uitgangen navi.

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Tom

wo 13 aug, 2014 21:09

:? Welke witte stekker?

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 aug, 2014 21:50

Van de kabelboom gaat een stekker je deur in, op dat rubber. Daar zie je alle draden zitten.
Het lijkt me makkelijker het daar af te tappen ipv de mantel open te snijden, links zwart geel toch? Rechts rood wit?

Tom

wo 13 aug, 2014 22:20

Rechts rood wit inderdaad, links weet ik niet zo. Alle stekkers zijn anders. De ene moet je indrukken, de andere eerst schuiven, sommige moet je omhoog tillen.. Dat is even kijken hoe het zit. Het mag/moet niet teveel kracht kosten in ieder geval.

Ben even naar de auto gelopen, je bedoelt het rubber wat tussen de deur en de carrosserie zit? Ik zie (in het donker, dat wel) geen stekker daar.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 aug, 2014 22:39

Klopt dat rubber, en als je het paneel aan de binnenkant er af Haalt zit daar een stekker met een hoop draden wat de deur in gaat. Ik zie wel 2 soort haakjes ofzo wat je met een schroevendraaier omhoog of omlaag kan drukken, maar het gaat niet los.

Tom

wo 13 aug, 2014 22:52

Deurpaneel of middenpaneel? Waarom wil je de stekker los hebben? Kun je er zo niet bij als je de draden ziet zitten?

Tom

wo 13 aug, 2014 22:59

En als je even een foto post van de stekker dan gaat dat ook wat makkelijker :wink:.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

wo 13 aug, 2014 23:06

Haha ja, zal het morgen weer los Halen en een foto maken.
Jij hebt de Kabel gewoon open gemaakt?

Tom

wo 13 aug, 2014 23:26

Zo'n 20 - 30cm van de vloer af heb ik de aansluiting gemaakt. Daar moest een klein stukje mantel voor weg. Dit is makkelijk en veilig te doen omdat je kunt zien wat je doet. De draden zijn namelijk al zichtbaar. Dat heb je bij de mantel op jouw foto niet. Ook heb je daar te weinig ruimte. Vanaf de deur is ook een optie, maar niets makkelijker. De draden van de convertor zijn dan ook waarschijnlijk te kort en moeten dus verlengd worden. Opzich geen probleem, maar als het verder niet makkelijker is heb je er alleen maar een stap extra mee.

Meestal maak ik wel foto's van dingen die ik doe, jammer genoeg heb ik dat hierbij niet gedaan. In totaal heb ik er zo'n 1,5 á 2 uur over gedaan, van start tot finish. De extra 12v aansluiting had ik al gemaakt voor mijn dashcam dus daar kon ik de remote mooi op aansluiten. Denk je dat je de sub er niet snel uit hoeft te halen dan kun je hem ook gewoon op de + van de 12v solderen. (je kunt altijd nog de kant van de versterker afplakken als hij los moet)

Ik heb een stukje antislip onder de sub gelegd en hij is nog niet verschoven. Bij mijn andere auto's haalde ik altijd de sub uit de behuizing en schroefde de kist dan vast op de laadvloer. Dat is bij deze auto niet praktisch.. Maar dat is van latere zorg :). Weet ook niet wat/hoe je het gaat plaatsen?

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

do 14 aug, 2014 10:50

Ik wilde de stekker los halen omdat daar de draden al zichtbaar zijn, verder zit het langs het middenpaneel vast en in een mantel, ik kan die ook openmaken maar bij de stekker leek mij mooier. Zal vanmiddag een foto maken.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

do 14 aug, 2014 18:24

Dit zijn de fotos, ik kan ze alleen niet in goed formaat posten. Te groot voor dit forum.

Snap je wat ik bedoel?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Tom

do 14 aug, 2014 19:55

Ik snap m :wink:. Ik heb het onderste zwarte clipje doorgeknipt en een stukje mantel gestript. Die stekker is echt even op verschillende manieren proberen, lijkt mij dat je wat er aan de linkerkant zit naar links moet drukken (onderste foto).. Maar dat is puur op zicht nu. Je kunt ook de mantel bij de stekker wat terughalen/insnijden als je het prettiger vind om daar te beginnen. Van onderaf werken is in principe hetzelfde.

Tom

do 14 aug, 2014 20:04

ter verduidelijking.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

zuko89
Actief Lid
Actief Lid

do 14 aug, 2014 20:17

Daar krijg ik helemAal geen beweging in, boven en onder wel maar gebeurd alsnog niks. Ik kijk wel even
.

Tom

do 14 aug, 2014 20:41

Kan ook zijn dat je hem (er langs op) in moet drukken, is ook iets om te proberen..

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie