Automatische stand interieurventilator

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
Gesloten
Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

ma 27 okt, 2014 12:04

Wat me een beetje stoort is dat zodra de motor warm is, de automatisch stand van de ventilator niet lager dan 2 streepjes gaat. Als je rijdt is dat niet zo'n probleem, maar als je stil staat (en het verder dus ook stil is), dan hoort het bijna alsof er een storm woedt. Dan zet ik de ventilator vaak met de hand op de laagste stand, maar dan moet je weer niet vergeten weer op auto te drukken.
Ik heb ook niet de indruk dat het nodig is om temperatuur te houden.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Is er een modificatie dat de ventilator ook in de automatische stand minder dan 2 streepjes kan blazen?
Ik rij (met dit weer) met de airco uit en altijd in ECO stand, maar naar ik begrijp doet dat alleen wat voor de maximale ventilatorsnelheid (en de airco).
Laatst gewijzigd door Maarten op ma 27 okt, 2014 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

ma 27 okt, 2014 12:57

Yep, stoort mij ook :wink: Moet donderdag voor de 90000-beurt, dan vraag ik ernaar bij de dealer.
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

chr
Actief Lid
Actief Lid

ma 27 okt, 2014 13:35

Ik heb hem anders ook uit zichzelf wel op 1 streepje zien staan.
Prius III, 2009 Afbeelding

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

ma 27 okt, 2014 16:52

geen idee, bij ons staat vrijwel altijd muziek aan
PIP aug 2012 executive arctic blue

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

ma 27 okt, 2014 18:12

chr schreef:Ik heb hem anders ook uit zichzelf wel op 1 streepje zien staan.
Je hebt gelijk, 1 streepje komt ook voor. Maar dan nog gaat hij zachter als ik hem met de hand zachter zet. Het ene streepje blijft dan wel staan. Typisch is ook dat als ik hem met de hand op 2 streepjes zet en dan op 1 streepje, hij zo zacht blaast alsof ik hem van 1 streepje met de hand zachter zet.

chr
Actief Lid
Actief Lid

ma 27 okt, 2014 19:02

Ja nouja ok je moet ook niet stilstaan maar gewoon doorrijden! :wink:
Prius III, 2009 Afbeelding

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

ma 27 okt, 2014 19:51

Airco kun je beter niet uitschakelen. Daardoor drogen de pakkingen uit en dat pakt duur uit.
Uitzetten spaart bij de Prius ook geen energie, omdat de airco gevoed wordt door restenergie uit het hybride systeem. Wanneer de airco aan staat, wint het systeem gewoon de vereiste extra energie terug.
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

breinonline
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD Comfort

ma 27 okt, 2014 21:03

Frank2b schreef:Airco kun je beter niet uitschakelen. Daardoor drogen de pakkingen uit en dat pakt duur uit.
Uitzetten spaart bij de Prius ook geen energie, omdat de airco gevoed wordt door restenergie uit het hybride systeem. Wanneer de airco aan staat, wint het systeem gewoon de vereiste extra energie terug.
Dat is niet helemaal waar, want het trekt wel je accu leeg en daarmee de actieradius op de elektromotor. Als de auto gaat opladen om die te vullen kost het wel degelijk brandstof.
Toyota Prius 3 HSD Comfort・Abyss Grey・Cruise control・Andriod head unit en achteruitrijcamera

Niels
Lid
Lid

di 02 dec, 2014 10:58

Ik vind ook dat ie te hard waait, nou met name de vrouw dan :mrgreen: De dealer kon er aan de computer niets aan instellen werd me gemeld bij de onderhoudsbeurt.

Maarten
Actief Lid
Actief Lid

di 02 dec, 2014 11:19

Met dit weer staat kiest mijn Prius er altijd voor om de uitstroomopeningen bij de voorruit en de voeten te gebruiken (defrosterteken en pijl naar onderen). Ik merk dat als ik hem handmatig op de uitstroomopeningen in het midden en de voeten zet dat de ventilator dan in dezelfde stand veel minder geluid maakt. En het wordt ook nog eens warmer.
Jammer dat er geen mogelijkheid is om alle drie te kiezen (raam, gezicht en voeten).

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

di 02 dec, 2014 12:36

Een nadeel van de Prius is dat ie met de verwarming op <off> maar héél minimaal ventileert en dus ontkom je er van late herfst tot in de vroege lente er nauwelijks aan om 'm op <auto> te zetten.

Ik houd de verwarming de eerste kilometers uit en zet mijn raampje een beetje open om condens te voorkomen. Als het effe kan, dan staat de verwarming alléén naar de voeten te blazen. Langs de voorruit gaat ie alleen als er iets van zicht belemmerd dreigt te worden. De pest is immers, dat de voorruit van binnen zo snel smerig wordt als je al die uitlaatgassen (vooral van diesels) er langs laat blazen en dan heb je met die zeer platte voorruit weer die rotklus te doen. Alleen op de voeten betekent niet dat er niks langs voor- en zijruit gaat; dat is dan minimaal.

De intensiteit van de blazer laat zich regelen via zowel de temperatuur-instelling als (rechts) de blazer zelf. Zo lang ie op <auto> staat blijft ie geforceerde ventilatie produceren. Hindert je dat bij bv een stoplicht, dan kun je 'm gewoon even uit zetten. Vaak is dat sowieso aan te raden, zeker als er zo'n dieselpijp voor je staat te kwalmen.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie