 28 mar, 2014 18:37

Arjan schreef:TS was waarschijnlijk niet opzoek naar een antwoord/oplossing, aangezien hij 16 juni 2012 het laatst online is geweest...
Dan hebben we te maken met een hoax. Maar ach, we hebben met velen nagedacht over wat het probleem had kunnen zijn en hoe dat opgelost had kunnen worden.

Onder 'muf ruimen' vallen ook wolken van scheten te rangschikken en daartegen heb ik onlangs een middeltje ontdekt: karweizaad aan het eten toevoegen. Voor wie het originele recept kent van de 'Wiener Saftgoulasch' weer dat daar heel wat Kümmel in hoort en dat is karweizaad. De binding van deze goulash ontstaat door de vele uien die met het vlees en paprika enkele uren moeten meetrekken. Scheetkruit volop in dat recept, maar je hebt nergens last van. wie het recept wil hebben, stuurt me maar een mailtje.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Tom

di 02 sep, 2014 12:19

deethan schreef:Ach, wie weet doet iemand anders er zijn voordeel mee.
Laat dat mij dan maar zijn :D.

Een paar weken geleden ben ik door een wasstraat gegaan waar het water niet bepaald fris rook. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar blij werd ik er niet van. Sindsdien heb ik dus stank in de auto zodra ik de airco uitzet. Met airco aan is er geen probleem.. Het probleem lijkt langzaam aan minder te worden, maar als het deze lijn blijft volgen heb ik er nog weken/maanden last van.

Dus:
Stnkend water wasstraat :arrow: stank in de auto met airco uit. Iemand een idee? (behalve airco aan/verzameling kerstboompjes/enz..)

priusmobiel

di 02 sep, 2014 13:02

Tom schreef: Stinkend water wasstraat
Er zijn wasstraten waar het water wordt opgevangen voor hergebruik. Overigens prima, maar....soms is er iets met de opslag waardoor het onprettig kan gaan ruiken. (heb ik gehoord)

Tom

di 02 sep, 2014 13:43

Er staat zo'n groot watervat naast met een zeil eroverheen gespannen.

Maar.. Net weer gereden, en geen stank. (Gisteren nog wel)
Ook met de airco aan wederom geen geur. Bij het uitzetten van de airco was het toch weer te ruiken :?.

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Prius 3 dynamic

di 02 sep, 2014 16:40

Hoi Tom, ik heb dat in het verleden wel eens gehad met een papieren interieurfilter. Dat heb ik toen acuut vervangen door een koolstoffilter.
Wat ik nu wel standaard doe, is de de ventilatie op "off " zetten als ik door de wasstraat ga, dan zuigt ie geen vochtige lucht aan. Ik weet niet of je dat ook gedaan hebt?
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >140.000 km

Tom

di 02 sep, 2014 17:04

Ik zet hem sindsdien op recirculatie, dat geeft hetzelfde effect neem ik aan. De kans bestaat dus dat 'de geur' in het filter is getrokken? Of dat het filter lang vochtig blijft met eenzelfde geur tot gevolg?

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur

di 02 sep, 2014 17:11

Misschien het filter er even uithalen en morgen een half uur in de zon leggen? Anders gewoon vervangen denk ik.
Ruim 100.000 km met een Prius 3 Aspiration 2009 nu een Prius 3 Dynamic 2010 >140.000 km

Tom

di 02 sep, 2014 19:10

Beide oplossingen zijn prima, ik ga het maar eens doen :).

Tom

di 02 sep, 2014 19:36

Net het filter eruit gehaald, deze was droog en rook nergens naar. Voor de volledigheid het ding met de compressor schoongeblazen en vervolgens ingespoten met een restje Hugo Boss wat ik nog ergens had staan. Het zal dus afwachten zijn hoe snel het minder wordt, en of het parfum op het filter beter zijn werk doet dan de kerstboompjes tot nu toe :wink:.

ajm
Lid/donateur
Lid/donateur

di 02 sep, 2014 19:46

Het UV in zonlicht doodt bacterien en schimmels, vandaar mijn suggestie. Maar het ruikt nu waarschijnlijk wel lekker.

Tom

di 02 sep, 2014 20:15

Ah zo.. Maar hij ruikt niet, dan zal de geur daar ook niet vandaan komen. Anders kan ik hem altijd nog even onder de zonnebank leggen 8).
Hij zit nu alweer in de auto, wel iets om aan te denken een volgende keer. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie