Dashboard weerspiegeling in de voorruit

Alles wat te maken heeft met het interieur, stoelen, bekleding, etc.
steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius Plus +Hybride

wo 15 apr, 2015 21:22

breinonline schreef:Zoals gezegd heb ik er wel eens last van, maar zeker niet in deze mate. Maakt de hoek ten opzichte van de ruit nog uit? Dus wordt het minder als je de stoel hoger of lager zet?

Ik ben niet zo groot, 1.70 mtr, maar ik merk geen verschil met de stoel naar beneden of boven. Het ergste doet zich voor als ik met een afrit naar beneden bijvoorbeeld een parkeergarage inrij, dan zie gewoon de entree niet goed en moet je echt op gevoel rijden. Verder valt het wel mee en is het EN gewenning EN alleen van toepassing met laagstaande zon. Ik verwacht er straks , hoogzomer, ook minder last van te hebben, maar het viel gewoon op als je uit de P2 stapt en dit ervaart in de P3.

Martinbandt
Lid
Lid

do 16 apr, 2015 20:07

In hoeverre glimt het bovendeel van het dashboard? Is deze ooit ingesmeerd met cockpitspray?
Zorg dat deze weer mat is, dat scheelt behoorlijk.
Rav 4 hybrid Dynamic

steve070
Lid
Lid

do 16 apr, 2015 20:22

Martinbandt schreef:In hoeverre glimt het bovendeel van het dashboard? Is deze ooit ingesmeerd met cockpitspray?
Zorg dat deze weer mat is, dat scheelt behoorlijk.
Het dashboard is inderdaad bij de verkoop behandeld met een glansmiddel, ik ben inmiddels bezig deze te verwijderen, wellicht dat het helpt.

Martinbandt
Lid
Lid

vr 17 apr, 2015 4:52

Geloof me, dat helpt. Ik zorg dat mijn dashboard nooit met een glanzend middel, of zijdeglans behandeld wordt. Er zijn speciaal matte reinigingsmiddelen. Eigenlijk is een nat doekje het beste. Probeer het goed te ontvetten en eventueel met zo'n mat reiniger te behandelen. Ik hen nauwelijks last van weerspiegeling, en draag bij felle zon een polaroid zonnebril, dan is alle weerspiegeling sowieso weg.
Rav 4 hybrid Dynamic

steve070
Lid
Lid

vr 17 apr, 2015 13:46

Ik ben al bezig om het te proberen, bedankt voor de tip!!!

Martinbandt
Lid
Lid

za 18 apr, 2015 14:53

Ik rijd al ruim vier jaar in mijn Prius en heb er gisteren eens opgelet. Inderdaad met zon zie je een beetje een weerspiegeling. Ik heb altijd mijn polaroid zonnebril op, ook vanwege de schtteringen van de weg en dan heb je nergens last van. Maar materen werkt ook voor een belangrijk deel. Succes!
Rav 4 hybrid Dynamic

steve070
Lid
Lid

ma 04 mei, 2015 22:11

Vandaag de prius laten reinigen met een poetsbeurt van buiten en een reiniging van binnen. Gelijk gezegd dat ze niets glimmends aan moeten brengen op de bovenkant van het dashboard vanwege reflectie. Hij zou de bovenkant behandelen met een niet glanzend middel. De prius ziet er van buiten en van binnen weer als nieuw uit, Bovenkant dashboard is weer mat en reflecteert zoals het hoort........Weinig dus. Wat mij betreft kan de topic worden gesloten en iedereen die gereageerd heeft met tips alsnog bedankt.

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 04 mei, 2015 22:19

Ik laat het topic open Steve, mochten er nog vragen (in de toekomst) zijn, kunnen die hier gesteld worden :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Prius 3 - Interieur”

• Informatie